Lamborghini Urus Keyvany, hodně šílené Lambo

Lamborghini
Lamborghini, foto: Keyvany
Petr Boháč , AutoRoad.cz 9. února 2020 13:25
Sdílej:

Německá tuningová firma Keyvay představila svou kreaci postavenou na základně Lamborghini Urus. Již tak úchvatně rychlý Urus má nyní dynamické schopnosti supersportu

Německá tuningová firma Keyvay představila svůj výtvor pod názvem Keyrus (kombinace slov Keyvany a Urus). Už takhle nepřehlédnutelné Lamborghini Urus teď vypadá ještě dramatičtěji a až téměř bláznivě. Karoserie super rychlého SUV dostala karbonový bodykit a pod výraznými lemy blatníků jsou černě lakovaná 24 palcová hliníková kola.

Karbonový bodykit neslouží jen k estetickým účelům. Krom optimalice proudění vzduchu také ukrajuje přebytečná kila. Přední část je nyní lehčí o 34 kg, ta zadní dokonce o 41 kg, což je dohromady 75 kg hmotnosti, které s sebou nemusí Lambo vláčet. Zajímavým detailem je pár dalších LED světlometů ve tvaru Y, které kopírují vzhled těch původních od Lamborghini.

V8 4.0 v sériovém naladění není žádným ořezávátkem. Dvakrát přeplňovaný agregát v sériovém Urusu nabízí 478 kW (650 koní) a úžasných 850 N.m. S ním dokáže velké SUV vystřelit z 0 na 100 km/h za dechberoucích 3,6 s a dál zrychlovat až k maximální rychlosti 306 km/h. Jenže i tohle bylo pro lidi od Keyvany málo, a tak si s motorem trochu pohráli. V8 v Keyrusu má nyní parametry hypersportu. Výkon stoupl na 610 kW (830 koní) a točivý moment je takřka lokomotivních 1100 N.m. Nárůst výkonu o 180 koní, točivého momentu o 250 N.m. spolu s úbytkem hmotnosti o 75 kg se podepsal pod už tak úchvatnými dynamickými schopnostmi. Našláplé SUV nyní dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,3 s a maximální rychlost se posunula přes magickou hranici 200 MPH, konkrétně na 202 MPH, což pro nás s metrickou mírou znamená 325 km/h. Zkrocení obrovského stáda bujných hřebců mají na starosti karbono-keramické kotoučové brzdy. Ty přední mají průměr 440 mm a spolupracují s 10 pístovými třmeny.

Nepodařilo se nám zjistit, kolik si za svůj úchvatný výtvor u Keyvany účtují. Ale zcela jistě to bude částka mnohonásobně převyšující základní Lamborghini Urus. Vždyť za Urus s karbonovým bodykitem a se sériově naladěným motorem si u Keyvany řeknou o neskutečných 12 miliónů Kč. V tomto případě bude suma potřebná na nákup hyper SUV jistě ještě o pořádný kus vyšší.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.