Ruská perestrojka, jak ji má svět rád. Lada s V8 funguje, chrlí oheň a pálí gumy

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 30. dubna 2019, 12:02 Google+

Náš oblíbený ruský YouTuber Vlad z kanálu Garage 54 se před pár týdny pustil do dalšího šíleného projektu, ve kterém se rozhodl osadit klasickou Ladu podstatně výkonnějším motorem. Tím je v tomto případě 7.0 litrový vidlicový osmiválec ZIL, který si vypůjčil z náklaďáku. Jak tenhle šílený projekt dopadl?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ladzilla je šíleným křížencem Lady a 7.0 litrového motoru ZIL

Ladzilla je šíleným křížencem Lady a 7.0 litrového motoru ZIL | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Vlad je svými experimenty s motorovým prostorem Lady vcelku dobře známý. Zatímco dříve se pokoušel spojovat standardní čtyřválce a vytvářel tak monstrum s extrémně dlouhým čumákem, tentokrát si vybral již hotový a plně funkční motor. Ten však pochází z náklaďáku ZIL-131, má osm válců, objem 6 nebo 7 litrů a dostat ho do Lady nebylo vůbec snadné.

Kromě kompletní přestavby motorového prostoru bylo nutné pustit se i do přestavby interiéru, který teď připomíná spíše závodní dragster. Řidič sedí na úrovni B sloupku, řadící páka je dlouhá jak týden před výplatou a výhled z vozu zřejmě také nebude ukázkový. Stroj je však plně funkční, což si ovšem vyžádalo spoustu času potřebného k vytvoření unikátních dílů.

A tohle se nám na Vladových projektech skutečně líbí. V jeho videích totiž vidíte prakticky kompletní průběh přestavby, během kterých se jeho tým mechaniků setkává s různými problémy. Přestavba je sice rozdělena do tří videí, nicméně pokud budete mít čas, zkuste si je projít. Pokud ale čas nemáte, pojďme se podívat až na výsledek, který dostal jméno Ladzilla.

Protože se jednalo o vůbec první ostrou jízdu, dalo se očekávat, že nepoběží jako po másle. Ihned po nastartování tak s vozem začaly cloumat mohutné vibrace, což byl důsledek osazení mohutného motoru z náklaďáku do nepříliš pevného šasi stařičké Lady. A vibrace se nakonec ukázaly být snad jediným zdrojem problémů, neboť jinak tohle auto vcelku slušně fungovalo.

Díky zavařenému diferenciálu a brutálnímu nadbytku výkonu i točivého momentu dokázala Lada protáčet kola prakticky při jakékoliv rychlosti - stačilo jen přišlápnout plynový pedál. Kvůli vibracím však často docházelo k vyklepání drátů od baterie, což dokázalo auto spolehlivě zastavit. Během jízdy se také povolilo pár šroubů a nevydržel systém chlazení.

Dokud však Ladzilla jezdila, všichni se královsky bavili. A i když její jméno vychází jen z kombinace Lady a Zilu, dokonale dostála i jeho mýtickému významu. Obří motor totiž doslova chrlil plameny, zatímco od zadní nápravy vycházel kouř od spálených pneumatik.

zdroj: youtube.com

A i když Vlad přirovnával jízdu ke staré parní lokomotivě a občas ho štvaly drobné vrtochy, rozhodně byl s dílem spokojený. A my se vlastně nedivíme - zvlášť po přihlédnutí ke skutečnosti, kolik dílů si museli mechanici vyrobit doslova na koleni. Ať už šlo o diferenciál, kardan, chladící systém, atd. Jakkoliv je tedy tento projekt šílený, rozhodně je úspěšný a my doufáme, že ho v budoucnosti ještě uvidíme.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Ruská perestrojka, jak ji má svět rád. Lada s V8 funguje, chrlí oheň a pálí gumy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volvo XC40

Volvo ještě bezpečnější! Těžko ale říci, komu udělá nová změna radost

Ford dal svým designérům nástroj, jenž umožňuje ihned prohlížet návrhy interiéru z jakéhokoliv místa

ZE ZÁKULISÍ. Úžasný nástroj pro designéry Fordu

Akumulátorový systém Volkswagenu v modulární platformě MEB pro elektromobily

Klíčový AKUMULÁTOROVÝ SYSTÉM. Jak funguje?

Lexus představil první bateriový elektromobil UX 300e

BOOM ELEKTROMOBILŮ? Registrace ukazují skutečnost a ministerstvo připravuje DOTACE

Jetta

JETTA, levná značka Volkswagenu. Jak se jí daří prodávat a co bude dál?

Nový Ford Kuga

JAK DOPADLO? Nové SUV Ford Kuga na testech bezpečnosti Euro NCAP

Německá prokuratura prohledala sídlo Volkswagenu

Volkswagen MÁ PROBLÉMY! Prokuratura OBSADILA sídlo značky

Hyundai Nexo FCV

Nový rekord v dojezdu sériových vodíkových automobilů

Německý autoservis narazil na spoustu problémů při opravě zadního nárazníku Tesly Model S

Banální oprava Tesly? Netušíte, co vás čeká a kolik to bude stát

Mitsubishi Eclipse Cross

Test: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo CVT 4WD, crossover nejen do města

reklama

Doporučujeme

Alpina B5 Bi-Turbo Touring

Nejrychlejší produkční kombi na světě? Alpina B5 kosí sporťáky za zvuku dechovky

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odklon od elektromobility? Německo připravuje investici do jiného zdroje

  2. Volkswagen MÁ PROBLÉMY! Prokuratura OBSADILA sídlo značky

  3. Volvo ještě bezpečnější! Těžko ale říci, komu udělá nová změna radost

  4. Test: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo CVT 4WD, crossover nejen do města

  5. Banální oprava Tesly? Netušíte, co vás čeká a kolik to bude stát

  6. BOOM ELEKTROMOBILŮ? Registrace ukazují skutečnost a ministerstvo připravuje DOTACE

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud