Netřeba připomínat, že Brabus už dlouhá léta ladí automobily značky Mercedes-Benz. A právě její model nové generace legendárního G-Klasse si vzal do parády. Na poměry dnešní doby, kdy výrobci nabízejí maximálně osmiválec, nejlépe v kombinaci s elektromotorem, působí obrovská V12 v Brabusu až nepatřičně.
Pro lepší ovladatelnost bylo celé auto o 10 cm rozšířeno. Pod výrazně tvarované blatníky se vejdou kovaná kola o průměru ráfků až 24", která obouvají pneumatiky o rozměru 295/30 vpředu a 335/25 vzadu. Při pohledu zepředu jistě zaujmou masivní nasávací otvory, ať už pro přívod vzduchu k motoru, chladičům či brzdám. Z boku dominují výdechy odvětrávání brzdových kotoučů a před zadní nápravou vyvedené koncovky výfuku. Celkový dojem síly podtrhuje karbonové přítlačné křídlo umístěné nad pátými dveřmi.
Interiér všech z 10 vyrobených exemplářů bude odlišný. Přesně přizpůsobený individuálnímu přání náročných zákazníků. Ve všech případech se bude jednat o ručně zpracovaný luxusní interiér. Zvolit lze precizně zpracovanou jemnou kůži, černou alcantaru, vysoce lesklé klavírní dřevo a leštěný hliník.
Největší změna oproti sériovému modelu G se nachází pod kapotou. Většina úpravců přeprogramuje řídící jednotku a jinak nechá motor nedotčen. Ne však u Brabusu. Inženýři si vzali do parády 6.0 l V12 z modelu S65 AMG a nezůstal kámen na kameni. Kované písty mají nyní delší zdvih, čímž narostl celkový objem dvanáctiválce na 6,3 l. Nová jsou obě turbodmychadla poskytující vyšší plnící tlak. Veškeré snahy o navýšení výkonu dovršuje komplet přepracované výfukové potrubí.
Veškeré úpravy motoru se podepsaly na fantastickém výkonu 662 kW (900 k) a točivém momentu takřka lokomotivních 1200 N.m. Jen pro zajímavost uvádíme, že inženýrům se podařilo z motoru vymáčknout dokonce 1500 N.m. V rámci zachování spolehlivosti ho nakonec softwarově snížili. I přes nemalou váhu 2600 kg a aerodynamicky ne zcela optimální tvar krabice, nabízí Brabus úžasné dynamické schopnosti. Za brutálního zvuku monstrózní V12 vystřelí 0-100 km/h za 3,8 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 280 km/h. Spotřeba asi případného kupce trápit nebude. Uvádíme, že v kombinovaném provozu nárokuje 18,9 l na sto kilometrů.
Exkluzivitě vlastnit jeden z pouhých deseti vyrobených kusů odpovídá i cena. V přepočtu přes 15 milionů korun. A to se bavíme o ceně bez daně. Jestli by jste chtěli vidět Brabus V12 900 na vlastní oči, neváhejte navštívit výstavu Brabusu na probíhajícím autosalónu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.