Suzuki Vitara první generace byla poměrně úspěšným malým offroadem, který se pod různými názvy prodával takřka po celém světě, včetně USA. A právě v zámoří se prohání i unikátní Vitara, která dostala 6.0 litrový motor V8, turbo a řadu dalších drobností, díky kterým dokáže na 1/4 míle pokořit i Bugatti Chiron.
Suzuki Vitara se sice v zámoří prodávala pod označením Geo Metro, její technika se však nijak zásadně nelišila. Pod kapotou měla 1.6 litrový benzínový čtyřválec, který skrze manuální pětistupňovou převodovku posílal výkon na zadní nebo všechna kola. Žádný trhač asfaltu to tedy nebyl, nicméně v terénu se Vitara neztratila a dokonce ani na silnici nebyla tak nepohodlná, jako ostatní vozy s podobnou konstrukcí.
Tento unikátní kousek, který je vystaven na inzertním serveru Craigslist, se však dočkal vcelku zásadní přestavby. Pod jeho kapotu se totiž nastěhoval 6.0 litrový motor V8 od General Motors, který se mezi lety 1999 až 2007 objevoval pod kapotami velkých amerických SUV.
Již ve standardním provedení nabízel motor výkon v rozpětí 335 až 370 koní, nicméně v tomto případě zašel úpravce ještě dál. Motor dostal upravenou hlavu, upravené vačky, upravenou škrtící klapku a hlavně pořádné turbo. Kolik koní úpravce z Vitary vymáčkl sice v inzerátu nezmiňuje, bohatě to však stačí k tomu, aby se Vitara stavěla na zadní.
Úpravami na motoru to však nekončí. Nově získaný výkon bylo potřeba ještě dostat na asfalt, s čímž pomáhá automatická převodovka vhodná i pro náklaďáky. Výměny se dočkala i celá zadní náprava, která pochází od Fordu. A samozřejmě nesmí chybět ani pořádný stabilizátor a samosvorný diferenciál. V interiéru se pak objevil masivní bezpečnostní rám, který se však úpravce pokusil do vozu elegantně schovat.
Podle informací majitele je vůz schopen pokořit sprint na vzdálenost 1/4 míle (cca 402 metrů) pod 10 sekund, což je úctyhodný výsledek. Na jednom z videí můžeme vidět čas 9.97, autor však dodává, že se mu podařilo dosáhnout i času 9.8 a maximální rychlosti 212.4 km/h.
Web The Drive, který na inzerát upozornil, přitom dodává, že podobnými čísly se chlubí i Bugatti Chiron. Exkluzivní supersport o výkonu 1500 koní, který kombinuje extrémní výkon s luxusem a nejmodernějšími technologiemi, totiž dokáže pokořit 1/4 míle za cca 9.9 sekundy, jak uvádí The Drive.
Ovšem zatímco američtí zákazníci by za Chiron museli platit okolo 3 milionů dolarů, zmiňovaná Vitara je na prodej za 14 500 dolarů - v přepočtu tedy cca 330 000 Kč. Nevýhodou je však skutečnost, že zkrotit tohohle prcka není žádná sranda.
Ostatně i sám majitel v inzerátu uvádí, že vůz je vhodný spíše pro zkušenější jezdce. Ačkoliv vůz aspiruje na titul skvostného sleeperu, se kterým by se daly na semaforech ponižovat majitelé dražších a exkluzivnějších vozů, kvůli kombinaci krátkého šasi a extrémního výkonu je ovládání skutečně náročné. Prodejce tak ani nenechá svézt nikoho, kdo nemá připravenou hotovost na koupi vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.