Pokud jste majiteli některého z ostrých automobilů značky Ford a se toužíte odlišit od davů, máme pro vás dobrou zprávu. Automobilka s modrým oválem ve znaku se totiž rozhodla nabídnout svým zákazníkům řadu stylových ale i praktických doplňků, díky kterým váš vůz může získat jedinečný vzhled, zvuk i lepší jízdní vlastnosti.
První várka zhruba 70 výrobků z řady Ford Performance Parts už by měla být připravena na skladech i evropských dealerů, jak informoval web Motor1, a je jen otázkou času, kdy si zákazníci budou moci začít vybírat a objednávat nové součástky pro své vozy. Pozitivní zprávou také je, že díky původu přímo u Fordu se díly chlubí prvotřídní kvalitou a jejich instalací se nepřipravíte ani o záruku. Instalaci navíc můžete provést jak sami doma, tak ji svěřit odborníkům v servisech.
Nabídka dílů je skutečně široká, stejně jak paleta modelů, pro které si je můžete objednat. Nové doplňky si tak budou moci objednat například majitelé Fiesty ST, Focusu ST, Focusu RS, Mustangu nebo Fordu GT.
Co se týče samotných dílů, v nabídce budou nové tlumiče i pružiny schopné snížit váš vůz až o 40 mm, lehká hliníková kola schopná snížit neodpruženou hmotnost až o 15 procent a nerezové výfukové systémy prvotřídní kvality - a to jak pro silniční, tak pro okruhové použití. Třešničkou na dortu pak budou zvláštní kity přeplňování pro vozy Ford Mustang 5.0 V8.
V nabídce nebude chybět ani nová elektronická ruční brzda "DriftStick", o které jsme nedávno psali. Ta je určena pro vozy Ford Focus RS, instaluje se na klasickou ruční brzdu, připojena je k vozu přes OBD konektor a po jejím zatažení dojde k zablokování pouze zadních kol. Brzda tak de facto supluje hydraulickou ruční brzdu z Rally vozů, díky čemuž majiteli dovoluje provádět s vozem doslova psí kusy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.