Alfa Romeo 4C je sama o sobě skvělým sportovním voze, který má hodně co nabídnout. Současně se ale stala velice populární i mezi úpravci, kteří jsou schopni přestavět do nejrůznějších projektů. A jedním takovým je i novinka označovaná jako Nivola, díky které přeneslo designové studio Ugur Sahin Design tradiční Alfu 33 Stradale z roku 1967 do moderní doby.
Novinka pojmenovaná Nivola, za jejíž stavbou stojí nizozemská společnost Ugur Sahin Design, představuje komplexní úpravu Alfy Romeo 4C, která byla inspirována klasickou Alfou Romeo 33 Stradale z roku 1967. Tvůrce tohoto skvostu, který je ve svém oboru známý podobnými přestavbami, chtěl podle webu Motor1 proměnit „standardní vůz do něčeho exkluzivního, limitovaného a nestárnoucího." Ale současně nechtěl zasahovat do šasi modelu 4C.
Myšlenka s přestavbou modelu 4C právě do stylu 33 Stradale v moderním kabátu se v Sahinově hlavě začala rodit minulý rok, kdy navštívil známou akci Pebble Beach Concours de Elegance v Monterey. Právě zde totiž spatřil a možná i uslyšel vystavovanou Alfu Romeo 33 Stradale, které chtěl svou přestavbou smeknout poklonu.
Nivola tak sice stále stojí na zcela standardním šasi a pod její kapotou najdeme stejnou pohonnou techniku, ovšem design exteriéru prošel komplexní přestavbou, včetně mnoha nových karosářských panelů. Zvláště patrná změna je vidět hlavně vzadu, kde se designér pokusil maximálně protáhnout střechu a kvůli tomu musel přepracovat celou záď, včetně svítilen a výfuků.
A proč si pro svůj nový projekt vybral právě jméno Nivola? Jedná se o přezdívku slavného závodníka jménem Tazio Nuvolari, který za Alfu Romeo kdysi velice úspěšně závodil. Za svou kariéru si připsal několik vítězství na Mille Miglia i Targa Florio a uspět se mu povedlo i na slavném závodu 24 hodin Le Mans.
Jak už jste ale nejspíš podle fotek poznali, celý koncept je zatím pouze ve stádiu konceptu a grafických nákresů. Sahin by sice rád uskutečnil alespoň omezenou výrobu, ovšem pouze za předpokladu, že by po voze vznikla zdravá poptávku.
Tomu by přitom mohla pomoci ještě jedna skutečnost. Podle jeho slov by totiž většinu karoserie mělo být možné vyrobit z karbonu či hliníku, díky čemuž by nový vzhled nemusel nijak výrazně ovlivnil jinak povedené jízdní vlastnosti modelu 4C pod kapotou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.