Ruská perestrojka, jak ji má svět rád. Lada s V8 funguje, chrlí oheň a pálí gumy

Ladzilla je šíleným křížencem Lady a 7.0 litrového motoru ZIL
Ladzilla je šíleným křížencem Lady a 7.0 litrového motoru ZIL, foto: youtube.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. dubna 2019 12:02
Sdílej:

Náš oblíbený ruský YouTuber Vlad z kanálu Garage 54 se před pár týdny pustil do dalšího šíleného projektu, ve kterém se rozhodl osadit klasickou Ladu podstatně výkonnějším motorem. Tím je v tomto případě 7.0 litrový vidlicový osmiválec ZIL, který si vypůjčil z náklaďáku. Jak tenhle šílený projekt dopadl?

Vlad je svými experimenty s motorovým prostorem Lady vcelku dobře známý. Zatímco dříve se pokoušel spojovat standardní čtyřválce a vytvářel tak monstrum s extrémně dlouhým čumákem, tentokrát si vybral již hotový a plně funkční motor. Ten však pochází z náklaďáku ZIL-131, má osm válců, objem 6 nebo 7 litrů a dostat ho do Lady nebylo vůbec snadné.

Kromě kompletní přestavby motorového prostoru bylo nutné pustit se i do přestavby interiéru, který teď připomíná spíše závodní dragster. Řidič sedí na úrovni B sloupku, řadící páka je dlouhá jak týden před výplatou a výhled z vozu zřejmě také nebude ukázkový. Stroj je však plně funkční, což si ovšem vyžádalo spoustu času potřebného k vytvoření unikátních dílů.

A tohle se nám na Vladových projektech skutečně líbí. V jeho videích totiž vidíte prakticky kompletní průběh přestavby, během kterých se jeho tým mechaniků setkává s různými problémy. Přestavba je sice rozdělena do tří videí, nicméně pokud budete mít čas, zkuste si je projít. Pokud ale čas nemáte, pojďme se podívat až na výsledek, který dostal jméno Ladzilla.

Protože se jednalo o vůbec první ostrou jízdu, dalo se očekávat, že nepoběží jako po másle. Ihned po nastartování tak s vozem začaly cloumat mohutné vibrace, což byl důsledek osazení mohutného motoru z náklaďáku do nepříliš pevného šasi stařičké Lady. A vibrace se nakonec ukázaly být snad jediným zdrojem problémů, neboť jinak tohle auto vcelku slušně fungovalo.

Díky zavařenému diferenciálu a brutálnímu nadbytku výkonu i točivého momentu dokázala Lada protáčet kola prakticky při jakékoliv rychlosti - stačilo jen přišlápnout plynový pedál. Kvůli vibracím však často docházelo k vyklepání drátů od baterie, což dokázalo auto spolehlivě zastavit. Během jízdy se také povolilo pár šroubů a nevydržel systém chlazení.

Dokud však Ladzilla jezdila, všichni se královsky bavili. A i když její jméno vychází jen z kombinace Lady a Zilu, dokonale dostála i jeho mýtickému významu. Obří motor totiž doslova chrlil plameny, zatímco od zadní nápravy vycházel kouř od spálených pneumatik.

A i když Vlad přirovnával jízdu ke staré parní lokomotivě a občas ho štvaly drobné vrtochy, rozhodně byl s dílem spokojený. A my se vlastně nedivíme - zvlášť po přihlédnutí ke skutečnosti, kolik dílů si museli mechanici vyrobit doslova na koleni. Ať už šlo o diferenciál, kardan, chladící systém, atd. Jakkoliv je tedy tento projekt šílený, rozhodně je úspěšný a my doufáme, že ho v budoucnosti ještě uvidíme.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.