V řadě zemí slouží nákladní automobily tak dlouho, dokud se po cestě jednoduše nerozpadnou. Ostatně jen rychlý pohled na většinu staveb nás v této myšlence utvrdí. V Japonsku však přistupují k nákladním automobilům poněkud jinak a po jejich aktivní službě jim dopřávají zasloužený odpočinek, během kterého do nich investují i několikanásobek jejich hodnoty.
Japonsko je země plná tradic a zvyků, nad kterými větší část světa jen nechápavě kroutí hlavou či nevěřícně zírá. Na jejich odlišnosti však není nic špatného a mnohdy nás značně obohacuje, ať už se bavíme o japonském přístupu ke stavění sportovních vozů, jejich úpravách nebo o jízdě zakroucenými horskými silničkami dveřmi napřed.
Tradice úpravy vysloužilých náklaďáků zvaná Dekotora (v překladu dekorační náklaďák) v nás však vzbuzuje rozpačité pocity. Tento jedinečný styl tuningu spočívá v úpravě, "zkrášlení" a "modernizaci" již vyřazených nákladních vozidel, do kterých jsou jejich majitelé mnohdy ochotni investovat až 100.000 dolarů (přes 2.1 milionu korun).
Na YouTube profilu Barcroft Cars se pak objevily záběry jednoho podobného popelářského vozu ze skupiny "Dekotora", jehož stavbě věnoval majitel dlouhých 10 let práce. Během nich dostal truck zhruba 100 led žárovek, pár metrů LED pásků, upravený body-kit, pochromované části karoserie, karoserii z nerezového plechu, značně extravagantní disky a chybět nemohlo ani několik obrazů na korbě.
Myslíte si, že tohle je extrém? Ale kde že, podobných náklaďáků se po Japonsku prohánějí stovky a lidé k nim poměrně vzhlížejí. Často se tak objevují v televizních show, reklamách a na různých akcích. Dekotora zkrátka patří k japonskému životnímu stylu a bere se jako takové umění na kolech.
Nemyslete si však, že by s nimi řidiči jezdili každý den. Jedná se totiž o poměrně nákladný koníček, jehož stavba zabere několik let. Upravené náklaďáky tak při návštěvě Japonska potkáte nejspíš jen při zvláštních příležitostech, nicméně můžete mít štěstí a narazit na ně i na silnicích. Jsou totiž plně legální a schválené pro běžný provoz.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.