Automobily značky Rolls-Royce si během desetiletí vydobyly postavení těch nejluxusnějších strojů na trhu, jejichž hlavním údělem oslňovat spíše komfortem než výkonem. Na světě se však stále najdou lidé, kteří se snaží tuhle rovnici otočit. A jeden skvělý příklad je teď na prodej dokonce i v Evropě.
Už na první pohled je jasné, že s tímhle Rolls-Roycem Silver Shadow z roku 1974 není něco v pořádku. Ono monstrum čnějící z jeho kapoty a zakrývající značnou část řidičova výhledu je totiž 7.6 litrový vidlicový osmiválec z produkce General Motors, který je navíc osazen mohutným kompresorem.
Kromě téhle "drobnosti", výfuků vyčnívajících za přeními podběhy a mohutných kol utopených v podbězích však exteriér nevypadá vůbec špatně, ba naopak. Podle inzerátu, který je umístěn na webu finn.no, prošel vůz celkovou renovací, což je na něm opravdu vidět. Lak doslova září novotou, všechny chromové prvky jsou dokonale nablýskané a na tradiční masce chladiče nechybí ani soška okřídlené dámy Spirit of Ectasy.
Kolik koní a newtonemtrů tahle šílenost produkuje jsme se bohužel nedozvěděli, ovšem málo to rozhodně nebude. Pod jinak pohlednou a kompletně zrenovovanou karoserií Rolls-Royce se totiž ukrývá chrom-molybdenové trubkové šasi, které by mělo zajistit dostatečnou torzní tuhost. Stejně výjimečně působí i interiér, jehož jedinou vadou na kráse je trubkový rám spojený s šasi vozu.
Zatím co u většiny podobných speciálů jsme zvyklí na vybrakovaný interiér doplněný závodními sedačkami a jednoduchými budíky, tady si připadáme jak ve skutečném Rollsu. Jistě, červeně lakovaný rám požitek trochu kazí, ovšem kolik závodních speciálů nabídne komfortní posezení pro čtyři cestující, sedadla čalouněná kůží, výplně dveří v kombinaci kůže a karbonu a palubní desku s dřevěným dekorem, klasickými budíky a koženým obšíváním? Moc jich rozhodně nebude
Tvůrce tohoto vozu navíc myslel i na drobnosti. Pokud by vás například unavovat řev motoru, můžete si pustit rádio. Pokud byste zlomili traťový rekord, můžete to oslavit s lahví šampaňského, která je společně se dvěma sklenkami připravena na středovém tunelu mezi zadními sedačkami. A pokud by vás už nebavilo závodit, snadno se s obrovským kufrem a čtyřmi sedadly vydáte i na rodinnou dovolenou.
Vůz, který má v současnosti najeto pouhých 100 kilometrů, nabízí k prodeji norský autobazar s exkluzivními vozy TJ Auto za 890 norských korun, tedy cca 2,4 milionu Kč. Není to sice málo, ovšem na druhou stranu získá zákazník zcela unikátní vůz, který má evidentně platné registrační značky a navíc ho kryje záruka na 5 let, která vás ochrání před "skrytými vadami".
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.