Když přijde řeč na sportovní vozy v policejních barvách, nabízí se překvapivě bohaté téma. Ostatně není to tak dlouho, co jsme vás informovali o Nissanu GT-R v barvách japonské policie, Ferrari 458 v barvách italské policie a rozebírat vozový park policistů v Dubaji snad ani nemá smysl. Nyní se však na scéně objevuje (další) policejní BMW i8, za kterým stojí německá tuningová společnost AC Schnitzer.
Pokud patříte k milovníkům BMW, pak vám jistě tuningovou společnost AC Schnitzer nemusíme zdlouhavě představovat. Ať už jde o úpravu exteriéru, interiéru, podvozku nebo výkonu, tato společnost dokázala s mnichovskými skvosty vždy divy a už tak schopné vozy vždy vyladila k naprosté dokonalosti.
Jejím posledním dílem se v nedávné době stalo policejní BMW i8, které nese označení „TUNE IT! SAFE!" Název je možná matoucí, za ním se však ukrývá skutečně smysluplná bezpečnostní kampaň, která už má v Německu poměrně dlouhou tradici.
TUNE IT! SAFE! je kampaň asociace německých automobilových úpravců (VDAT), jejíž kořeny se datují do roku 2005. Od té doby se pak každoročně prezentuje na autosalonu v německém Essenu (Essen Motor Show) zajímavě upravený koncept policejního vozidla. A letos je jím právě BMW i8 od Ac Schnitzer.
Nemyslete si však, že by německý úpravce jen potáhl sériový model fólií a přidělal na něj pár světel. Pod karoserií, jejíž vzhled byl pomocí fólie přizpůsoben barvám německých policejních vozidel, najdeme i několik úprav, které zlepšují zejména aerodynamiku vozu.
Prvním krokem bylo snížení podvozku o 20 milimetrů, čímž došlo ke zlepšení stability a ovladatelnosti. Další výraznou změnou jsou pak stylová a hlavně lehká kola AC1 v podbězích, díky kterým se podařilo ušetřit 4,4 kilogramu na každém ráfku - a to jsou v případě neodpružené hmotnosti skvělá čísla.
V rámci úprav aerodynamiku vůz dostal celkem bohatý příděl karbonových dílů, mezi kterými nechybí upravený přední spoiler, křidélka na bocích předního nárazníku nebo karbonová část kapoty motoru. Na dveřích jsou karbonová zrcátka, pod dveřmi jsou výrazné karbonové nástavce prahů, víko kufru zdobí výrazný spoiler a pod nárazníkem najdeme třídílný karbonový difuzér.
Člověku se tak hned vybaví vzpomínky na česká policejní BMW, která však byla pouze zapůjčena k ověření možností nasazení vozidel s podobným typem pohonu u PČR. Do paměti většiny národa se však vozy zapsaly poněkud jinak a to značně kontroverzněji.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.