Slavný lyžař konečně dokončil brutální přestavbu Mercedesu G500, nezůstal kámen na kameni

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 9. května 2019, 11:11 Google+

Jon Olsson se proslavil jako profesionální závodní lyžař, v posledních letech je však známý převážně svou zálibou v rychlích, luxusních a extravagantně upravených automobilech. Jeho posledním projektem se pak stal Mercedes G500 4x4^2, kterému nejprve zvýšil výkon, poté uřízl střechu a nakonec - to uvidíte v jeho posledním videu

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jon Olsson dokončil projekt svého brutálního Mercedesu G500 4x4² „Lord Hans"

Jon Olsson dokončil projekt svého brutálního Mercedesu G500 4x4² „Lord Hans" | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Mercedes-Benz G500 4x4je už v sériovém provedení poměrně dost extravagantním automobilem, přesto se Jon Olsson rozhodl, že by mohl být ještě výstřednějším. Krátce po pořízení proto začal s přestavbou, během které prošel Mercedes přezdívaný „Lordn Hans" evolucí, jejíž vývoj nejspíš ani sám Olsson nepředpokládal.

Nejprve došlo na drobné úpravy vzhledu, včetně instalace nové folie, a nechybělo ani zvýšení výkonu 4.0 litrového twin-turbo motoru V8 pod kapotou, který již v sérii nabízel úctyhodných 416 koní. Krátce po sérii prvních úprav se však ukázalo, že nazvedané Gčko se bohužel nevejde prakticky do žádné garáže.

A zatímco většina z nás by se nejspíš porozhlédla po jiném voze, Olsson se pustil do drastické přestavby, během které vytvořil z nejdrsnějšího Gčka kabriolet se sníženým čelním sklem. Mercedes se tak konečně vešel do garáží a díky mahagonovým detailům v interiéru, které zakrývaly části odříznuté střechy, působil i jako stylová jachta na kolech. Přesto měl pár zásadních vad.

Tou zřejmě nejzásadnější byla absence střechy, kvůli které byla posádka vystavena rozmarům počasí. Konverze však přinesla ještě pár nešťastných vedlejších efektů - například sériové sedačky byly tak vysoké, že řidič kvůli nim koukal prakticky přímo do rámu čelního skla. Jízda tak byla poměrně nepohodlná a Olsson dokonce uvažoval, že auto prostě prodá a půjde hledat něco nového.

Nakonec se však rozhodl svůj projekt dokončit a Mercedes svěřil na úpravu skutečným profesionálům z DTM Mobility, kteří odstranili prakticky všechny nedostatky. Otevřená karoserie dostala trubkový rám, na kterém je natažena látková střecha se slídovými okny - ty se zapínají pomocí jednoduchého zipu a cvočků na rámu auta. Se střechou prý není problém jet rychlostí až 150 km/h, přičemž bez střechy vůz klidně uhání i 200 km/h.

K tomu mu ostatně pomáhají další vylepšení motoru, díky kterým se výkon dostal z původních cca 780 koní (po prvních úpravách), až na šílených 850 koní. Nechybí ani inovovaný výfukový systém přesně na míru, který má z telefonu ovládané klapky. Olsson si tak podle informací webu Motor1 může pomocí telefonu nastavit, jak agresivní zvuk má jeho Gčko mít.

zdroj: youtube.com

Třešničkou na dortu jsou pak zcela nové sedačky z Mercedesu A45 AMG, díky kterým může Olsson konečně pohodlně usedat za volant. Sedačky jsou navíc plně integrovány do zbytku vozu, takže funguje i nastavování pomocí voliče na dveřích a funkce vyhřívání. Interiér i exteriér se nese v nové barevné kombinaci černo-bílé, přičemž nechybí různé dkazy na Olssona a jeho značku „c'est normal."

Na konci videa se pak Olsson i se svou ženou Janni vydávají na menší projížďku po Monaku, během které jim dělá společnost starší Mercedes-Benz třídy G s originální plátěnou střechou. Podobnosti i v konstrukci a kontrast v celkovém vzezření vozů je pak skutečně radost pozorovat. 

Vytisknout

Diskuze: Slavný lyžař konečně dokončil brutální přestavbu Mercedesu G500, nezůstal kámen na kameni

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen prezentuje manuální převodovku jako nový bezpečnostní prvek

Manuál jako zbraň proti zlodějům? Volkswagen si v nové reklamě tak trochu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud