Automobily značky Rolls-Royce si během desetiletí vydobyly postavení těch nejluxusnějších strojů na trhu, jejichž hlavním údělem oslňovat spíše komfortem než výkonem. Na světě se však stále najdou lidé, kteří se snaží tuhle rovnici otočit. A jeden skvělý příklad je teď na prodej dokonce i v Evropě.
Už na první pohled je jasné, že s tímhle Rolls-Roycem Silver Shadow z roku 1974 není něco v pořádku. Ono monstrum čnějící z jeho kapoty a zakrývající značnou část řidičova výhledu je totiž 7.6 litrový vidlicový osmiválec z produkce General Motors, který je navíc osazen mohutným kompresorem.
Kromě téhle "drobnosti", výfuků vyčnívajících za přeními podběhy a mohutných kol utopených v podbězích však exteriér nevypadá vůbec špatně, ba naopak. Podle inzerátu, který je umístěn na webu finn.no, prošel vůz celkovou renovací, což je na něm opravdu vidět. Lak doslova září novotou, všechny chromové prvky jsou dokonale nablýskané a na tradiční masce chladiče nechybí ani soška okřídlené dámy Spirit of Ectasy.
Kolik koní a newtonemtrů tahle šílenost produkuje jsme se bohužel nedozvěděli, ovšem málo to rozhodně nebude. Pod jinak pohlednou a kompletně zrenovovanou karoserií Rolls-Royce se totiž ukrývá chrom-molybdenové trubkové šasi, které by mělo zajistit dostatečnou torzní tuhost. Stejně výjimečně působí i interiér, jehož jedinou vadou na kráse je trubkový rám spojený s šasi vozu.
Zatím co u většiny podobných speciálů jsme zvyklí na vybrakovaný interiér doplněný závodními sedačkami a jednoduchými budíky, tady si připadáme jak ve skutečném Rollsu. Jistě, červeně lakovaný rám požitek trochu kazí, ovšem kolik závodních speciálů nabídne komfortní posezení pro čtyři cestující, sedadla čalouněná kůží, výplně dveří v kombinaci kůže a karbonu a palubní desku s dřevěným dekorem, klasickými budíky a koženým obšíváním? Moc jich rozhodně nebude
Tvůrce tohoto vozu navíc myslel i na drobnosti. Pokud by vás například unavovat řev motoru, můžete si pustit rádio. Pokud byste zlomili traťový rekord, můžete to oslavit s lahví šampaňského, která je společně se dvěma sklenkami připravena na středovém tunelu mezi zadními sedačkami. A pokud by vás už nebavilo závodit, snadno se s obrovským kufrem a čtyřmi sedadly vydáte i na rodinnou dovolenou.
Vůz, který má v současnosti najeto pouhých 100 kilometrů, nabízí k prodeji norský autobazar s exkluzivními vozy TJ Auto za 890 norských korun, tedy cca 2,4 milionu Kč. Není to sice málo, ovšem na druhou stranu získá zákazník zcela unikátní vůz, který má evidentně platné registrační značky a navíc ho kryje záruka na 5 let, která vás ochrání před "skrytými vadami".
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?