Od představení prvního novodobého Pick-upu značky Mercedes-Benz ještě neuplynulo příliš mnoho času a hned tu máme první tuningovou úpravu, která se toho rozhodně nebojí. Flexu do blatníků elegantního pracanta zařízla společnost Prior Design, která z něj rázem udělala pořádného plážového svalovce
Specialisté ze společnosti Prior Design mají zkušenosti s celou řadou sportovních vozidel, není proto divu, že se nebáli ani být prvními, kdo se pustí do úprav elegantního pracanta, jakým nový Mercedes-Benz X bezpochyby je.
Prior Design nabízí své úpravy hned v několika balíčcích, ovšem nejvíc pozornosti na sebe strhuje ten nejvyšší, který kromě body-kitu přidává i pořádná černá kola s nízkoprofilovým obutím. Do terénu nic moc, ovšem kdo ba tam takového krasavce bral?
Úpravy karoserie začaly už na předním nárazníku, který dostal zcela přepracované tvary. Jeho přívody vzduchu se razantně zvětšily a po obou stranách se nově objevují tenké horizontální LED pásky, které slouží jako denní svícení. Na spodní straně nárazníku se nachází decentní difuzor, který však vezme za své při prvním sjezdu z pevné cesty, nebo u nejbližšího obrubníku. Vrcholem úprav je pak přelakování všech chromově lesklých prvků do matně černé.
Při pohledu z boku může být nový X-Class vybaven novými lemy blatníků hned v několika velikostech, díky čemuž na auto nasadíte větší kola a navíc mu zajistíte ještě agresivnější vzhled. V zadní části vozu se objevují detaily jako koncovky výfuku integrované do nárazníku, nebo decentní "pseudo-difuzor", který má vozu dodat na sportovnosti.
Pokud byste ale nechtěli jen plážového krasavce, můžete si vybrat i z jiných úprav, které zachovávají vozu alespoň částečně jeho funkčnost a schopnost překonávat hůře sjízdný terén. O tom ostatně hovoří i menší kola s pořádně vysokými off-road pneumatikami.
Již dříve se objevovaly spekulace o tom, že by se luxusnímu pick-upu mohlo dostat továrního tuningu AMG, ovšem lidé blízcí automobilce jsou k těmto informacím značně skeptičtí. Je zde ale slušná šance, že by X-Class mohl dostat alespoň balíček stylingových AMG úprav. Ty by se pak nejlépe vyjímaly na nejsilnější variantě s motorem V6, který disponuje výkonem 190 kW (258 k) a točivým momentem 550 Nm. Prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky a systému 4Matic je pak všechen výkon rozdělován mezi všechna kola.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?