Ruský YouTuber Guramem Inzirkveli se rozhodl, že si pro sebe postaví dokonalý sleeper. Díky tunery milovanému motoru z Toyoty Supry, který byl upraven na 700 koní, je nenápadná stará Volha rychlejší než všemocný Nissan GT-R.
Stařičká Volha prodělala mnoho změn. Vysoký výkon krotí moderní kotoučové brzdy, které se ukrývají za hliníkovými koly. Pro lepší ovladatelnost prošlo též úpravou zavěšení. Do interiéru putovala bezpečnostní klec, sportovní sedačky s pětibodovými bezpečnostními pásy, závodní volant a digitální přístrojová deska.
Největší změna však nastala pod kapotou. Namísto dýchavičného čtyřválce, o objemu 2445 ccm s výkonem 98 koní, se nyní nad přední nápravou nachází legendární motor z Toyoty Supry, který můžete znát z filmu Rychle a zběsile, kde poháněl oranžovou senzaci Paula Walkera. V základním nastavení ze sebe přeplňovaný šestiválec, o objemu 2997 ccm, vydá 280 koní výkonu, což je prakticky trojnásobek oproti původní pohonné jednotce. Jenže ani tento výkon YouTuberovi nestačil, a tak motor dále ladil. Zadní kola nyní roztáčí motor, který se mnohými úpravami dostal až na 700 koní a 900 N.m.
Potenciál hotového krasavce se jeho majitel rozhodl otestovat. Akceleraci z 0 na 100 km/h nemělo smysl měřit, neboť postarší pneumatiky neměly šanci se s výkonem motoru vypořádat. Avšak co se podařilo změřit, byl čas potřebný ke zrychlení ze 100 na 200 km/h. S časem 7,26 sekundy je v této disciplíně dokonce rychlejší než samotný Nissan GT-R.
V přiloženém videu se na tuto rychlou Volhu 24 můžete podívat.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.