Jeep Grand Cherokee Trackhawk je už sám o sobě jedním z nejrychlejších a nejvýkonnějších sériových SUV na trhu, ovšem úpravci z Hennessey Performance jeho výkon shledali nedostatečným, takže mu věnovali trochu své péče, píle a snahy. A výsledek je jako vždy absolutně za hranicemi představivosti.
Standardně bychom pod kapotou tohohle steroidy přepumpovaného monstra nalezli 6.6 litrový kompresorem přeplňovaný motor V8 o výkonu 707 koní, který pochází z vozů řady Hellcat. Díky tomu dokáže tohle neohrabané monstrum zrychlit z 0 na 97 km/h za 3.5 sekundy a sprint na 1/4 míle absolvuje za 11.6 sekundy.
Pro většinu z nás jsou to úctyhodné hodnoty, kterých je pro SUV možná i škoda. V Hennessey Performance to ale viděli jinak a dali se do práce na úpravě, kterou označují "HPE1000". Hlavní změnou je kompresor - ten byl vyměněn za větší 4,5 litrovou variantu tlačící do motoru vzduch pod tlakem 14 psi. Kromě toho také došlo na výměnu svodů, vstřikování paliva, palivové pumpy, přívodu vzduchu a samozřejmě se změny nevyhnuly ani řídící jednotce.
Na konci toho všeho pak tomuhle monstru naměřili výkon lehce přesahující tisíc koní, cca 1012 hp, a točivý moment úctyhodných 1.314 Nm. Zrychlení z 0 na 96 km/h teď Jeep zvládá za 2,8 sekundy /tedy při použití správných pneumatik) a sprint na 1/4 míle pokoří v čase 10.5 sekundy při rychlosti 214 km/h.
Cena prozatím nebyla stanovena, ovšem už teď je jisté, že část majitelů Trackhawku si výlet do Hennessey Performance udělá ať už to bude stát cokoliv. Vždyť pořizovací cena samotného auta se pohybuje okolo 87,000 dolarů, tedy cca 1,9 milionu korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.