Jeep Grand Cherokee Trackhawk je už sám o sobě jedním z nejrychlejších a nejvýkonnějších sériových SUV na trhu, ovšem úpravci z Hennessey Performance jeho výkon shledali nedostatečným, takže mu věnovali trochu své péče, píle a snahy. A výsledek je jako vždy absolutně za hranicemi představivosti.
Standardně bychom pod kapotou tohohle steroidy přepumpovaného monstra nalezli 6.6 litrový kompresorem přeplňovaný motor V8 o výkonu 707 koní, který pochází z vozů řady Hellcat. Díky tomu dokáže tohle neohrabané monstrum zrychlit z 0 na 97 km/h za 3.5 sekundy a sprint na 1/4 míle absolvuje za 11.6 sekundy.
Pro většinu z nás jsou to úctyhodné hodnoty, kterých je pro SUV možná i škoda. V Hennessey Performance to ale viděli jinak a dali se do práce na úpravě, kterou označují "HPE1000". Hlavní změnou je kompresor - ten byl vyměněn za větší 4,5 litrovou variantu tlačící do motoru vzduch pod tlakem 14 psi. Kromě toho také došlo na výměnu svodů, vstřikování paliva, palivové pumpy, přívodu vzduchu a samozřejmě se změny nevyhnuly ani řídící jednotce.
Na konci toho všeho pak tomuhle monstru naměřili výkon lehce přesahující tisíc koní, cca 1012 hp, a točivý moment úctyhodných 1.314 Nm. Zrychlení z 0 na 96 km/h teď Jeep zvládá za 2,8 sekundy /tedy při použití správných pneumatik) a sprint na 1/4 míle pokoří v čase 10.5 sekundy při rychlosti 214 km/h.
Cena prozatím nebyla stanovena, ovšem už teď je jisté, že část majitelů Trackhawku si výlet do Hennessey Performance udělá ať už to bude stát cokoliv. Vždyť pořizovací cena samotného auta se pohybuje okolo 87,000 dolarů, tedy cca 1,9 milionu korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.