Už na první pohled je jasné, že s tímhle Rolls-Roycem Silver Shadow z roku 1974 není něco v pořádku. Ono monstrum čnějící z jeho kapoty a zakrývající značnou část řidičova výhledu je totiž 7.6 litrový vidlicový osmiválec z produkce General Motors, který je navíc osazen mohutným kompresorem.
Kromě téhle "drobnosti", výfuků vyčnívajících za přeními podběhy a mohutných kol utopených v podbězích však exteriér nevypadá vůbec špatně, ba naopak. Podle inzerátu, který je umístěn na webu finn.no, prošel vůz celkovou renovací, což je na něm opravdu vidět. Lak doslova září novotou, všechny chromové prvky jsou dokonale nablýskané a na tradiční masce chladiče nechybí ani soška okřídlené dámy Spirit of Ectasy.
Kolik koní a newtonemtrů tahle šílenost produkuje jsme se bohužel nedozvěděli, ovšem málo to rozhodně nebude. Pod jinak pohlednou a kompletně zrenovovanou karoserií Rolls-Royce se totiž ukrývá chrom-molybdenové trubkové šasi, které by mělo zajistit dostatečnou torzní tuhost. Stejně výjimečně působí i interiér, jehož jedinou vadou na kráse je trubkový rám spojený s šasi vozu.
Zatím co u většiny podobných speciálů jsme zvyklí na vybrakovaný interiér doplněný závodními sedačkami a jednoduchými budíky, tady si připadáme jak ve skutečném Rollsu. Jistě, červeně lakovaný rám požitek trochu kazí, ovšem kolik závodních speciálů nabídne komfortní posezení pro čtyři cestující, sedadla čalouněná kůží, výplně dveří v kombinaci kůže a karbonu a palubní desku s dřevěným dekorem, klasickými budíky a koženým obšíváním? Moc jich rozhodně nebude
Tvůrce tohoto vozu navíc myslel i na drobnosti. Pokud by vás například unavovat řev motoru, můžete si pustit rádio. Pokud byste zlomili traťový rekord, můžete to oslavit s lahví šampaňského, která je společně se dvěma sklenkami připravena na středovém tunelu mezi zadními sedačkami. A pokud by vás už nebavilo závodit, snadno se s obrovským kufrem a čtyřmi sedadly vydáte i na rodinnou dovolenou.
Vůz, který má v současnosti najeto pouhých 100 kilometrů, nabízí k prodeji norský autobazar s exkluzivními vozy TJ Auto za 890 norských korun, tedy cca 2,4 milionu Kč. Není to sice málo, ovšem na druhou stranu získá zákazník zcela unikátní vůz, který má evidentně platné registrační značky a navíc ho kryje záruka na 5 let, která vás ochrání před "skrytými vadami".