V roce 1999 jsme toho v České republice o tuningu příliš nevěděli, nebo alespoň nezajímal tak velkou část populace, jako je tomu dnes. V zahraničí se však děly velké věci, jejichž součástí byl i japonský závodník Kazuhiko “Smokey” Nagata, který se díky jedinému kousku proslavil po celém světě. A vzápětí ho zavřeli, dostal pokutu a pak ho vyhostili
Největší slávu pro Toyotu Supra zajistila filmová série Rychle a Zběsile, ovšem málokdo ví, že tohle auto bylo v určitém kruhu populární již dlouho předtím. Velkou zásluhu na tom měl jistý Kazuhiko “Smokey” Nagata, nadaný technik, závodník a zakladatel tuningové společnosti Top Secret.
V devadesátých letech si totiž postavil Supru, o které se do té doby nikomu ani nesnilo. Její slavný a často upravovaný motor 2JZ však vyndal a nahradil ho dvanáctiválcem z Toyoty Century. To byl však teprve základ pro další úpravy, mezi které patřilo dvojité přeplňovaní nebo vstřikování dusíku. Dvanáctiválcová Supra tak nakonec produkovala 943 koní, což bylo na to dobu neskutečné.
Neskutečné však byly i kousky, který Smokey Nagata předváděl. Tím nejslavnějším byl jeho pokus o překonání ilegálního rychlostního rekordu na britské dálnici A1. V roce 1999 tak přepravil sebe i svou Supru do Anglie s jasným cílem překonat na veřejné silnici rychlost 200 mph (321 km/h).
Pokus se měl samozřejmě realizovat v noci, kdy nebude na dálnici téměř nikdo - ideálně ani policie. Kdo se však bohužel dostavil byl jemný déšť, díky kterému byla silnici skutečně kluzká. Když se tedy Smokey rozjel, jeho mocný dvanáctiválec protáčel zadní hnaná kola až do 5. rychlostního stupně. I přes neustálé korigování smyků se Nagata dostal na rychlost 197 mph (316 km/h), ovšem víc už nezvládl.
Horší však byla skutečnost, že jeho závodnické choutky neunikly pozornosti britské policie. Kdyby Nagata chtěl, pravděpodobně by jí ujel, ovšem on místo toho s rozumem zastavil a rychle schoval videokazety se záznamem z jeho zběsilé jízdy a s policisty sotva komunikoval svou lámanou angličtinou. Celý incident nakonec vyústil v zatčení, noc na cele, pokutu 190 liber a následném vyhoštění se zákazem 28 dní v Anglii řídit.
Nagata, který je považován za člena klubu ilegálních závodníků Mid Night Club, se však vytváření rekordů se svou Suprou nevzdal a v roce 2008 ji vytáhl na známý italský okruh Nardo, kde se mu podařilo stanovit vlastní rychlostní rekord 222.4 mph, tedy 357.6 km/h.
Toyota Supra, která nese kompletní úpravy i body kit značky Top Secret, bude součástí aukce na autosalonu v Tokiu, který se koná 12. ledna. Vzhledem k minulosti, kterou má vůz za sebou, se očekává zájem mnoha investorů a sběratelů. Odhad ceny však nebyl stanoven.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.