Od představení prvního novodobého Pick-upu značky Mercedes-Benz ještě neuplynulo příliš mnoho času a hned tu máme první tuningovou úpravu, která se toho rozhodně nebojí. Flexu do blatníků elegantního pracanta zařízla společnost Prior Design, která z něj rázem udělala pořádného plážového svalovce
Specialisté ze společnosti Prior Design mají zkušenosti s celou řadou sportovních vozidel, není proto divu, že se nebáli ani být prvními, kdo se pustí do úprav elegantního pracanta, jakým nový Mercedes-Benz X bezpochyby je.
Prior Design nabízí své úpravy hned v několika balíčcích, ovšem nejvíc pozornosti na sebe strhuje ten nejvyšší, který kromě body-kitu přidává i pořádná černá kola s nízkoprofilovým obutím. Do terénu nic moc, ovšem kdo ba tam takového krasavce bral?
Úpravy karoserie začaly už na předním nárazníku, který dostal zcela přepracované tvary. Jeho přívody vzduchu se razantně zvětšily a po obou stranách se nově objevují tenké horizontální LED pásky, které slouží jako denní svícení. Na spodní straně nárazníku se nachází decentní difuzor, který však vezme za své při prvním sjezdu z pevné cesty, nebo u nejbližšího obrubníku. Vrcholem úprav je pak přelakování všech chromově lesklých prvků do matně černé.
Při pohledu z boku může být nový X-Class vybaven novými lemy blatníků hned v několika velikostech, díky čemuž na auto nasadíte větší kola a navíc mu zajistíte ještě agresivnější vzhled. V zadní části vozu se objevují detaily jako koncovky výfuku integrované do nárazníku, nebo decentní "pseudo-difuzor", který má vozu dodat na sportovnosti.
Pokud byste ale nechtěli jen plážového krasavce, můžete si vybrat i z jiných úprav, které zachovávají vozu alespoň částečně jeho funkčnost a schopnost překonávat hůře sjízdný terén. O tom ostatně hovoří i menší kola s pořádně vysokými off-road pneumatikami.
Již dříve se objevovaly spekulace o tom, že by se luxusnímu pick-upu mohlo dostat továrního tuningu AMG, ovšem lidé blízcí automobilce jsou k těmto informacím značně skeptičtí. Je zde ale slušná šance, že by X-Class mohl dostat alespoň balíček stylingových AMG úprav. Ty by se pak nejlépe vyjímaly na nejsilnější variantě s motorem V6, který disponuje výkonem 190 kW (258 k) a točivým momentem 550 Nm. Prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky a systému 4Matic je pak všechen výkon rozdělován mezi všechna kola.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?