Německá společnost ABT Sportsline, která se zaměřuje na sportovní úpravy vozidel, je vcelku známá svou slabostí pro vozy značky Audi, což opět potvrdila svou geniální úpravou modelu RS5 Coupe. Nová RS5-R je samozřejmě krásná a rychlá, ovšem kromě toho bude i vzácná. Úpravce se totiž rozhodl, že tohle nádherné monstrum vznikne jen v 50 kusech.
Limitovaná edice RS5-R byla ohlášena již začátkem tohoto roku a vůbec poprvé ji mohli naživo vidět návštěvníci ženevského autosalonu. Od té doby už však uplynulo pár měsíců, během kterých se vyladěná Audi vydala do německé oblasti Kempten, kde zapózovala kamerám.
Zlověstnou auru vozu vytváří zejména černý metalický lak nazvaný „Panther Black Metallic," který na pár místech narušují jen rudé znaky RS5-R. Pod černou barvou tak skončilo i logo automobilky nebo označení úpravce, které nemůže chybět na víku zavazadelníku.
Kromě laku vylepšuje interiér vozu i nový body-kit, jehož přední nárazník je sice správně agresivní, ovšem zbytek působí až překvapivě umírněně a někteří méně znalí si tak možná budou myslet, že mají tu čest se sériovou RS5 Coupe.
Podstatně výraznější úpravy se však odehrály pod kapotou, kde se ukrývá 2.9 litrový motor bi-turbo V6, který produkuje 537 koní (395 kW) a 690 Nm točivého momentu. Oficiální čísla udávají akceleraci z 0 na 100 km/h za 3.6 sekundy, což by představovalo zlepšení oproti standardu o 0.3 sekundy.
Praktické zkoušky však podle webu Motor1 ukázaly, že tohle monstrum je schopné vystřelit na 100 km/h již za 3.37 sekundy, čímž výrazně šlape na paty vozům vyšší kategorie. Ostatně i Audi R8 V10 Plus, která je v hierarchii automobilky podstatně výše, nabízí akceleraci z 0 na 100 km/h během 3.2 sekundy, což už není zas tak velký rozdíl.
Aby úpravce podtrhl nově získaný výkon vozu, vyměnil charakteristické oválné koncovky výfuku za zakázkově vyráběný výfuk se čtyřmi kulatými koncovkami vyrobenými z karbonu. Karbon navíc našel uplatnění i v interiéru, díky čemuž vynikne RS5-R při pohledu zvenčí i zevnitř. tohle auto vám prostě ostudu neudělá v žádném případě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.