Vozidla značky Hummer jsou sice pro většinu z nás jakými ztělesněním odolnosti a terénních dovedností, druhá generace s označením H2 už však poněkud vyměkla a stala se základem pro mnoho více či méně šílených úprav. Jak moc šílené je umístit do auta audio-systém s 86 reproduktory necháme na vás, zpracování je však v tomto případě špičkové a hlavně ryze funkční.
Komunita vyznavačů tuningu má mnoho různých podskupin. Někdo rád zvyšuje výkon, jiným záleží na vzhledu a pak je tu ještě skupinka milovníků hudby, které záleží především na co nejkvalitnějším a ideálně i dostatečně hlasitém audio-systému. Jako třeba v tomto případě.
Majitelem unikátního Hummeru H2, který se objevil mezi „Ridiculous Rides" na Youtube kanálu Barcroft Cars, je jistý Rafael Capone. Ten svůj vůz přezdívá „Soul Asylum," což je i název jím založeného nahrávacího studia v Atlantě. A už tahle skutečnost je zárukou, že velice dobře věděl, co dělá.
V podstatě se tak jedná o velkou pojízdnou reklamu, která dokáže rozhodně zaujmout. A to na poměrně velkou vzdálenosti. Jak totiž Capone ve videu popisuje, má zkušenosti s tím, že jeho vůz byl slyšet na vzdálenost okolo 3 mil. Tedy cca 4.8 kilometru. Když pak ladil aparaturu před jednou soutěží, uslyšel ho policista na vzdálenost cca 2.5 míle (cca 4 km) a po zvuku si ho našel. Místo pokuty však Capone dostal 15 minut na doladění aparatury a slova uznání. A soutěž pak samozřejmě vyhrál.
Vůz je osazen 86 různými reproduktory, 11 zesilovači a mixážním pultem studiové kvality. U vozu velikosti Hummeru se to může zdát překvapivé, ovšem usadit takové množství reproduktorů nebylo vůbec jednoduché a vyžádalo si důkladné plánování. Některé reproduktory nakonec skončily na střeše a vyjíždějí ze speciálních boxů.
Aby bylo možné tuto ohromnou audiosoustavu napájet, dostal Hummer rovnou 7 autobaterií a tři alternátory. K propojení všech komponent pak slouží cca 3 míle (cca 4.8 km) měděného kabelu.
Kromě toho však vůz zdobí i stovky LED diod, které nasvětlují jak samotné reproduktory, tak i podvozek a tradičně obrovská kola. Zajímavé úpravy proběhly i v interiéru, který dostal volant probarvený barevnými LED diodami, uprostřed palubní desky je instalován iPad a nechybí ani mikrofon a ovládání aparatury.
Zajímavou úpravu vozu se zaměřením na audio už jsme tu měli poměrně nedávno, ovšem v tomto případě se podle nás jedná o zcela jinou úroveň. Jak ostatně sám Capone zmínil, hodnota samotných reproduktorů, zesilovačů a dalších komponent audiosystému se téměř vyrovnala hodnotě samotného vozu. A k tomu připočtěte ještě cenu dalších úprav a práce. Není tedy divu, že je Capone na svůj výtvor patřičně hrdý, obráží s ním kdejaké soutěže a velmi často vyhrává.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?