Vozidla z kategorie SUV, tedy Sport utility vehicle, se na trhu pohybují už pěknou řádku let, ovšem za celou tu dobu se nedá o žádné velké sportovnosti mluvit. Situaci v posledních letech změnily modely jako Jeep Grand Cherokee Trackhawk nebo Lamborghini Urus. Ještě před jejich příchodem však vzniklo monstrum, které trhá pneumatiky jen pří polechtání plynu.
Chevrolet Tahoe z konce devadesátých let je krásným zástupcem amerických SUV: stovky kilogramů poctivé oceli s aerodynamikou lednice, které do pohybu uváděl obrovský motor nevalného výkonu. Majitel tohoto konkrétního kousku se však nechtěl smířit s absencí výkonu a proto se rozhodl pro takový menší tuning.
Motor pod kapotou svého Chevroletu LT z roku 1998 totiž zaměnil za 6.2 litrový přeplňovaný osmiválec z Chevroletu Corvette ZR1. Na první pohled změnu nepoznáte, ovšem po nastartování na řidiče čeká zážitek, který dlouho žádné jiné auto nabídnout nedokázalo.
Příběh jedinečného stroje, který se řadí k ikonickým americkým vozům konce devadesátých let, odhalili web Jalopnik. Jeho redaktoři totiž našli tohle Tahoe v inzerci aukčního webu Bring A Trailer, kde se dá najít skutečně celá řada zajímavých strojů.
Podle inzerátu pořídil současný majitel tohle Tahoe v roce 2012 s nájezdem pouhých 33 000 mil, tedy cca 53108 kilometrů. Zanedlouho poté však majitel vůz odvezl svůj vůz do dealerství Chevroletu, kde nechal vyndat originální motor Vortec V8, který nahradil motor LS9 - stejný, který se dává i do Chevroletu Corvette ZR1.
Následovala výměna převodovky za odolnější čtyřstupňový automat, brzdy byly vyměněny za výkonnější, podvozek automobilu se přiblížil o pár centimetrů blíž zemi, zadní nápravu Dana 60 zdobí uzavíratelný diferenciál, posílen musel být chladící systém a přibylo pár stabilizátorů a výztuh karoserie.
I přes řadu úprav byste však nehádali, čím vším si tohle Tahoe prošlo. Po usednutí do interiéru člověka přivítá naprosto sériový interiér, včetně původního volantu, řadící páky pod volantem, původních sedadel nebo originálního kazetového přehrávače.
Při pohledu na exteriér zaujmou nanejvýš větší kola, za která se musela vejít větší brzdy. Vzhledem k všeobecné oblibě velkých kol by přesto nikdo nehádal, jaký výkon se ukrývá pod kapotou. Tohle auto je zkrátka naprosto dokonalý sleeper.
Úprava rozhodně nebyla snadná ani laciná. Pro zástavbu takto výkonného motoru bylo potřeba připravit celou řadu změn a vyměnit poměrně velké množství dílů. Majitel však nic nezanedbal a při volbě dílů raději volil takové, které snesou i podstatně větší zátěž. Například unikátní zadní diferenciál by měl vydržet až 1000 koní. Vůz si zachoval pohon všech kol a tak musela být vyměněna i přední náprava, která je také určena pro výkonné vozy.
Na aukčním webu zbývá posledních několik hodin, po které mohou lidé přihazovat. Poslední nabídky však skáčou po několika tisících dolarů a zatím poslední má hodnotu 40 000 dolarů, tedy cca 875 000 Kč. Osobně bychom si ale vsadili, že tato cena nebude konečná - tenhle unikátní kousek má totiž slušný potenciál.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?