Ruský YouTuber Guramem Inzirkveli se rozhodl, že si pro sebe postaví dokonalý sleeper. Díky tunery milovanému motoru z Toyoty Supry, který byl upraven na 700 koní, je nenápadná stará Volha rychlejší než všemocný Nissan GT-R.
Stařičká Volha prodělala mnoho změn. Vysoký výkon krotí moderní kotoučové brzdy, které se ukrývají za hliníkovými koly. Pro lepší ovladatelnost prošlo též úpravou zavěšení. Do interiéru putovala bezpečnostní klec, sportovní sedačky s pětibodovými bezpečnostními pásy, závodní volant a digitální přístrojová deska.
Největší změna však nastala pod kapotou. Namísto dýchavičného čtyřválce, o objemu 2445 ccm s výkonem 98 koní, se nyní nad přední nápravou nachází legendární motor z Toyoty Supry, který můžete znát z filmu Rychle a zběsile, kde poháněl oranžovou senzaci Paula Walkera. V základním nastavení ze sebe přeplňovaný šestiválec, o objemu 2997 ccm, vydá 280 koní výkonu, což je prakticky trojnásobek oproti původní pohonné jednotce. Jenže ani tento výkon YouTuberovi nestačil, a tak motor dále ladil. Zadní kola nyní roztáčí motor, který se mnohými úpravami dostal až na 700 koní a 900 N.m.
Potenciál hotového krasavce se jeho majitel rozhodl otestovat. Akceleraci z 0 na 100 km/h nemělo smysl měřit, neboť postarší pneumatiky neměly šanci se s výkonem motoru vypořádat. Avšak co se podařilo změřit, byl čas potřebný ke zrychlení ze 100 na 200 km/h. S časem 7,26 sekundy je v této disciplíně dokonce rychlejší než samotný Nissan GT-R.
V přiloženém videu se na tuto rychlou Volhu 24 můžete podívat.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.