Německá tuningová firma Keyvay představila svou kreaci postavenou na základně Lamborghini Urus. Již tak úchvatně rychlý Urus má nyní dynamické schopnosti supersportu
Německá tuningová firma Keyvay představila svůj výtvor pod názvem Keyrus (kombinace slov Keyvany a Urus). Už takhle nepřehlédnutelné Lamborghini Urus teď vypadá ještě dramatičtěji a až téměř bláznivě. Karoserie super rychlého SUV dostala karbonový bodykit a pod výraznými lemy blatníků jsou černě lakovaná 24 palcová hliníková kola.
Karbonový bodykit neslouží jen k estetickým účelům. Krom optimalice proudění vzduchu také ukrajuje přebytečná kila. Přední část je nyní lehčí o 34 kg, ta zadní dokonce o 41 kg, což je dohromady 75 kg hmotnosti, které s sebou nemusí Lambo vláčet. Zajímavým detailem je pár dalších LED světlometů ve tvaru Y, které kopírují vzhled těch původních od Lamborghini.
V8 4.0 v sériovém naladění není žádným ořezávátkem. Dvakrát přeplňovaný agregát v sériovém Urusu nabízí 478 kW (650 koní) a úžasných 850 N.m. S ním dokáže velké SUV vystřelit z 0 na 100 km/h za dechberoucích 3,6 s a dál zrychlovat až k maximální rychlosti 306 km/h. Jenže i tohle bylo pro lidi od Keyvany málo, a tak si s motorem trochu pohráli. V8 v Keyrusu má nyní parametry hypersportu. Výkon stoupl na 610 kW (830 koní) a točivý moment je takřka lokomotivních 1100 N.m. Nárůst výkonu o 180 koní, točivého momentu o 250 N.m. spolu s úbytkem hmotnosti o 75 kg se podepsal pod už tak úchvatnými dynamickými schopnostmi. Našláplé SUV nyní dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,3 s a maximální rychlost se posunula přes magickou hranici 200 MPH, konkrétně na 202 MPH, což pro nás s metrickou mírou znamená 325 km/h. Zkrocení obrovského stáda bujných hřebců mají na starosti karbono-keramické kotoučové brzdy. Ty přední mají průměr 440 mm a spolupracují s 10 pístovými třmeny.
Nepodařilo se nám zjistit, kolik si za svůj úchvatný výtvor u Keyvany účtují. Ale zcela jistě to bude částka mnohonásobně převyšující základní Lamborghini Urus. Vždyť za Urus s karbonovým bodykitem a se sériově naladěným motorem si u Keyvany řeknou o neskutečných 12 miliónů Kč. V tomto případě bude suma potřebná na nákup hyper SUV jistě ještě o pořádný kus vyšší.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.