Jon Olsson se proslavil jako profesionální závodní lyžař, v posledních letech je však známý převážně svou zálibou v rychlích, luxusních a extravagantně upravených automobilech. Jeho posledním projektem se pak stal Mercedes G500 4x4^2, kterému nejprve zvýšil výkon, poté uřízl střechu a nakonec - to uvidíte v jeho posledním videu
Mercedes-Benz G500 4x42 je už v sériovém provedení poměrně dost extravagantním automobilem, přesto se Jon Olsson rozhodl, že by mohl být ještě výstřednějším. Krátce po pořízení proto začal s přestavbou, během které prošel Mercedes přezdívaný „Lordn Hans" evolucí, jejíž vývoj nejspíš ani sám Olsson nepředpokládal.
Nejprve došlo na drobné úpravy vzhledu, včetně instalace nové folie, a nechybělo ani zvýšení výkonu 4.0 litrového twin-turbo motoru V8 pod kapotou, který již v sérii nabízel úctyhodných 416 koní. Krátce po sérii prvních úprav se však ukázalo, že nazvedané Gčko se bohužel nevejde prakticky do žádné garáže.
A zatímco většina z nás by se nejspíš porozhlédla po jiném voze, Olsson se pustil do drastické přestavby, během které vytvořil z nejdrsnějšího Gčka kabriolet se sníženým čelním sklem. Mercedes se tak konečně vešel do garáží a díky mahagonovým detailům v interiéru, které zakrývaly části odříznuté střechy, působil i jako stylová jachta na kolech. Přesto měl pár zásadních vad.
Tou zřejmě nejzásadnější byla absence střechy, kvůli které byla posádka vystavena rozmarům počasí. Konverze však přinesla ještě pár nešťastných vedlejších efektů - například sériové sedačky byly tak vysoké, že řidič kvůli nim koukal prakticky přímo do rámu čelního skla. Jízda tak byla poměrně nepohodlná a Olsson dokonce uvažoval, že auto prostě prodá a půjde hledat něco nového.
Nakonec se však rozhodl svůj projekt dokončit a Mercedes svěřil na úpravu skutečným profesionálům z DTM Mobility, kteří odstranili prakticky všechny nedostatky. Otevřená karoserie dostala trubkový rám, na kterém je natažena látková střecha se slídovými okny - ty se zapínají pomocí jednoduchého zipu a cvočků na rámu auta. Se střechou prý není problém jet rychlostí až 150 km/h, přičemž bez střechy vůz klidně uhání i 200 km/h.
K tomu mu ostatně pomáhají další vylepšení motoru, díky kterým se výkon dostal z původních cca 780 koní (po prvních úpravách), až na šílených 850 koní. Nechybí ani inovovaný výfukový systém přesně na míru, který má z telefonu ovládané klapky. Olsson si tak podle informací webu Motor1 může pomocí telefonu nastavit, jak agresivní zvuk má jeho Gčko mít.
Třešničkou na dortu jsou pak zcela nové sedačky z Mercedesu A45 AMG, díky kterým může Olsson konečně pohodlně usedat za volant. Sedačky jsou navíc plně integrovány do zbytku vozu, takže funguje i nastavování pomocí voliče na dveřích a funkce vyhřívání. Interiér i exteriér se nese v nové barevné kombinaci černo-bílé, přičemž nechybí různé dkazy na Olssona a jeho značku „c'est normal."
Na konci videa se pak Olsson i se svou ženou Janni vydávají na menší projížďku po Monaku, během které jim dělá společnost starší Mercedes-Benz třídy G s originální plátěnou střechou. Podobnosti i v konstrukci a kontrast v celkovém vzezření vozů je pak skutečně radost pozorovat.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.