Německá tuningová firma Keyvay představila svou kreaci postavenou na základně Lamborghini Urus. Již tak úchvatně rychlý Urus má nyní dynamické schopnosti supersportu
Německá tuningová firma Keyvay představila svůj výtvor pod názvem Keyrus (kombinace slov Keyvany a Urus). Už takhle nepřehlédnutelné Lamborghini Urus teď vypadá ještě dramatičtěji a až téměř bláznivě. Karoserie super rychlého SUV dostala karbonový bodykit a pod výraznými lemy blatníků jsou černě lakovaná 24 palcová hliníková kola.
Karbonový bodykit neslouží jen k estetickým účelům. Krom optimalice proudění vzduchu také ukrajuje přebytečná kila. Přední část je nyní lehčí o 34 kg, ta zadní dokonce o 41 kg, což je dohromady 75 kg hmotnosti, které s sebou nemusí Lambo vláčet. Zajímavým detailem je pár dalších LED světlometů ve tvaru Y, které kopírují vzhled těch původních od Lamborghini.
V8 4.0 v sériovém naladění není žádným ořezávátkem. Dvakrát přeplňovaný agregát v sériovém Urusu nabízí 478 kW (650 koní) a úžasných 850 N.m. S ním dokáže velké SUV vystřelit z 0 na 100 km/h za dechberoucích 3,6 s a dál zrychlovat až k maximální rychlosti 306 km/h. Jenže i tohle bylo pro lidi od Keyvany málo, a tak si s motorem trochu pohráli. V8 v Keyrusu má nyní parametry hypersportu. Výkon stoupl na 610 kW (830 koní) a točivý moment je takřka lokomotivních 1100 N.m. Nárůst výkonu o 180 koní, točivého momentu o 250 N.m. spolu s úbytkem hmotnosti o 75 kg se podepsal pod už tak úchvatnými dynamickými schopnostmi. Našláplé SUV nyní dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,3 s a maximální rychlost se posunula přes magickou hranici 200 MPH, konkrétně na 202 MPH, což pro nás s metrickou mírou znamená 325 km/h. Zkrocení obrovského stáda bujných hřebců mají na starosti karbono-keramické kotoučové brzdy. Ty přední mají průměr 440 mm a spolupracují s 10 pístovými třmeny.
Nepodařilo se nám zjistit, kolik si za svůj úchvatný výtvor u Keyvany účtují. Ale zcela jistě to bude částka mnohonásobně převyšující základní Lamborghini Urus. Vždyť za Urus s karbonovým bodykitem a se sériově naladěným motorem si u Keyvany řeknou o neskutečných 12 miliónů Kč. V tomto případě bude suma potřebná na nákup hyper SUV jistě ještě o pořádný kus vyšší.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.