Ladičské studio NF Design z Ázerbájdžánu si vzalo do parády Gaz-21 Volha, známou pod přezdívkou Carevna a Jaguar XJ12. Pět let tvrdé práce přineslo svůj výsledek a vy se na něj teď můžete podívat.
O různých stavbách Careven s motory a podvozky Mercedes Benz nebo BMW jste mohli slyšet již vícekrát. Ale zde se jedná o kombinaci aristokratického britského Jaguaru a limuzíny pro sovětské papaláše. Na první pohled je Gaz-21 Volha jasně rozpoznatelná. Na ten druhý si uvědomíte, že je zde všechno jinak. Vůz je proporčně zcela odlišný, je nižší a delší. Celkové vnější rozměry jsou nyní 5070 mm na délku, 1800 mm na šířku a 1440 mm na délku.
Z předního pohledu nejvíce zaujme maska chladiče a nárazník z leštěné nerezové oceli. Z bočního leštěné prahy a obří kola. Vzadu zas leštěný nárazník a dvě koncovky výfuku. Kombinace nerezové oceli a černého metalického laku vypadá parádně. Velkou specialitou zadní části je přístup k hrdlům palivových nádrží. Přepínačem na středové konzoli se sklopí zadní světla o 45-50° a umožní tankování.
V interiéru se pánům z Ázerbájdžánu podařilo skloubit britský a sovětských styl. Červenou kůží obšitému interiéru, vévodí přístrojová deska převzata z Jaguaru, kdežto volant a přepínače v barvě slonoviny odkazují na sovětskou legendu. Dobře je zamaskovaný displej infotainmentu. Na první pohled vypadá jako dobové ochromované rádio.
Největší změny se odehrály pod dlouhou černou kapotou. Původně "21" používala řadový čtyřválec o objemu 2445 ccm s výkonem 55 kW (75 koní) a točivým momentem 172 N.m. Zadní kola byla poháněna přes 3 stupňovou manuální převodovku. Nyní je všechno jinak. Nyní zde svou práci odvádí motor Jaguaru a ne ledajaký. Jedná se o V12 o objemu 5307 ccm s výkonem 220 kW (299 koní) a točivým momentem 427 N.m. To znamená 3x víc válců a 4x větší výkon. Jediné, co zůstalo, jsou 3 rychlostní stupně. S tím rozdílem, že nyní se neřadí ručně, ale automaticky. Jízdní dynamika této krásné, téměř 300 koňové černé limuzíny, nám není známá. Můžeme jen uvést, že výchozí Jaguar XJ12 měl maximální rychlost 230 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h bylo otázkou 7,5 s.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?