Když přijde řeč na sportovní vozy v policejních barvách, nabízí se překvapivě bohaté téma. Ostatně není to tak dlouho, co jsme vás informovali o Nissanu GT-R v barvách japonské policie, Ferrari 458 v barvách italské policie a rozebírat vozový park policistů v Dubaji snad ani nemá smysl. Nyní se však na scéně objevuje (další) policejní BMW i8, za kterým stojí německá tuningová společnost AC Schnitzer.
Pokud patříte k milovníkům BMW, pak vám jistě tuningovou společnost AC Schnitzer nemusíme zdlouhavě představovat. Ať už jde o úpravu exteriéru, interiéru, podvozku nebo výkonu, tato společnost dokázala s mnichovskými skvosty vždy divy a už tak schopné vozy vždy vyladila k naprosté dokonalosti.
Jejím posledním dílem se v nedávné době stalo policejní BMW i8, které nese označení „TUNE IT! SAFE!" Název je možná matoucí, za ním se však ukrývá skutečně smysluplná bezpečnostní kampaň, která už má v Německu poměrně dlouhou tradici.
TUNE IT! SAFE! je kampaň asociace německých automobilových úpravců (VDAT), jejíž kořeny se datují do roku 2005. Od té doby se pak každoročně prezentuje na autosalonu v německém Essenu (Essen Motor Show) zajímavě upravený koncept policejního vozidla. A letos je jím právě BMW i8 od Ac Schnitzer.
Nemyslete si však, že by německý úpravce jen potáhl sériový model fólií a přidělal na něj pár světel. Pod karoserií, jejíž vzhled byl pomocí fólie přizpůsoben barvám německých policejních vozidel, najdeme i několik úprav, které zlepšují zejména aerodynamiku vozu.
Prvním krokem bylo snížení podvozku o 20 milimetrů, čímž došlo ke zlepšení stability a ovladatelnosti. Další výraznou změnou jsou pak stylová a hlavně lehká kola AC1 v podbězích, díky kterým se podařilo ušetřit 4,4 kilogramu na každém ráfku - a to jsou v případě neodpružené hmotnosti skvělá čísla.
V rámci úprav aerodynamiku vůz dostal celkem bohatý příděl karbonových dílů, mezi kterými nechybí upravený přední spoiler, křidélka na bocích předního nárazníku nebo karbonová část kapoty motoru. Na dveřích jsou karbonová zrcátka, pod dveřmi jsou výrazné karbonové nástavce prahů, víko kufru zdobí výrazný spoiler a pod nárazníkem najdeme třídílný karbonový difuzér.
Člověku se tak hned vybaví vzpomínky na česká policejní BMW, která však byla pouze zapůjčena k ověření možností nasazení vozidel s podobným typem pohonu u PČR. Do paměti většiny národa se však vozy zapsaly poněkud jinak a to značně kontroverzněji.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?