Suzuki Vitara první generace byla poměrně úspěšným malým offroadem, který se pod různými názvy prodával takřka po celém světě, včetně USA. A právě v zámoří se prohání i unikátní Vitara, která dostala 6.0 litrový motor V8, turbo a řadu dalších drobností, díky kterým dokáže na 1/4 míle pokořit i Bugatti Chiron.
Suzuki Vitara se sice v zámoří prodávala pod označením Geo Metro, její technika se však nijak zásadně nelišila. Pod kapotou měla 1.6 litrový benzínový čtyřválec, který skrze manuální pětistupňovou převodovku posílal výkon na zadní nebo všechna kola. Žádný trhač asfaltu to tedy nebyl, nicméně v terénu se Vitara neztratila a dokonce ani na silnici nebyla tak nepohodlná, jako ostatní vozy s podobnou konstrukcí.
Tento unikátní kousek, který je vystaven na inzertním serveru Craigslist, se však dočkal vcelku zásadní přestavby. Pod jeho kapotu se totiž nastěhoval 6.0 litrový motor V8 od General Motors, který se mezi lety 1999 až 2007 objevoval pod kapotami velkých amerických SUV.
Již ve standardním provedení nabízel motor výkon v rozpětí 335 až 370 koní, nicméně v tomto případě zašel úpravce ještě dál. Motor dostal upravenou hlavu, upravené vačky, upravenou škrtící klapku a hlavně pořádné turbo. Kolik koní úpravce z Vitary vymáčkl sice v inzerátu nezmiňuje, bohatě to však stačí k tomu, aby se Vitara stavěla na zadní.
Úpravami na motoru to však nekončí. Nově získaný výkon bylo potřeba ještě dostat na asfalt, s čímž pomáhá automatická převodovka vhodná i pro náklaďáky. Výměny se dočkala i celá zadní náprava, která pochází od Fordu. A samozřejmě nesmí chybět ani pořádný stabilizátor a samosvorný diferenciál. V interiéru se pak objevil masivní bezpečnostní rám, který se však úpravce pokusil do vozu elegantně schovat.
Podle informací majitele je vůz schopen pokořit sprint na vzdálenost 1/4 míle (cca 402 metrů) pod 10 sekund, což je úctyhodný výsledek. Na jednom z videí můžeme vidět čas 9.97, autor však dodává, že se mu podařilo dosáhnout i času 9.8 a maximální rychlosti 212.4 km/h.
Web The Drive, který na inzerát upozornil, přitom dodává, že podobnými čísly se chlubí i Bugatti Chiron. Exkluzivní supersport o výkonu 1500 koní, který kombinuje extrémní výkon s luxusem a nejmodernějšími technologiemi, totiž dokáže pokořit 1/4 míle za cca 9.9 sekundy, jak uvádí The Drive.
Ovšem zatímco američtí zákazníci by za Chiron museli platit okolo 3 milionů dolarů, zmiňovaná Vitara je na prodej za 14 500 dolarů - v přepočtu tedy cca 330 000 Kč. Nevýhodou je však skutečnost, že zkrotit tohohle prcka není žádná sranda.
Ostatně i sám majitel v inzerátu uvádí, že vůz je vhodný spíše pro zkušenější jezdce. Ačkoliv vůz aspiruje na titul skvostného sleeperu, se kterým by se daly na semaforech ponižovat majitelé dražších a exkluzivnějších vozů, kvůli kombinaci krátkého šasi a extrémního výkonu je ovládání skutečně náročné. Prodejce tak ani nenechá svézt nikoho, kdo nemá připravenou hotovost na koupi vozu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.