Suzuki Vitara první generace byla poměrně úspěšným malým offroadem, který se pod různými názvy prodával takřka po celém světě, včetně USA. A právě v zámoří se prohání i unikátní Vitara, která dostala 6.0 litrový motor V8, turbo a řadu dalších drobností, díky kterým dokáže na 1/4 míle pokořit i Bugatti Chiron.
Suzuki Vitara se sice v zámoří prodávala pod označením Geo Metro, její technika se však nijak zásadně nelišila. Pod kapotou měla 1.6 litrový benzínový čtyřválec, který skrze manuální pětistupňovou převodovku posílal výkon na zadní nebo všechna kola. Žádný trhač asfaltu to tedy nebyl, nicméně v terénu se Vitara neztratila a dokonce ani na silnici nebyla tak nepohodlná, jako ostatní vozy s podobnou konstrukcí.
Tento unikátní kousek, který je vystaven na inzertním serveru Craigslist, se však dočkal vcelku zásadní přestavby. Pod jeho kapotu se totiž nastěhoval 6.0 litrový motor V8 od General Motors, který se mezi lety 1999 až 2007 objevoval pod kapotami velkých amerických SUV.
Již ve standardním provedení nabízel motor výkon v rozpětí 335 až 370 koní, nicméně v tomto případě zašel úpravce ještě dál. Motor dostal upravenou hlavu, upravené vačky, upravenou škrtící klapku a hlavně pořádné turbo. Kolik koní úpravce z Vitary vymáčkl sice v inzerátu nezmiňuje, bohatě to však stačí k tomu, aby se Vitara stavěla na zadní.
Úpravami na motoru to však nekončí. Nově získaný výkon bylo potřeba ještě dostat na asfalt, s čímž pomáhá automatická převodovka vhodná i pro náklaďáky. Výměny se dočkala i celá zadní náprava, která pochází od Fordu. A samozřejmě nesmí chybět ani pořádný stabilizátor a samosvorný diferenciál. V interiéru se pak objevil masivní bezpečnostní rám, který se však úpravce pokusil do vozu elegantně schovat.
Podle informací majitele je vůz schopen pokořit sprint na vzdálenost 1/4 míle (cca 402 metrů) pod 10 sekund, což je úctyhodný výsledek. Na jednom z videí můžeme vidět čas 9.97, autor však dodává, že se mu podařilo dosáhnout i času 9.8 a maximální rychlosti 212.4 km/h.
Web The Drive, který na inzerát upozornil, přitom dodává, že podobnými čísly se chlubí i Bugatti Chiron. Exkluzivní supersport o výkonu 1500 koní, který kombinuje extrémní výkon s luxusem a nejmodernějšími technologiemi, totiž dokáže pokořit 1/4 míle za cca 9.9 sekundy, jak uvádí The Drive.
Ovšem zatímco američtí zákazníci by za Chiron museli platit okolo 3 milionů dolarů, zmiňovaná Vitara je na prodej za 14 500 dolarů - v přepočtu tedy cca 330 000 Kč. Nevýhodou je však skutečnost, že zkrotit tohohle prcka není žádná sranda.
Ostatně i sám majitel v inzerátu uvádí, že vůz je vhodný spíše pro zkušenější jezdce. Ačkoliv vůz aspiruje na titul skvostného sleeperu, se kterým by se daly na semaforech ponižovat majitelé dražších a exkluzivnějších vozů, kvůli kombinaci krátkého šasi a extrémního výkonu je ovládání skutečně náročné. Prodejce tak ani nenechá svézt nikoho, kdo nemá připravenou hotovost na koupi vozu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?