Limitovaná edice RS5-R byla ohlášena již začátkem tohoto roku a vůbec poprvé ji mohli naživo vidět návštěvníci ženevského autosalonu. Od té doby už však uplynulo pár měsíců, během kterých se vyladěná Audi vydala do německé oblasti Kempten, kde zapózovala kamerám.
Zlověstnou auru vozu vytváří zejména černý metalický lak nazvaný „Panther Black Metallic," který na pár místech narušují jen rudé znaky RS5-R. Pod černou barvou tak skončilo i logo automobilky nebo označení úpravce, které nemůže chybět na víku zavazadelníku.
Kromě laku vylepšuje interiér vozu i nový body-kit, jehož přední nárazník je sice správně agresivní, ovšem zbytek působí až překvapivě umírněně a někteří méně znalí si tak možná budou myslet, že mají tu čest se sériovou RS5 Coupe.
Podstatně výraznější úpravy se však odehrály pod kapotou, kde se ukrývá 2.9 litrový motor bi-turbo V6, který produkuje 537 koní (395 kW) a 690 Nm točivého momentu. Oficiální čísla udávají akceleraci z 0 na 100 km/h za 3.6 sekundy, což by představovalo zlepšení oproti standardu o 0.3 sekundy.
Praktické zkoušky však podle webu Motor1 ukázaly, že tohle monstrum je schopné vystřelit na 100 km/h již za 3.37 sekundy, čímž výrazně šlape na paty vozům vyšší kategorie. Ostatně i Audi R8 V10 Plus, která je v hierarchii automobilky podstatně výše, nabízí akceleraci z 0 na 100 km/h během 3.2 sekundy, což už není zas tak velký rozdíl.
Aby úpravce podtrhl nově získaný výkon vozu, vyměnil charakteristické oválné koncovky výfuku za zakázkově vyráběný výfuk se čtyřmi kulatými koncovkami vyrobenými z karbonu. Karbon navíc našel uplatnění i v interiéru, díky čemuž vynikne RS5-R při pohledu zvenčí i zevnitř. tohle auto vám prostě ostudu neudělá v žádném případě.