Pokud jste majiteli některého z ostrých automobilů značky Ford a se toužíte odlišit od davů, máme pro vás dobrou zprávu. Automobilka s modrým oválem ve znaku se totiž rozhodla nabídnout svým zákazníkům řadu stylových ale i praktických doplňků, díky kterým váš vůz může získat jedinečný vzhled, zvuk i lepší jízdní vlastnosti.
První várka zhruba 70 výrobků z řady Ford Performance Parts už by měla být připravena na skladech i evropských dealerů, jak informoval web Motor1, a je jen otázkou času, kdy si zákazníci budou moci začít vybírat a objednávat nové součástky pro své vozy. Pozitivní zprávou také je, že díky původu přímo u Fordu se díly chlubí prvotřídní kvalitou a jejich instalací se nepřipravíte ani o záruku. Instalaci navíc můžete provést jak sami doma, tak ji svěřit odborníkům v servisech.
Nabídka dílů je skutečně široká, stejně jak paleta modelů, pro které si je můžete objednat. Nové doplňky si tak budou moci objednat například majitelé Fiesty ST, Focusu ST, Focusu RS, Mustangu nebo Fordu GT.
Co se týče samotných dílů, v nabídce budou nové tlumiče i pružiny schopné snížit váš vůz až o 40 mm, lehká hliníková kola schopná snížit neodpruženou hmotnost až o 15 procent a nerezové výfukové systémy prvotřídní kvality - a to jak pro silniční, tak pro okruhové použití. Třešničkou na dortu pak budou zvláštní kity přeplňování pro vozy Ford Mustang 5.0 V8.
V nabídce nebude chybět ani nová elektronická ruční brzda "DriftStick", o které jsme nedávno psali. Ta je určena pro vozy Ford Focus RS, instaluje se na klasickou ruční brzdu, připojena je k vozu přes OBD konektor a po jejím zatažení dojde k zablokování pouze zadních kol. Brzda tak de facto supluje hydraulickou ruční brzdu z Rally vozů, díky čemuž majiteli dovoluje provádět s vozem doslova psí kusy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?