Netřeba připomínat, že Brabus už dlouhá léta ladí automobily značky Mercedes-Benz. A právě její model nové generace legendárního G-Klasse si vzal do parády. Na poměry dnešní doby, kdy výrobci nabízejí maximálně osmiválec, nejlépe v kombinaci s elektromotorem, působí obrovská V12 v Brabusu až nepatřičně.
Pro lepší ovladatelnost bylo celé auto o 10 cm rozšířeno. Pod výrazně tvarované blatníky se vejdou kovaná kola o průměru ráfků až 24", která obouvají pneumatiky o rozměru 295/30 vpředu a 335/25 vzadu. Při pohledu zepředu jistě zaujmou masivní nasávací otvory, ať už pro přívod vzduchu k motoru, chladičům či brzdám. Z boku dominují výdechy odvětrávání brzdových kotoučů a před zadní nápravou vyvedené koncovky výfuku. Celkový dojem síly podtrhuje karbonové přítlačné křídlo umístěné nad pátými dveřmi.
Interiér všech z 10 vyrobených exemplářů bude odlišný. Přesně přizpůsobený individuálnímu přání náročných zákazníků. Ve všech případech se bude jednat o ručně zpracovaný luxusní interiér. Zvolit lze precizně zpracovanou jemnou kůži, černou alcantaru, vysoce lesklé klavírní dřevo a leštěný hliník.
Největší změna oproti sériovému modelu G se nachází pod kapotou. Většina úpravců přeprogramuje řídící jednotku a jinak nechá motor nedotčen. Ne však u Brabusu. Inženýři si vzali do parády 6.0 l V12 z modelu S65 AMG a nezůstal kámen na kameni. Kované písty mají nyní delší zdvih, čímž narostl celkový objem dvanáctiválce na 6,3 l. Nová jsou obě turbodmychadla poskytující vyšší plnící tlak. Veškeré snahy o navýšení výkonu dovršuje komplet přepracované výfukové potrubí.
Veškeré úpravy motoru se podepsaly na fantastickém výkonu 662 kW (900 k) a točivém momentu takřka lokomotivních 1200 N.m. Jen pro zajímavost uvádíme, že inženýrům se podařilo z motoru vymáčknout dokonce 1500 N.m. V rámci zachování spolehlivosti ho nakonec softwarově snížili. I přes nemalou váhu 2600 kg a aerodynamicky ne zcela optimální tvar krabice, nabízí Brabus úžasné dynamické schopnosti. Za brutálního zvuku monstrózní V12 vystřelí 0-100 km/h za 3,8 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 280 km/h. Spotřeba asi případného kupce trápit nebude. Uvádíme, že v kombinovaném provozu nárokuje 18,9 l na sto kilometrů.
Exkluzivitě vlastnit jeden z pouhých deseti vyrobených kusů odpovídá i cena. V přepočtu přes 15 milionů korun. A to se bavíme o ceně bez daně. Jestli by jste chtěli vidět Brabus V12 900 na vlastní oči, neváhejte navštívit výstavu Brabusu na probíhajícím autosalónu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.