Německá společnost ABT Sportsline, která se zaměřuje na sportovní úpravy vozidel, je vcelku známá svou slabostí pro vozy značky Audi, což opět potvrdila svou geniální úpravou modelu RS5 Coupe. Nová RS5-R je samozřejmě krásná a rychlá, ovšem kromě toho bude i vzácná. Úpravce se totiž rozhodl, že tohle nádherné monstrum vznikne jen v 50 kusech.
Limitovaná edice RS5-R byla ohlášena již začátkem tohoto roku a vůbec poprvé ji mohli naživo vidět návštěvníci ženevského autosalonu. Od té doby už však uplynulo pár měsíců, během kterých se vyladěná Audi vydala do německé oblasti Kempten, kde zapózovala kamerám.
Zlověstnou auru vozu vytváří zejména černý metalický lak nazvaný „Panther Black Metallic," který na pár místech narušují jen rudé znaky RS5-R. Pod černou barvou tak skončilo i logo automobilky nebo označení úpravce, které nemůže chybět na víku zavazadelníku.
Kromě laku vylepšuje interiér vozu i nový body-kit, jehož přední nárazník je sice správně agresivní, ovšem zbytek působí až překvapivě umírněně a někteří méně znalí si tak možná budou myslet, že mají tu čest se sériovou RS5 Coupe.
Podstatně výraznější úpravy se však odehrály pod kapotou, kde se ukrývá 2.9 litrový motor bi-turbo V6, který produkuje 537 koní (395 kW) a 690 Nm točivého momentu. Oficiální čísla udávají akceleraci z 0 na 100 km/h za 3.6 sekundy, což by představovalo zlepšení oproti standardu o 0.3 sekundy.
Praktické zkoušky však podle webu Motor1 ukázaly, že tohle monstrum je schopné vystřelit na 100 km/h již za 3.37 sekundy, čímž výrazně šlape na paty vozům vyšší kategorie. Ostatně i Audi R8 V10 Plus, která je v hierarchii automobilky podstatně výše, nabízí akceleraci z 0 na 100 km/h během 3.2 sekundy, což už není zas tak velký rozdíl.
Aby úpravce podtrhl nově získaný výkon vozu, vyměnil charakteristické oválné koncovky výfuku za zakázkově vyráběný výfuk se čtyřmi kulatými koncovkami vyrobenými z karbonu. Karbon navíc našel uplatnění i v interiéru, díky čemuž vynikne RS5-R při pohledu zvenčí i zevnitř. tohle auto vám prostě ostudu neudělá v žádném případě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?