Ruský YouTuber Guramem Inzirkveli se rozhodl, že si pro sebe postaví dokonalý sleeper. Díky tunery milovanému motoru z Toyoty Supry, který byl upraven na 700 koní, je nenápadná stará Volha rychlejší než všemocný Nissan GT-R.
Stařičká Volha prodělala mnoho změn. Vysoký výkon krotí moderní kotoučové brzdy, které se ukrývají za hliníkovými koly. Pro lepší ovladatelnost prošlo též úpravou zavěšení. Do interiéru putovala bezpečnostní klec, sportovní sedačky s pětibodovými bezpečnostními pásy, závodní volant a digitální přístrojová deska.
Největší změna však nastala pod kapotou. Namísto dýchavičného čtyřválce, o objemu 2445 ccm s výkonem 98 koní, se nyní nad přední nápravou nachází legendární motor z Toyoty Supry, který můžete znát z filmu Rychle a zběsile, kde poháněl oranžovou senzaci Paula Walkera. V základním nastavení ze sebe přeplňovaný šestiválec, o objemu 2997 ccm, vydá 280 koní výkonu, což je prakticky trojnásobek oproti původní pohonné jednotce. Jenže ani tento výkon YouTuberovi nestačil, a tak motor dále ladil. Zadní kola nyní roztáčí motor, který se mnohými úpravami dostal až na 700 koní a 900 N.m.
Potenciál hotového krasavce se jeho majitel rozhodl otestovat. Akceleraci z 0 na 100 km/h nemělo smysl měřit, neboť postarší pneumatiky neměly šanci se s výkonem motoru vypořádat. Avšak co se podařilo změřit, byl čas potřebný ke zrychlení ze 100 na 200 km/h. S časem 7,26 sekundy je v této disciplíně dokonce rychlejší než samotný Nissan GT-R.
V přiloženém videu se na tuto rychlou Volhu 24 můžete podívat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?