Ruský YouTuber Guramem Inzirkveli se rozhodl, že si pro sebe postaví dokonalý sleeper. Díky tunery milovanému motoru z Toyoty Supry, který byl upraven na 700 koní, je nenápadná stará Volha rychlejší než všemocný Nissan GT-R.
Stařičká Volha prodělala mnoho změn. Vysoký výkon krotí moderní kotoučové brzdy, které se ukrývají za hliníkovými koly. Pro lepší ovladatelnost prošlo též úpravou zavěšení. Do interiéru putovala bezpečnostní klec, sportovní sedačky s pětibodovými bezpečnostními pásy, závodní volant a digitální přístrojová deska.
Největší změna však nastala pod kapotou. Namísto dýchavičného čtyřválce, o objemu 2445 ccm s výkonem 98 koní, se nyní nad přední nápravou nachází legendární motor z Toyoty Supry, který můžete znát z filmu Rychle a zběsile, kde poháněl oranžovou senzaci Paula Walkera. V základním nastavení ze sebe přeplňovaný šestiválec, o objemu 2997 ccm, vydá 280 koní výkonu, což je prakticky trojnásobek oproti původní pohonné jednotce. Jenže ani tento výkon YouTuberovi nestačil, a tak motor dále ladil. Zadní kola nyní roztáčí motor, který se mnohými úpravami dostal až na 700 koní a 900 N.m.
Potenciál hotového krasavce se jeho majitel rozhodl otestovat. Akceleraci z 0 na 100 km/h nemělo smysl měřit, neboť postarší pneumatiky neměly šanci se s výkonem motoru vypořádat. Avšak co se podařilo změřit, byl čas potřebný ke zrychlení ze 100 na 200 km/h. S časem 7,26 sekundy je v této disciplíně dokonce rychlejší než samotný Nissan GT-R.
V přiloženém videu se na tuto rychlou Volhu 24 můžete podívat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.