Vozidla z kategorie SUV, tedy Sport utility vehicle, se na trhu pohybují už pěknou řádku let, ovšem za celou tu dobu se nedá o žádné velké sportovnosti mluvit. Situaci v posledních letech změnily modely jako Jeep Grand Cherokee Trackhawk nebo Lamborghini Urus. Ještě před jejich příchodem však vzniklo monstrum, které trhá pneumatiky jen pří polechtání plynu.
Chevrolet Tahoe z konce devadesátých let je krásným zástupcem amerických SUV: stovky kilogramů poctivé oceli s aerodynamikou lednice, které do pohybu uváděl obrovský motor nevalného výkonu. Majitel tohoto konkrétního kousku se však nechtěl smířit s absencí výkonu a proto se rozhodl pro takový menší tuning.
Motor pod kapotou svého Chevroletu LT z roku 1998 totiž zaměnil za 6.2 litrový přeplňovaný osmiválec z Chevroletu Corvette ZR1. Na první pohled změnu nepoznáte, ovšem po nastartování na řidiče čeká zážitek, který dlouho žádné jiné auto nabídnout nedokázalo.
Příběh jedinečného stroje, který se řadí k ikonickým americkým vozům konce devadesátých let, odhalili web Jalopnik. Jeho redaktoři totiž našli tohle Tahoe v inzerci aukčního webu Bring A Trailer, kde se dá najít skutečně celá řada zajímavých strojů.
Podle inzerátu pořídil současný majitel tohle Tahoe v roce 2012 s nájezdem pouhých 33 000 mil, tedy cca 53108 kilometrů. Zanedlouho poté však majitel vůz odvezl svůj vůz do dealerství Chevroletu, kde nechal vyndat originální motor Vortec V8, který nahradil motor LS9 - stejný, který se dává i do Chevroletu Corvette ZR1.
Následovala výměna převodovky za odolnější čtyřstupňový automat, brzdy byly vyměněny za výkonnější, podvozek automobilu se přiblížil o pár centimetrů blíž zemi, zadní nápravu Dana 60 zdobí uzavíratelný diferenciál, posílen musel být chladící systém a přibylo pár stabilizátorů a výztuh karoserie.
I přes řadu úprav byste však nehádali, čím vším si tohle Tahoe prošlo. Po usednutí do interiéru člověka přivítá naprosto sériový interiér, včetně původního volantu, řadící páky pod volantem, původních sedadel nebo originálního kazetového přehrávače.
Při pohledu na exteriér zaujmou nanejvýš větší kola, za která se musela vejít větší brzdy. Vzhledem k všeobecné oblibě velkých kol by přesto nikdo nehádal, jaký výkon se ukrývá pod kapotou. Tohle auto je zkrátka naprosto dokonalý sleeper.
Úprava rozhodně nebyla snadná ani laciná. Pro zástavbu takto výkonného motoru bylo potřeba připravit celou řadu změn a vyměnit poměrně velké množství dílů. Majitel však nic nezanedbal a při volbě dílů raději volil takové, které snesou i podstatně větší zátěž. Například unikátní zadní diferenciál by měl vydržet až 1000 koní. Vůz si zachoval pohon všech kol a tak musela být vyměněna i přední náprava, která je také určena pro výkonné vozy.
Na aukčním webu zbývá posledních několik hodin, po které mohou lidé přihazovat. Poslední nabídky však skáčou po několika tisících dolarů a zatím poslední má hodnotu 40 000 dolarů, tedy cca 875 000 Kč. Osobně bychom si ale vsadili, že tato cena nebude konečná - tenhle unikátní kousek má totiž slušný potenciál.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.