Alfa Romeo 4C je sama o sobě skvělým sportovním voze, který má hodně co nabídnout. Současně se ale stala velice populární i mezi úpravci, kteří jsou schopni přestavět do nejrůznějších projektů. A jedním takovým je i novinka označovaná jako Nivola, díky které přeneslo designové studio Ugur Sahin Design tradiční Alfu 33 Stradale z roku 1967 do moderní doby.
Novinka pojmenovaná Nivola, za jejíž stavbou stojí nizozemská společnost Ugur Sahin Design, představuje komplexní úpravu Alfy Romeo 4C, která byla inspirována klasickou Alfou Romeo 33 Stradale z roku 1967. Tvůrce tohoto skvostu, který je ve svém oboru známý podobnými přestavbami, chtěl podle webu Motor1 proměnit „standardní vůz do něčeho exkluzivního, limitovaného a nestárnoucího." Ale současně nechtěl zasahovat do šasi modelu 4C.
Myšlenka s přestavbou modelu 4C právě do stylu 33 Stradale v moderním kabátu se v Sahinově hlavě začala rodit minulý rok, kdy navštívil známou akci Pebble Beach Concours de Elegance v Monterey. Právě zde totiž spatřil a možná i uslyšel vystavovanou Alfu Romeo 33 Stradale, které chtěl svou přestavbou smeknout poklonu.
Nivola tak sice stále stojí na zcela standardním šasi a pod její kapotou najdeme stejnou pohonnou techniku, ovšem design exteriéru prošel komplexní přestavbou, včetně mnoha nových karosářských panelů. Zvláště patrná změna je vidět hlavně vzadu, kde se designér pokusil maximálně protáhnout střechu a kvůli tomu musel přepracovat celou záď, včetně svítilen a výfuků.
A proč si pro svůj nový projekt vybral právě jméno Nivola? Jedná se o přezdívku slavného závodníka jménem Tazio Nuvolari, který za Alfu Romeo kdysi velice úspěšně závodil. Za svou kariéru si připsal několik vítězství na Mille Miglia i Targa Florio a uspět se mu povedlo i na slavném závodu 24 hodin Le Mans.
Jak už jste ale nejspíš podle fotek poznali, celý koncept je zatím pouze ve stádiu konceptu a grafických nákresů. Sahin by sice rád uskutečnil alespoň omezenou výrobu, ovšem pouze za předpokladu, že by po voze vznikla zdravá poptávku.
Tomu by přitom mohla pomoci ještě jedna skutečnost. Podle jeho slov by totiž většinu karoserie mělo být možné vyrobit z karbonu či hliníku, díky čemuž by nový vzhled nemusel nijak výrazně ovlivnil jinak povedené jízdní vlastnosti modelu 4C pod kapotou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.