Náš oblíbený ruský YouTuber Vlad z kanálu Garage 54 se před pár týdny pustil do dalšího šíleného projektu, ve kterém se rozhodl osadit klasickou Ladu podstatně výkonnějším motorem. Tím je v tomto případě 7.0 litrový vidlicový osmiválec ZIL, který si vypůjčil z náklaďáku. Jak tenhle šílený projekt dopadl?
Vlad je svými experimenty s motorovým prostorem Lady vcelku dobře známý. Zatímco dříve se pokoušel spojovat standardní čtyřválce a vytvářel tak monstrum s extrémně dlouhým čumákem, tentokrát si vybral již hotový a plně funkční motor. Ten však pochází z náklaďáku ZIL-131, má osm válců, objem 6 nebo 7 litrů a dostat ho do Lady nebylo vůbec snadné.
Kromě kompletní přestavby motorového prostoru bylo nutné pustit se i do přestavby interiéru, který teď připomíná spíše závodní dragster. Řidič sedí na úrovni B sloupku, řadící páka je dlouhá jak týden před výplatou a výhled z vozu zřejmě také nebude ukázkový. Stroj je však plně funkční, což si ovšem vyžádalo spoustu času potřebného k vytvoření unikátních dílů.
A tohle se nám na Vladových projektech skutečně líbí. V jeho videích totiž vidíte prakticky kompletní průběh přestavby, během kterých se jeho tým mechaniků setkává s různými problémy. Přestavba je sice rozdělena do tří videí, nicméně pokud budete mít čas, zkuste si je projít. Pokud ale čas nemáte, pojďme se podívat až na výsledek, který dostal jméno Ladzilla.
Protože se jednalo o vůbec první ostrou jízdu, dalo se očekávat, že nepoběží jako po másle. Ihned po nastartování tak s vozem začaly cloumat mohutné vibrace, což byl důsledek osazení mohutného motoru z náklaďáku do nepříliš pevného šasi stařičké Lady. A vibrace se nakonec ukázaly být snad jediným zdrojem problémů, neboť jinak tohle auto vcelku slušně fungovalo.
Díky zavařenému diferenciálu a brutálnímu nadbytku výkonu i točivého momentu dokázala Lada protáčet kola prakticky při jakékoliv rychlosti - stačilo jen přišlápnout plynový pedál. Kvůli vibracím však často docházelo k vyklepání drátů od baterie, což dokázalo auto spolehlivě zastavit. Během jízdy se také povolilo pár šroubů a nevydržel systém chlazení.
Dokud však Ladzilla jezdila, všichni se královsky bavili. A i když její jméno vychází jen z kombinace Lady a Zilu, dokonale dostála i jeho mýtickému významu. Obří motor totiž doslova chrlil plameny, zatímco od zadní nápravy vycházel kouř od spálených pneumatik.
A i když Vlad přirovnával jízdu ke staré parní lokomotivě a občas ho štvaly drobné vrtochy, rozhodně byl s dílem spokojený. A my se vlastně nedivíme - zvlášť po přihlédnutí ke skutečnosti, kolik dílů si museli mechanici vyrobit doslova na koleni. Ať už šlo o diferenciál, kardan, chladící systém, atd. Jakkoliv je tedy tento projekt šílený, rozhodně je úspěšný a my doufáme, že ho v budoucnosti ještě uvidíme.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.