Suzuki Vitara první generace byla poměrně úspěšným malým offroadem, který se pod různými názvy prodával takřka po celém světě, včetně USA. A právě v zámoří se prohání i unikátní Vitara, která dostala 6.0 litrový motor V8, turbo a řadu dalších drobností, díky kterým dokáže na 1/4 míle pokořit i Bugatti Chiron.
Suzuki Vitara se sice v zámoří prodávala pod označením Geo Metro, její technika se však nijak zásadně nelišila. Pod kapotou měla 1.6 litrový benzínový čtyřválec, který skrze manuální pětistupňovou převodovku posílal výkon na zadní nebo všechna kola. Žádný trhač asfaltu to tedy nebyl, nicméně v terénu se Vitara neztratila a dokonce ani na silnici nebyla tak nepohodlná, jako ostatní vozy s podobnou konstrukcí.
Tento unikátní kousek, který je vystaven na inzertním serveru Craigslist, se však dočkal vcelku zásadní přestavby. Pod jeho kapotu se totiž nastěhoval 6.0 litrový motor V8 od General Motors, který se mezi lety 1999 až 2007 objevoval pod kapotami velkých amerických SUV.
Již ve standardním provedení nabízel motor výkon v rozpětí 335 až 370 koní, nicméně v tomto případě zašel úpravce ještě dál. Motor dostal upravenou hlavu, upravené vačky, upravenou škrtící klapku a hlavně pořádné turbo. Kolik koní úpravce z Vitary vymáčkl sice v inzerátu nezmiňuje, bohatě to však stačí k tomu, aby se Vitara stavěla na zadní.
Úpravami na motoru to však nekončí. Nově získaný výkon bylo potřeba ještě dostat na asfalt, s čímž pomáhá automatická převodovka vhodná i pro náklaďáky. Výměny se dočkala i celá zadní náprava, která pochází od Fordu. A samozřejmě nesmí chybět ani pořádný stabilizátor a samosvorný diferenciál. V interiéru se pak objevil masivní bezpečnostní rám, který se však úpravce pokusil do vozu elegantně schovat.
Podle informací majitele je vůz schopen pokořit sprint na vzdálenost 1/4 míle (cca 402 metrů) pod 10 sekund, což je úctyhodný výsledek. Na jednom z videí můžeme vidět čas 9.97, autor však dodává, že se mu podařilo dosáhnout i času 9.8 a maximální rychlosti 212.4 km/h.
Web The Drive, který na inzerát upozornil, přitom dodává, že podobnými čísly se chlubí i Bugatti Chiron. Exkluzivní supersport o výkonu 1500 koní, který kombinuje extrémní výkon s luxusem a nejmodernějšími technologiemi, totiž dokáže pokořit 1/4 míle za cca 9.9 sekundy, jak uvádí The Drive.
Ovšem zatímco američtí zákazníci by za Chiron museli platit okolo 3 milionů dolarů, zmiňovaná Vitara je na prodej za 14 500 dolarů - v přepočtu tedy cca 330 000 Kč. Nevýhodou je však skutečnost, že zkrotit tohohle prcka není žádná sranda.
Ostatně i sám majitel v inzerátu uvádí, že vůz je vhodný spíše pro zkušenější jezdce. Ačkoliv vůz aspiruje na titul skvostného sleeperu, se kterým by se daly na semaforech ponižovat majitelé dražších a exkluzivnějších vozů, kvůli kombinaci krátkého šasi a extrémního výkonu je ovládání skutečně náročné. Prodejce tak ani nenechá svézt nikoho, kdo nemá připravenou hotovost na koupi vozu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?