V řadě zemí slouží nákladní automobily tak dlouho, dokud se po cestě jednoduše nerozpadnou. Ostatně jen rychlý pohled na většinu staveb nás v této myšlence utvrdí. V Japonsku však přistupují k nákladním automobilům poněkud jinak a po jejich aktivní službě jim dopřávají zasloužený odpočinek, během kterého do nich investují i několikanásobek jejich hodnoty.
Japonsko je země plná tradic a zvyků, nad kterými větší část světa jen nechápavě kroutí hlavou či nevěřícně zírá. Na jejich odlišnosti však není nic špatného a mnohdy nás značně obohacuje, ať už se bavíme o japonském přístupu ke stavění sportovních vozů, jejich úpravách nebo o jízdě zakroucenými horskými silničkami dveřmi napřed.
Tradice úpravy vysloužilých náklaďáků zvaná Dekotora (v překladu dekorační náklaďák) v nás však vzbuzuje rozpačité pocity. Tento jedinečný styl tuningu spočívá v úpravě, "zkrášlení" a "modernizaci" již vyřazených nákladních vozidel, do kterých jsou jejich majitelé mnohdy ochotni investovat až 100.000 dolarů (přes 2.1 milionu korun).
Na YouTube profilu Barcroft Cars se pak objevily záběry jednoho podobného popelářského vozu ze skupiny "Dekotora", jehož stavbě věnoval majitel dlouhých 10 let práce. Během nich dostal truck zhruba 100 led žárovek, pár metrů LED pásků, upravený body-kit, pochromované části karoserie, karoserii z nerezového plechu, značně extravagantní disky a chybět nemohlo ani několik obrazů na korbě.
Myslíte si, že tohle je extrém? Ale kde že, podobných náklaďáků se po Japonsku prohánějí stovky a lidé k nim poměrně vzhlížejí. Často se tak objevují v televizních show, reklamách a na různých akcích. Dekotora zkrátka patří k japonskému životnímu stylu a bere se jako takové umění na kolech.
Nemyslete si však, že by s nimi řidiči jezdili každý den. Jedná se totiž o poměrně nákladný koníček, jehož stavba zabere několik let. Upravené náklaďáky tak při návštěvě Japonska potkáte nejspíš jen při zvláštních příležitostech, nicméně můžete mít štěstí a narazit na ně i na silnicích. Jsou totiž plně legální a schválené pro běžný provoz.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?