Automobily značky Rolls-Royce si během desetiletí vydobyly postavení těch nejluxusnějších strojů na trhu, jejichž hlavním údělem oslňovat spíše komfortem než výkonem. Na světě se však stále najdou lidé, kteří se snaží tuhle rovnici otočit. A jeden skvělý příklad je teď na prodej dokonce i v Evropě.
Už na první pohled je jasné, že s tímhle Rolls-Roycem Silver Shadow z roku 1974 není něco v pořádku. Ono monstrum čnějící z jeho kapoty a zakrývající značnou část řidičova výhledu je totiž 7.6 litrový vidlicový osmiválec z produkce General Motors, který je navíc osazen mohutným kompresorem.
Kromě téhle "drobnosti", výfuků vyčnívajících za přeními podběhy a mohutných kol utopených v podbězích však exteriér nevypadá vůbec špatně, ba naopak. Podle inzerátu, který je umístěn na webu finn.no, prošel vůz celkovou renovací, což je na něm opravdu vidět. Lak doslova září novotou, všechny chromové prvky jsou dokonale nablýskané a na tradiční masce chladiče nechybí ani soška okřídlené dámy Spirit of Ectasy.
Kolik koní a newtonemtrů tahle šílenost produkuje jsme se bohužel nedozvěděli, ovšem málo to rozhodně nebude. Pod jinak pohlednou a kompletně zrenovovanou karoserií Rolls-Royce se totiž ukrývá chrom-molybdenové trubkové šasi, které by mělo zajistit dostatečnou torzní tuhost. Stejně výjimečně působí i interiér, jehož jedinou vadou na kráse je trubkový rám spojený s šasi vozu.
Zatím co u většiny podobných speciálů jsme zvyklí na vybrakovaný interiér doplněný závodními sedačkami a jednoduchými budíky, tady si připadáme jak ve skutečném Rollsu. Jistě, červeně lakovaný rám požitek trochu kazí, ovšem kolik závodních speciálů nabídne komfortní posezení pro čtyři cestující, sedadla čalouněná kůží, výplně dveří v kombinaci kůže a karbonu a palubní desku s dřevěným dekorem, klasickými budíky a koženým obšíváním? Moc jich rozhodně nebude
Tvůrce tohoto vozu navíc myslel i na drobnosti. Pokud by vás například unavovat řev motoru, můžete si pustit rádio. Pokud byste zlomili traťový rekord, můžete to oslavit s lahví šampaňského, která je společně se dvěma sklenkami připravena na středovém tunelu mezi zadními sedačkami. A pokud by vás už nebavilo závodit, snadno se s obrovským kufrem a čtyřmi sedadly vydáte i na rodinnou dovolenou.
Vůz, který má v současnosti najeto pouhých 100 kilometrů, nabízí k prodeji norský autobazar s exkluzivními vozy TJ Auto za 890 norských korun, tedy cca 2,4 milionu Kč. Není to sice málo, ovšem na druhou stranu získá zákazník zcela unikátní vůz, který má evidentně platné registrační značky a navíc ho kryje záruka na 5 let, která vás ochrání před "skrytými vadami".
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?