Brabus V12 900 "ONE of TEN"! Brutální offroad jen pro 10 vyvolených

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 10. září 2019, 17:55 Google+

Netřeba připomínat, že Brabus už dlouhá léta ladí automobily značky Mercedes-Benz. A právě její model nové generace legendárního G-Klasse si vzal do parády. Na poměry dnešní doby, kdy výrobci nabízejí maximálně osmiválec, nejlépe v kombinaci s elektromotorem, působí obrovská V12 v Brabusu až nepatřičně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Brabus

Brabus | foto: Brabus

Sdílejte článek

Pro lepší ovladatelnost bylo celé auto o 10 cm rozšířeno. Pod výrazně tvarované blatníky se  vejdou kovaná kola o průměru ráfků až 24", která obouvají pneumatiky o rozměru 295/30 vpředu a 335/25 vzadu. Při pohledu zepředu jistě zaujmou masivní nasávací otvory, ať už pro přívod vzduchu k motoru, chladičům či brzdám. Z boku dominují výdechy odvětrávání brzdových kotoučů a před zadní nápravou vyvedené koncovky výfuku. Celkový dojem síly podtrhuje karbonové přítlačné křídlo umístěné nad pátými dveřmi.

 

Interiér všech z 10 vyrobených exemplářů  bude odlišný. Přesně přizpůsobený individuálnímu přání náročných zákazníků. Ve všech případech se bude jednat o ručně zpracovaný luxusní interiér. Zvolit lze precizně zpracovanou jemnou kůži, černou alcantaru, vysoce lesklé klavírní dřevo a leštěný hliník.

 

Největší změna oproti sériovému modelu G se nachází pod kapotou. Většina úpravců přeprogramuje řídící jednotku a jinak nechá motor nedotčen. Ne však u Brabusu. Inženýři si vzali do parády 6.0 l V12 z modelu S65 AMG a nezůstal kámen na kameni. Kované písty mají nyní delší zdvih, čímž narostl celkový objem dvanáctiválce na 6,3 l. Nová jsou obě turbodmychadla poskytující vyšší plnící tlak. Veškeré snahy o navýšení výkonu dovršuje komplet přepracované výfukové potrubí.

 

Veškeré úpravy motoru se podepsaly na fantastickém výkonu 662 kW (900 k) a točivém momentu takřka lokomotivních 1200 N.m. Jen pro zajímavost uvádíme, že inženýrům se podařilo z motoru vymáčknout dokonce 1500 N.m. V rámci zachování spolehlivosti ho nakonec softwarově snížili. I přes nemalou váhu 2600 kg a aerodynamicky ne zcela optimální tvar krabice, nabízí Brabus úžasné dynamické schopnosti. Za brutálního zvuku monstrózní V12 vystřelí 0-100 km/h za 3,8 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 280 km/h. Spotřeba asi případného kupce trápit nebude. Uvádíme, že v kombinovaném provozu nárokuje 18,9 l na sto kilometrů.

 

Exkluzivitě vlastnit jeden z pouhých deseti vyrobených kusů odpovídá i cena. V přepočtu přes 15 milionů korun. A to se bavíme o ceně bez daně. Jestli by jste chtěli vidět Brabus  V12 900 na vlastní oči, neváhejte navštívit výstavu Brabusu  na probíhajícím autosalónu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem.

Vytisknout

Diskuze: Brabus V12 900 "ONE of TEN"! Brutální offroad jen pro 10 vyvolených

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

reklama

Doporučujeme

Nové logo Volkswagenu - 2019

NOVÉ LOGO Volkswagen OFICIÁLNĚ! Poprvé bude i slyšet!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud