Německá společnost ABT Sportsline, která se zaměřuje na sportovní úpravy vozidel, je vcelku známá svou slabostí pro vozy značky Audi, což opět potvrdila svou geniální úpravou modelu RS5 Coupe. Nová RS5-R je samozřejmě krásná a rychlá, ovšem kromě toho bude i vzácná. Úpravce se totiž rozhodl, že tohle nádherné monstrum vznikne jen v 50 kusech.
Limitovaná edice RS5-R byla ohlášena již začátkem tohoto roku a vůbec poprvé ji mohli naživo vidět návštěvníci ženevského autosalonu. Od té doby už však uplynulo pár měsíců, během kterých se vyladěná Audi vydala do německé oblasti Kempten, kde zapózovala kamerám.
Zlověstnou auru vozu vytváří zejména černý metalický lak nazvaný „Panther Black Metallic," který na pár místech narušují jen rudé znaky RS5-R. Pod černou barvou tak skončilo i logo automobilky nebo označení úpravce, které nemůže chybět na víku zavazadelníku.
Kromě laku vylepšuje interiér vozu i nový body-kit, jehož přední nárazník je sice správně agresivní, ovšem zbytek působí až překvapivě umírněně a někteří méně znalí si tak možná budou myslet, že mají tu čest se sériovou RS5 Coupe.
Podstatně výraznější úpravy se však odehrály pod kapotou, kde se ukrývá 2.9 litrový motor bi-turbo V6, který produkuje 537 koní (395 kW) a 690 Nm točivého momentu. Oficiální čísla udávají akceleraci z 0 na 100 km/h za 3.6 sekundy, což by představovalo zlepšení oproti standardu o 0.3 sekundy.
Praktické zkoušky však podle webu Motor1 ukázaly, že tohle monstrum je schopné vystřelit na 100 km/h již za 3.37 sekundy, čímž výrazně šlape na paty vozům vyšší kategorie. Ostatně i Audi R8 V10 Plus, která je v hierarchii automobilky podstatně výše, nabízí akceleraci z 0 na 100 km/h během 3.2 sekundy, což už není zas tak velký rozdíl.
Aby úpravce podtrhl nově získaný výkon vozu, vyměnil charakteristické oválné koncovky výfuku za zakázkově vyráběný výfuk se čtyřmi kulatými koncovkami vyrobenými z karbonu. Karbon navíc našel uplatnění i v interiéru, díky čemuž vynikne RS5-R při pohledu zvenčí i zevnitř. tohle auto vám prostě ostudu neudělá v žádném případě.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.