Mazda Mx-5 je celosvětově označována jako jeden z nejlepších a nejdostupnějších sportovních vozů, se kterým si na silnicích i okruzích užijete kopec srandy. Někteří lidé však preferují jízdu v dvoumístném roadsteru mimo zpevněné cesty - v případě nízké a sportovní Mx-5 to však vyžaduje razantní úpravy.
Tento konkrétní kousek, který na první pohled vypadá jako vůz z jiné planety, byl vyfocen členem fóra Reddit na motoristické akci "Cars & Coffee" v Minneapolis. Pokud se ale podíváme na tento "stroj" lépe, můžeme si všimnou i registrační značky, tudíž by tohle monstrum mělo být legálně provozovatelné na amerických silnicích. V porovnání s českými předpisy vcelku úsměvné.
Majitel totiž vzal přestavbu vozu od podlahy. Přední nárazník zmizel a místo něj se objevil masivní rám doplněný světelnou LED rampou. Klasické čelní světlomety vystřídala hned trojice menších světel, přičemž základem je LED reflektor, který doplňuje projektorový světlomet a zřejmě mlhovka, které ční z jakýchsi zbytků nárazníku.
Světlá výška vozu byla celkem markantně zvýšena, na čemž budou mít největší zásluhu nové tlumiče a také sada terénních kol, včetně masivních širokých terénních pneumatik, které se ukrývají pod rozšířenými lemy blatníků. Zkrátka auto, které jako by se ztratilo rekvizitářům filmu Mad Max.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?