Ruský automobilový závodník Ruslan Chirkov přetvořil legendární sovětský vůz v krásné retro kupé.
Poválečný osobní automobil GAZ M20 prošel radikální proměnou. Ze 4 dvéřového sedanu se stalo krásné kupé se sníženou střechou. Pod rozšířené lemy blatníků se nastěhovala moderní leštěná hliníková kola. V interiéru zůstala původní palubní deska. Výkonný audiosystém je maskovaný za původní rádio. Hlavní změnou oproti originálu jsou kožená anatomická sedadla původem z Audi TT. Dále se zde nachází sportovní tříramenný volant a volič automatické převodovky.
Velké změny se udály pod svalnatě působící kapotou. Původní čtyřválec o objemu 2112 ccm s výkonem 37 kW (50 koní) včetně 3 stupňové manuální převodovky se poroučeli pryč a na jejich místo se nastěhoval řadový šestiválec Toyota o objemu 2492 ccm s výkonem naladěným na 132 kW (180 koní) spojený s automatickou převodovkou. Přední náprava včetně zavěšení pochází z nejmodernější Volhy. Ta byla 31105 vyráběna od roku 2004. Zadní nápravy pochází stejně jako motor a převodovka od japonské Toyoty.
Majitel se rozhodl auto prodat. Za jedinečné retro kupé GAZ M20 "Paběda" s platnými doklady požaduje 1 200 000 rublů (v přepočtu asi 444 000 Kč.)
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?