Automobily značky Rolls-Royce si během desetiletí vydobyly postavení těch nejluxusnějších strojů na trhu, jejichž hlavním údělem oslňovat spíše komfortem než výkonem. Na světě se však stále najdou lidé, kteří se snaží tuhle rovnici otočit. A jeden skvělý příklad je teď na prodej dokonce i v Evropě.
Už na první pohled je jasné, že s tímhle Rolls-Roycem Silver Shadow z roku 1974 není něco v pořádku. Ono monstrum čnějící z jeho kapoty a zakrývající značnou část řidičova výhledu je totiž 7.6 litrový vidlicový osmiválec z produkce General Motors, který je navíc osazen mohutným kompresorem.
Kromě téhle "drobnosti", výfuků vyčnívajících za přeními podběhy a mohutných kol utopených v podbězích však exteriér nevypadá vůbec špatně, ba naopak. Podle inzerátu, který je umístěn na webu finn.no, prošel vůz celkovou renovací, což je na něm opravdu vidět. Lak doslova září novotou, všechny chromové prvky jsou dokonale nablýskané a na tradiční masce chladiče nechybí ani soška okřídlené dámy Spirit of Ectasy.
Kolik koní a newtonemtrů tahle šílenost produkuje jsme se bohužel nedozvěděli, ovšem málo to rozhodně nebude. Pod jinak pohlednou a kompletně zrenovovanou karoserií Rolls-Royce se totiž ukrývá chrom-molybdenové trubkové šasi, které by mělo zajistit dostatečnou torzní tuhost. Stejně výjimečně působí i interiér, jehož jedinou vadou na kráse je trubkový rám spojený s šasi vozu.
Zatím co u většiny podobných speciálů jsme zvyklí na vybrakovaný interiér doplněný závodními sedačkami a jednoduchými budíky, tady si připadáme jak ve skutečném Rollsu. Jistě, červeně lakovaný rám požitek trochu kazí, ovšem kolik závodních speciálů nabídne komfortní posezení pro čtyři cestující, sedadla čalouněná kůží, výplně dveří v kombinaci kůže a karbonu a palubní desku s dřevěným dekorem, klasickými budíky a koženým obšíváním? Moc jich rozhodně nebude
Tvůrce tohoto vozu navíc myslel i na drobnosti. Pokud by vás například unavovat řev motoru, můžete si pustit rádio. Pokud byste zlomili traťový rekord, můžete to oslavit s lahví šampaňského, která je společně se dvěma sklenkami připravena na středovém tunelu mezi zadními sedačkami. A pokud by vás už nebavilo závodit, snadno se s obrovským kufrem a čtyřmi sedadly vydáte i na rodinnou dovolenou.
Vůz, který má v současnosti najeto pouhých 100 kilometrů, nabízí k prodeji norský autobazar s exkluzivními vozy TJ Auto za 890 norských korun, tedy cca 2,4 milionu Kč. Není to sice málo, ovšem na druhou stranu získá zákazník zcela unikátní vůz, který má evidentně platné registrační značky a navíc ho kryje záruka na 5 let, která vás ochrání před "skrytými vadami".
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?