Vozidla značky Hummer jsou sice pro většinu z nás jakými ztělesněním odolnosti a terénních dovedností, druhá generace s označením H2 už však poněkud vyměkla a stala se základem pro mnoho více či méně šílených úprav. Jak moc šílené je umístit do auta audio-systém s 86 reproduktory necháme na vás, zpracování je však v tomto případě špičkové a hlavně ryze funkční.
Komunita vyznavačů tuningu má mnoho různých podskupin. Někdo rád zvyšuje výkon, jiným záleží na vzhledu a pak je tu ještě skupinka milovníků hudby, které záleží především na co nejkvalitnějším a ideálně i dostatečně hlasitém audio-systému. Jako třeba v tomto případě.
Majitelem unikátního Hummeru H2, který se objevil mezi „Ridiculous Rides" na Youtube kanálu Barcroft Cars, je jistý Rafael Capone. Ten svůj vůz přezdívá „Soul Asylum," což je i název jím založeného nahrávacího studia v Atlantě. A už tahle skutečnost je zárukou, že velice dobře věděl, co dělá.
V podstatě se tak jedná o velkou pojízdnou reklamu, která dokáže rozhodně zaujmout. A to na poměrně velkou vzdálenosti. Jak totiž Capone ve videu popisuje, má zkušenosti s tím, že jeho vůz byl slyšet na vzdálenost okolo 3 mil. Tedy cca 4.8 kilometru. Když pak ladil aparaturu před jednou soutěží, uslyšel ho policista na vzdálenost cca 2.5 míle (cca 4 km) a po zvuku si ho našel. Místo pokuty však Capone dostal 15 minut na doladění aparatury a slova uznání. A soutěž pak samozřejmě vyhrál.
Vůz je osazen 86 různými reproduktory, 11 zesilovači a mixážním pultem studiové kvality. U vozu velikosti Hummeru se to může zdát překvapivé, ovšem usadit takové množství reproduktorů nebylo vůbec jednoduché a vyžádalo si důkladné plánování. Některé reproduktory nakonec skončily na střeše a vyjíždějí ze speciálních boxů.
Aby bylo možné tuto ohromnou audiosoustavu napájet, dostal Hummer rovnou 7 autobaterií a tři alternátory. K propojení všech komponent pak slouží cca 3 míle (cca 4.8 km) měděného kabelu.
Kromě toho však vůz zdobí i stovky LED diod, které nasvětlují jak samotné reproduktory, tak i podvozek a tradičně obrovská kola. Zajímavé úpravy proběhly i v interiéru, který dostal volant probarvený barevnými LED diodami, uprostřed palubní desky je instalován iPad a nechybí ani mikrofon a ovládání aparatury.
Zajímavou úpravu vozu se zaměřením na audio už jsme tu měli poměrně nedávno, ovšem v tomto případě se podle nás jedná o zcela jinou úroveň. Jak ostatně sám Capone zmínil, hodnota samotných reproduktorů, zesilovačů a dalších komponent audiosystému se téměř vyrovnala hodnotě samotného vozu. A k tomu připočtěte ještě cenu dalších úprav a práce. Není tedy divu, že je Capone na svůj výtvor patřičně hrdý, obráží s ním kdejaké soutěže a velmi často vyhrává.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.