Když přijde řeč na sportovní vozy v policejních barvách, nabízí se překvapivě bohaté téma. Ostatně není to tak dlouho, co jsme vás informovali o Nissanu GT-R v barvách japonské policie, Ferrari 458 v barvách italské policie a rozebírat vozový park policistů v Dubaji snad ani nemá smysl. Nyní se však na scéně objevuje (další) policejní BMW i8, za kterým stojí německá tuningová společnost AC Schnitzer.
Pokud patříte k milovníkům BMW, pak vám jistě tuningovou společnost AC Schnitzer nemusíme zdlouhavě představovat. Ať už jde o úpravu exteriéru, interiéru, podvozku nebo výkonu, tato společnost dokázala s mnichovskými skvosty vždy divy a už tak schopné vozy vždy vyladila k naprosté dokonalosti.
Jejím posledním dílem se v nedávné době stalo policejní BMW i8, které nese označení „TUNE IT! SAFE!" Název je možná matoucí, za ním se však ukrývá skutečně smysluplná bezpečnostní kampaň, která už má v Německu poměrně dlouhou tradici.
TUNE IT! SAFE! je kampaň asociace německých automobilových úpravců (VDAT), jejíž kořeny se datují do roku 2005. Od té doby se pak každoročně prezentuje na autosalonu v německém Essenu (Essen Motor Show) zajímavě upravený koncept policejního vozidla. A letos je jím právě BMW i8 od Ac Schnitzer.
Nemyslete si však, že by německý úpravce jen potáhl sériový model fólií a přidělal na něj pár světel. Pod karoserií, jejíž vzhled byl pomocí fólie přizpůsoben barvám německých policejních vozidel, najdeme i několik úprav, které zlepšují zejména aerodynamiku vozu.
Prvním krokem bylo snížení podvozku o 20 milimetrů, čímž došlo ke zlepšení stability a ovladatelnosti. Další výraznou změnou jsou pak stylová a hlavně lehká kola AC1 v podbězích, díky kterým se podařilo ušetřit 4,4 kilogramu na každém ráfku - a to jsou v případě neodpružené hmotnosti skvělá čísla.
V rámci úprav aerodynamiku vůz dostal celkem bohatý příděl karbonových dílů, mezi kterými nechybí upravený přední spoiler, křidélka na bocích předního nárazníku nebo karbonová část kapoty motoru. Na dveřích jsou karbonová zrcátka, pod dveřmi jsou výrazné karbonové nástavce prahů, víko kufru zdobí výrazný spoiler a pod nárazníkem najdeme třídílný karbonový difuzér.
Člověku se tak hned vybaví vzpomínky na česká policejní BMW, která však byla pouze zapůjčena k ověření možností nasazení vozidel s podobným typem pohonu u PČR. Do paměti většiny národa se však vozy zapsaly poněkud jinak a to značně kontroverzněji.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?