Jon Olsson se proslavil jako profesionální závodní lyžař, v posledních letech je však známý převážně svou zálibou v rychlích, luxusních a extravagantně upravených automobilech. Jeho posledním projektem se pak stal Mercedes G500 4x4^2, kterému nejprve zvýšil výkon, poté uřízl střechu a nakonec - to uvidíte v jeho posledním videu
Mercedes-Benz G500 4x42 je už v sériovém provedení poměrně dost extravagantním automobilem, přesto se Jon Olsson rozhodl, že by mohl být ještě výstřednějším. Krátce po pořízení proto začal s přestavbou, během které prošel Mercedes přezdívaný „Lordn Hans" evolucí, jejíž vývoj nejspíš ani sám Olsson nepředpokládal.
Nejprve došlo na drobné úpravy vzhledu, včetně instalace nové folie, a nechybělo ani zvýšení výkonu 4.0 litrového twin-turbo motoru V8 pod kapotou, který již v sérii nabízel úctyhodných 416 koní. Krátce po sérii prvních úprav se však ukázalo, že nazvedané Gčko se bohužel nevejde prakticky do žádné garáže.
A zatímco většina z nás by se nejspíš porozhlédla po jiném voze, Olsson se pustil do drastické přestavby, během které vytvořil z nejdrsnějšího Gčka kabriolet se sníženým čelním sklem. Mercedes se tak konečně vešel do garáží a díky mahagonovým detailům v interiéru, které zakrývaly části odříznuté střechy, působil i jako stylová jachta na kolech. Přesto měl pár zásadních vad.
Tou zřejmě nejzásadnější byla absence střechy, kvůli které byla posádka vystavena rozmarům počasí. Konverze však přinesla ještě pár nešťastných vedlejších efektů - například sériové sedačky byly tak vysoké, že řidič kvůli nim koukal prakticky přímo do rámu čelního skla. Jízda tak byla poměrně nepohodlná a Olsson dokonce uvažoval, že auto prostě prodá a půjde hledat něco nového.
Nakonec se však rozhodl svůj projekt dokončit a Mercedes svěřil na úpravu skutečným profesionálům z DTM Mobility, kteří odstranili prakticky všechny nedostatky. Otevřená karoserie dostala trubkový rám, na kterém je natažena látková střecha se slídovými okny - ty se zapínají pomocí jednoduchého zipu a cvočků na rámu auta. Se střechou prý není problém jet rychlostí až 150 km/h, přičemž bez střechy vůz klidně uhání i 200 km/h.
K tomu mu ostatně pomáhají další vylepšení motoru, díky kterým se výkon dostal z původních cca 780 koní (po prvních úpravách), až na šílených 850 koní. Nechybí ani inovovaný výfukový systém přesně na míru, který má z telefonu ovládané klapky. Olsson si tak podle informací webu Motor1 může pomocí telefonu nastavit, jak agresivní zvuk má jeho Gčko mít.
Třešničkou na dortu jsou pak zcela nové sedačky z Mercedesu A45 AMG, díky kterým může Olsson konečně pohodlně usedat za volant. Sedačky jsou navíc plně integrovány do zbytku vozu, takže funguje i nastavování pomocí voliče na dveřích a funkce vyhřívání. Interiér i exteriér se nese v nové barevné kombinaci černo-bílé, přičemž nechybí různé dkazy na Olssona a jeho značku „c'est normal."
Na konci videa se pak Olsson i se svou ženou Janni vydávají na menší projížďku po Monaku, během které jim dělá společnost starší Mercedes-Benz třídy G s originální plátěnou střechou. Podobnosti i v konstrukci a kontrast v celkovém vzezření vozů je pak skutečně radost pozorovat.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?