Alfa Romeo 4C je sama o sobě skvělým sportovním voze, který má hodně co nabídnout. Současně se ale stala velice populární i mezi úpravci, kteří jsou schopni přestavět do nejrůznějších projektů. A jedním takovým je i novinka označovaná jako Nivola, díky které přeneslo designové studio Ugur Sahin Design tradiční Alfu 33 Stradale z roku 1967 do moderní doby.
Novinka pojmenovaná Nivola, za jejíž stavbou stojí nizozemská společnost Ugur Sahin Design, představuje komplexní úpravu Alfy Romeo 4C, která byla inspirována klasickou Alfou Romeo 33 Stradale z roku 1967. Tvůrce tohoto skvostu, který je ve svém oboru známý podobnými přestavbami, chtěl podle webu Motor1 proměnit „standardní vůz do něčeho exkluzivního, limitovaného a nestárnoucího." Ale současně nechtěl zasahovat do šasi modelu 4C.
Myšlenka s přestavbou modelu 4C právě do stylu 33 Stradale v moderním kabátu se v Sahinově hlavě začala rodit minulý rok, kdy navštívil známou akci Pebble Beach Concours de Elegance v Monterey. Právě zde totiž spatřil a možná i uslyšel vystavovanou Alfu Romeo 33 Stradale, které chtěl svou přestavbou smeknout poklonu.
Nivola tak sice stále stojí na zcela standardním šasi a pod její kapotou najdeme stejnou pohonnou techniku, ovšem design exteriéru prošel komplexní přestavbou, včetně mnoha nových karosářských panelů. Zvláště patrná změna je vidět hlavně vzadu, kde se designér pokusil maximálně protáhnout střechu a kvůli tomu musel přepracovat celou záď, včetně svítilen a výfuků.
A proč si pro svůj nový projekt vybral právě jméno Nivola? Jedná se o přezdívku slavného závodníka jménem Tazio Nuvolari, který za Alfu Romeo kdysi velice úspěšně závodil. Za svou kariéru si připsal několik vítězství na Mille Miglia i Targa Florio a uspět se mu povedlo i na slavném závodu 24 hodin Le Mans.
Jak už jste ale nejspíš podle fotek poznali, celý koncept je zatím pouze ve stádiu konceptu a grafických nákresů. Sahin by sice rád uskutečnil alespoň omezenou výrobu, ovšem pouze za předpokladu, že by po voze vznikla zdravá poptávku.
Tomu by přitom mohla pomoci ještě jedna skutečnost. Podle jeho slov by totiž většinu karoserie mělo být možné vyrobit z karbonu či hliníku, díky čemuž by nový vzhled nemusel nijak výrazně ovlivnil jinak povedené jízdní vlastnosti modelu 4C pod kapotou.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.