Lamborghini Urus Keyvany, hodně šílené Lambo

Lamborghini
Lamborghini, foto: Keyvany
Petr Boháč , AutoRoad.cz 9. února 2020 13:25
Sdílej:

Německá tuningová firma Keyvay představila svou kreaci postavenou na základně Lamborghini Urus. Již tak úchvatně rychlý Urus má nyní dynamické schopnosti supersportu

Německá tuningová firma Keyvay představila svůj výtvor pod názvem Keyrus (kombinace slov Keyvany a Urus). Už takhle nepřehlédnutelné Lamborghini Urus teď vypadá ještě dramatičtěji a až téměř bláznivě. Karoserie super rychlého SUV dostala karbonový bodykit a pod výraznými lemy blatníků jsou černě lakovaná 24 palcová hliníková kola.

Karbonový bodykit neslouží jen k estetickým účelům. Krom optimalice proudění vzduchu také ukrajuje přebytečná kila. Přední část je nyní lehčí o 34 kg, ta zadní dokonce o 41 kg, což je dohromady 75 kg hmotnosti, které s sebou nemusí Lambo vláčet. Zajímavým detailem je pár dalších LED světlometů ve tvaru Y, které kopírují vzhled těch původních od Lamborghini.

V8 4.0 v sériovém naladění není žádným ořezávátkem. Dvakrát přeplňovaný agregát v sériovém Urusu nabízí 478 kW (650 koní) a úžasných 850 N.m. S ním dokáže velké SUV vystřelit z 0 na 100 km/h za dechberoucích 3,6 s a dál zrychlovat až k maximální rychlosti 306 km/h. Jenže i tohle bylo pro lidi od Keyvany málo, a tak si s motorem trochu pohráli. V8 v Keyrusu má nyní parametry hypersportu. Výkon stoupl na 610 kW (830 koní) a točivý moment je takřka lokomotivních 1100 N.m. Nárůst výkonu o 180 koní, točivého momentu o 250 N.m. spolu s úbytkem hmotnosti o 75 kg se podepsal pod už tak úchvatnými dynamickými schopnostmi. Našláplé SUV nyní dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,3 s a maximální rychlost se posunula přes magickou hranici 200 MPH, konkrétně na 202 MPH, což pro nás s metrickou mírou znamená 325 km/h. Zkrocení obrovského stáda bujných hřebců mají na starosti karbono-keramické kotoučové brzdy. Ty přední mají průměr 440 mm a spolupracují s 10 pístovými třmeny.

Nepodařilo se nám zjistit, kolik si za svůj úchvatný výtvor u Keyvany účtují. Ale zcela jistě to bude částka mnohonásobně převyšující základní Lamborghini Urus. Vždyť za Urus s karbonovým bodykitem a se sériově naladěným motorem si u Keyvany řeknou o neskutečných 12 miliónů Kč. V tomto případě bude suma potřebná na nákup hyper SUV jistě ještě o pořádný kus vyšší.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.