Když přijde řeč na sportovní vozy v policejních barvách, nabízí se překvapivě bohaté téma. Ostatně není to tak dlouho, co jsme vás informovali o Nissanu GT-R v barvách japonské policie, Ferrari 458 v barvách italské policie a rozebírat vozový park policistů v Dubaji snad ani nemá smysl. Nyní se však na scéně objevuje (další) policejní BMW i8, za kterým stojí německá tuningová společnost AC Schnitzer.
Pokud patříte k milovníkům BMW, pak vám jistě tuningovou společnost AC Schnitzer nemusíme zdlouhavě představovat. Ať už jde o úpravu exteriéru, interiéru, podvozku nebo výkonu, tato společnost dokázala s mnichovskými skvosty vždy divy a už tak schopné vozy vždy vyladila k naprosté dokonalosti.
Jejím posledním dílem se v nedávné době stalo policejní BMW i8, které nese označení „TUNE IT! SAFE!" Název je možná matoucí, za ním se však ukrývá skutečně smysluplná bezpečnostní kampaň, která už má v Německu poměrně dlouhou tradici.
TUNE IT! SAFE! je kampaň asociace německých automobilových úpravců (VDAT), jejíž kořeny se datují do roku 2005. Od té doby se pak každoročně prezentuje na autosalonu v německém Essenu (Essen Motor Show) zajímavě upravený koncept policejního vozidla. A letos je jím právě BMW i8 od Ac Schnitzer.
Nemyslete si však, že by německý úpravce jen potáhl sériový model fólií a přidělal na něj pár světel. Pod karoserií, jejíž vzhled byl pomocí fólie přizpůsoben barvám německých policejních vozidel, najdeme i několik úprav, které zlepšují zejména aerodynamiku vozu.
Prvním krokem bylo snížení podvozku o 20 milimetrů, čímž došlo ke zlepšení stability a ovladatelnosti. Další výraznou změnou jsou pak stylová a hlavně lehká kola AC1 v podbězích, díky kterým se podařilo ušetřit 4,4 kilogramu na každém ráfku - a to jsou v případě neodpružené hmotnosti skvělá čísla.
V rámci úprav aerodynamiku vůz dostal celkem bohatý příděl karbonových dílů, mezi kterými nechybí upravený přední spoiler, křidélka na bocích předního nárazníku nebo karbonová část kapoty motoru. Na dveřích jsou karbonová zrcátka, pod dveřmi jsou výrazné karbonové nástavce prahů, víko kufru zdobí výrazný spoiler a pod nárazníkem najdeme třídílný karbonový difuzér.
Člověku se tak hned vybaví vzpomínky na česká policejní BMW, která však byla pouze zapůjčena k ověření možností nasazení vozidel s podobným typem pohonu u PČR. Do paměti většiny národa se však vozy zapsaly poněkud jinak a to značně kontroverzněji.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.