Obří truck jako dokonalý sleeper? SUV s aerodynamikou lednice ukrývá fantastický motor

mao / AutoRoad.cz, 13. června 2018, 12:10 Google+

Vozidla z kategorie SUV, tedy Sport utility vehicle, se na trhu pohybují už pěknou řádku let, ovšem za celou tu dobu se nedá o žádné velké sportovnosti mluvit. Situaci v posledních letech změnily modely jako Jeep Grand Cherokee Trackhawk nebo Lamborghini Urus. Ještě před jejich příchodem však vzniklo monstrum, které trhá pneumatiky jen pří polechtání plynu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Chevrolet Tahoe s osmiválcem LS9 je dokonale nenápadným SUV s monstrózním výkonem

Chevrolet Tahoe s osmiválcem LS9 je dokonale nenápadným SUV s monstrózním výkonem | foto: bringatrailer.com

Sdílejte článek

Chevrolet Tahoe z konce devadesátých let je krásným zástupcem amerických SUV: stovky kilogramů poctivé oceli s aerodynamikou lednice, které do pohybu uváděl obrovský motor nevalného výkonu. Majitel tohoto konkrétního kousku se však nechtěl smířit s absencí výkonu a proto se rozhodl pro takový menší tuning.

Motor pod kapotou svého Chevroletu LT z roku 1998 totiž zaměnil za 6.2 litrový přeplňovaný osmiválec z Chevroletu Corvette ZR1. Na první pohled změnu nepoznáte, ovšem po nastartování na řidiče čeká zážitek, který dlouho žádné jiné auto nabídnout nedokázalo.

Příběh jedinečného stroje, který se řadí k ikonickým americkým vozům konce devadesátých let, odhalili web Jalopnik. Jeho redaktoři totiž našli tohle Tahoe v inzerci aukčního webu Bring A Trailer, kde se dá najít skutečně celá řada zajímavých strojů.

Podle inzerátu pořídil současný majitel tohle Tahoe v roce 2012 s nájezdem pouhých 33 000 mil, tedy cca 53108 kilometrů. Zanedlouho poté však majitel vůz odvezl svůj vůz do dealerství Chevroletu, kde nechal vyndat originální motor Vortec V8, který nahradil motor LS9 - stejný, který se dává i do Chevroletu Corvette ZR1.

Následovala výměna převodovky za odolnější čtyřstupňový automat, brzdy byly vyměněny za výkonnější, podvozek automobilu se přiblížil o pár centimetrů blíž zemi, zadní nápravu Dana 60 zdobí uzavíratelný diferenciál, posílen musel být chladící systém a přibylo pár stabilizátorů a výztuh karoserie.

I přes řadu úprav byste však nehádali, čím vším si tohle Tahoe prošlo. Po usednutí do interiéru člověka přivítá naprosto sériový interiér, včetně původního volantu, řadící páky pod volantem, původních sedadel nebo originálního kazetového přehrávače.

Chevrolet Tahoe s motorem LS9 je skutečným monstrem | zdroj: youtube.com

Při pohledu na exteriér zaujmou nanejvýš větší kola, za která se musela vejít větší brzdy. Vzhledem k všeobecné oblibě velkých kol by přesto nikdo nehádal, jaký výkon se ukrývá pod kapotou. Tohle auto je zkrátka naprosto dokonalý sleeper.

Úprava rozhodně nebyla snadná ani laciná. Pro zástavbu takto výkonného motoru bylo potřeba připravit celou řadu změn a vyměnit poměrně velké množství dílů. Majitel však nic nezanedbal a při volbě dílů raději volil takové, které snesou i podstatně větší zátěž. Například unikátní zadní diferenciál by měl vydržet až 1000 koní. Vůz si zachoval pohon všech kol a tak musela být vyměněna i přední náprava, která je také určena pro výkonné vozy.

Na aukčním webu zbývá posledních několik hodin, po které mohou lidé přihazovat. Poslední nabídky však skáčou po několika tisících dolarů a zatím poslední má hodnotu 40 000 dolarů, tedy cca 875 000 Kč. Osobně bychom si ale vsadili, že tato cena nebude konečná - tenhle unikátní kousek má totiž slušný potenciál.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Obří truck jako dokonalý sleeper? SUV s aerodynamikou lednice ukrývá fantastický motor

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Baojun RS-5

Tuning po čínsku? Nejbrutálnější SUV světa je zběsilé, rychlé už moc ne

Renault Arkana

Móda SUV kupé se přesouvá i do nižších sfér, Renault Arkana má ale zásadní vadu

Hycan

Nejúspěšnější čínský startup založil novou značku, bude konkurovat sám sobě?

Toyota RAV4 2019

Nejhodnotnější značka mezi automobilkami? Podle Forbesu opět vítězí Toyota

Škoda CITIGOe iV

Elektrická Škoda Citigo iV nabídne dojezd až 265 km, z 0 na 100 km/h jí to však trvá 12,5 s.

Kompaktní SUV Hyundai Kona Electric zvládlo v rámci 24hodinového testu ujet celkem 1 823 km

Hyundai se opět zapsalo do České knihy rekordů, letos již podruhé

reklama
reklama

Doporučujeme

Chytré silnice by mohly mít celou řadu podob - a to už poměrně brzy

Čeká nás revoluce na silnicích? Rozmach technologií slibuje přelomová řešení

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Utajovaný hybridní supersport Ferrari ujížděl motorce, tentokrát předvedl brutální akceleraci

  2. Škoda Superb na první video-ukázce: Poprvé se dočkáme i robustnější varianty Scout!

  3. Klíč k dámské ložnici. Jak auta pomáhají na seznamkách a které zmínit nesmíte?

  4. Autonomní vůz dle Renaultu? Elektromobil Zoe s křídlovými dveřmi

  5. První čínské elektrické SUV dorazilo do EU. Jaké jsou šance, aby uspělo?

  6. První vůz, který přejel Saharu? Citroen představil repliku Scarabée d'Or

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud