Ladičské studio NF Design z Ázerbájdžánu si vzalo do parády Gaz-21 Volha, známou pod přezdívkou Carevna a Jaguar XJ12. Pět let tvrdé práce přineslo svůj výsledek a vy se na něj teď můžete podívat.
O různých stavbách Careven s motory a podvozky Mercedes Benz nebo BMW jste mohli slyšet již vícekrát. Ale zde se jedná o kombinaci aristokratického britského Jaguaru a limuzíny pro sovětské papaláše. Na první pohled je Gaz-21 Volha jasně rozpoznatelná. Na ten druhý si uvědomíte, že je zde všechno jinak. Vůz je proporčně zcela odlišný, je nižší a delší. Celkové vnější rozměry jsou nyní 5070 mm na délku, 1800 mm na šířku a 1440 mm na délku.
Z předního pohledu nejvíce zaujme maska chladiče a nárazník z leštěné nerezové oceli. Z bočního leštěné prahy a obří kola. Vzadu zas leštěný nárazník a dvě koncovky výfuku. Kombinace nerezové oceli a černého metalického laku vypadá parádně. Velkou specialitou zadní části je přístup k hrdlům palivových nádrží. Přepínačem na středové konzoli se sklopí zadní světla o 45-50° a umožní tankování.
V interiéru se pánům z Ázerbájdžánu podařilo skloubit britský a sovětských styl. Červenou kůží obšitému interiéru, vévodí přístrojová deska převzata z Jaguaru, kdežto volant a přepínače v barvě slonoviny odkazují na sovětskou legendu. Dobře je zamaskovaný displej infotainmentu. Na první pohled vypadá jako dobové ochromované rádio.
Největší změny se odehrály pod dlouhou černou kapotou. Původně "21" používala řadový čtyřválec o objemu 2445 ccm s výkonem 55 kW (75 koní) a točivým momentem 172 N.m. Zadní kola byla poháněna přes 3 stupňovou manuální převodovku. Nyní je všechno jinak. Nyní zde svou práci odvádí motor Jaguaru a ne ledajaký. Jedná se o V12 o objemu 5307 ccm s výkonem 220 kW (299 koní) a točivým momentem 427 N.m. To znamená 3x víc válců a 4x větší výkon. Jediné, co zůstalo, jsou 3 rychlostní stupně. S tím rozdílem, že nyní se neřadí ručně, ale automaticky. Jízdní dynamika této krásné, téměř 300 koňové černé limuzíny, nám není známá. Můžeme jen uvést, že výchozí Jaguar XJ12 měl maximální rychlost 230 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h bylo otázkou 7,5 s.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.