Slavný lyžař konečně dokončil brutální přestavbu Mercedesu G500, nezůstal kámen na kameni

Jon Olsson dokončil projekt svého brutálního Mercedesu G500 4x4² „Lord Hans"
Jon Olsson dokončil projekt svého brutálního Mercedesu G500 4x4² „Lord Hans", foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 9. května 2019 11:11
Sdílej:

Jon Olsson se proslavil jako profesionální závodní lyžař, v posledních letech je však známý převážně svou zálibou v rychlích, luxusních a extravagantně upravených automobilech. Jeho posledním projektem se pak stal Mercedes G500 4x4^2, kterému nejprve zvýšil výkon, poté uřízl střechu a nakonec - to uvidíte v jeho posledním videu

Mercedes-Benz G500 4x42 je už v sériovém provedení poměrně dost extravagantním automobilem, přesto se Jon Olsson rozhodl, že by mohl být ještě výstřednějším. Krátce po pořízení proto začal s přestavbou, během které prošel Mercedes přezdívaný „Lordn Hans" evolucí, jejíž vývoj nejspíš ani sám Olsson nepředpokládal.

Nejprve došlo na drobné úpravy vzhledu, včetně instalace nové folie, a nechybělo ani zvýšení výkonu 4.0 litrového twin-turbo motoru V8 pod kapotou, který již v sérii nabízel úctyhodných 416 koní. Krátce po sérii prvních úprav se však ukázalo, že nazvedané Gčko se bohužel nevejde prakticky do žádné garáže.

A zatímco většina z nás by se nejspíš porozhlédla po jiném voze, Olsson se pustil do drastické přestavby, během které vytvořil z nejdrsnějšího Gčka kabriolet se sníženým čelním sklem. Mercedes se tak konečně vešel do garáží a díky mahagonovým detailům v interiéru, které zakrývaly části odříznuté střechy, působil i jako stylová jachta na kolech. Přesto měl pár zásadních vad.

Tou zřejmě nejzásadnější byla absence střechy, kvůli které byla posádka vystavena rozmarům počasí. Konverze však přinesla ještě pár nešťastných vedlejších efektů - například sériové sedačky byly tak vysoké, že řidič kvůli nim koukal prakticky přímo do rámu čelního skla. Jízda tak byla poměrně nepohodlná a Olsson dokonce uvažoval, že auto prostě prodá a půjde hledat něco nového.

Nakonec se však rozhodl svůj projekt dokončit a Mercedes svěřil na úpravu skutečným profesionálům z DTM Mobility, kteří odstranili prakticky všechny nedostatky. Otevřená karoserie dostala trubkový rám, na kterém je natažena látková střecha se slídovými okny - ty se zapínají pomocí jednoduchého zipu a cvočků na rámu auta. Se střechou prý není problém jet rychlostí až 150 km/h, přičemž bez střechy vůz klidně uhání i 200 km/h.

K tomu mu ostatně pomáhají další vylepšení motoru, díky kterým se výkon dostal z původních cca 780 koní (po prvních úpravách), až na šílených 850 koní. Nechybí ani inovovaný výfukový systém přesně na míru, který má z telefonu ovládané klapky. Olsson si tak podle informací webu Motor1 může pomocí telefonu nastavit, jak agresivní zvuk má jeho Gčko mít.

Třešničkou na dortu jsou pak zcela nové sedačky z Mercedesu A45 AMG, díky kterým může Olsson konečně pohodlně usedat za volant. Sedačky jsou navíc plně integrovány do zbytku vozu, takže funguje i nastavování pomocí voliče na dveřích a funkce vyhřívání. Interiér i exteriér se nese v nové barevné kombinaci černo-bílé, přičemž nechybí různé dkazy na Olssona a jeho značku „c'est normal."

Na konci videa se pak Olsson i se svou ženou Janni vydávají na menší projížďku po Monaku, během které jim dělá společnost starší Mercedes-Benz třídy G s originální plátěnou střechou. Podobnosti i v konstrukci a kontrast v celkovém vzezření vozů je pak skutečně radost pozorovat. 

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.