Ruský automobilový závodník Ruslan Chirkov přetvořil legendární sovětský vůz v krásné retro kupé.
Poválečný osobní automobil GAZ M20 prošel radikální proměnou. Ze 4 dvéřového sedanu se stalo krásné kupé se sníženou střechou. Pod rozšířené lemy blatníků se nastěhovala moderní leštěná hliníková kola. V interiéru zůstala původní palubní deska. Výkonný audiosystém je maskovaný za původní rádio. Hlavní změnou oproti originálu jsou kožená anatomická sedadla původem z Audi TT. Dále se zde nachází sportovní tříramenný volant a volič automatické převodovky.
Velké změny se udály pod svalnatě působící kapotou. Původní čtyřválec o objemu 2112 ccm s výkonem 37 kW (50 koní) včetně 3 stupňové manuální převodovky se poroučeli pryč a na jejich místo se nastěhoval řadový šestiválec Toyota o objemu 2492 ccm s výkonem naladěným na 132 kW (180 koní) spojený s automatickou převodovkou. Přední náprava včetně zavěšení pochází z nejmodernější Volhy. Ta byla 31105 vyráběna od roku 2004. Zadní nápravy pochází stejně jako motor a převodovka od japonské Toyoty.
Majitel se rozhodl auto prodat. Za jedinečné retro kupé GAZ M20 "Paběda" s platnými doklady požaduje 1 200 000 rublů (v přepočtu asi 444 000 Kč.)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.