Vozidla značky Hummer jsou sice pro většinu z nás jakými ztělesněním odolnosti a terénních dovedností, druhá generace s označením H2 už však poněkud vyměkla a stala se základem pro mnoho více či méně šílených úprav. Jak moc šílené je umístit do auta audio-systém s 86 reproduktory necháme na vás, zpracování je však v tomto případě špičkové a hlavně ryze funkční.
Komunita vyznavačů tuningu má mnoho různých podskupin. Někdo rád zvyšuje výkon, jiným záleží na vzhledu a pak je tu ještě skupinka milovníků hudby, které záleží především na co nejkvalitnějším a ideálně i dostatečně hlasitém audio-systému. Jako třeba v tomto případě.
Majitelem unikátního Hummeru H2, který se objevil mezi „Ridiculous Rides" na Youtube kanálu Barcroft Cars, je jistý Rafael Capone. Ten svůj vůz přezdívá „Soul Asylum," což je i název jím založeného nahrávacího studia v Atlantě. A už tahle skutečnost je zárukou, že velice dobře věděl, co dělá.
V podstatě se tak jedná o velkou pojízdnou reklamu, která dokáže rozhodně zaujmout. A to na poměrně velkou vzdálenosti. Jak totiž Capone ve videu popisuje, má zkušenosti s tím, že jeho vůz byl slyšet na vzdálenost okolo 3 mil. Tedy cca 4.8 kilometru. Když pak ladil aparaturu před jednou soutěží, uslyšel ho policista na vzdálenost cca 2.5 míle (cca 4 km) a po zvuku si ho našel. Místo pokuty však Capone dostal 15 minut na doladění aparatury a slova uznání. A soutěž pak samozřejmě vyhrál.
Vůz je osazen 86 různými reproduktory, 11 zesilovači a mixážním pultem studiové kvality. U vozu velikosti Hummeru se to může zdát překvapivé, ovšem usadit takové množství reproduktorů nebylo vůbec jednoduché a vyžádalo si důkladné plánování. Některé reproduktory nakonec skončily na střeše a vyjíždějí ze speciálních boxů.
Aby bylo možné tuto ohromnou audiosoustavu napájet, dostal Hummer rovnou 7 autobaterií a tři alternátory. K propojení všech komponent pak slouží cca 3 míle (cca 4.8 km) měděného kabelu.
Kromě toho však vůz zdobí i stovky LED diod, které nasvětlují jak samotné reproduktory, tak i podvozek a tradičně obrovská kola. Zajímavé úpravy proběhly i v interiéru, který dostal volant probarvený barevnými LED diodami, uprostřed palubní desky je instalován iPad a nechybí ani mikrofon a ovládání aparatury.
Zajímavou úpravu vozu se zaměřením na audio už jsme tu měli poměrně nedávno, ovšem v tomto případě se podle nás jedná o zcela jinou úroveň. Jak ostatně sám Capone zmínil, hodnota samotných reproduktorů, zesilovačů a dalších komponent audiosystému se téměř vyrovnala hodnotě samotného vozu. A k tomu připočtěte ještě cenu dalších úprav a práce. Není tedy divu, že je Capone na svůj výtvor patřičně hrdý, obráží s ním kdejaké soutěže a velmi často vyhrává.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.