Jeep Grand Cherokee Trackhawk je už sám o sobě jedním z nejrychlejších a nejvýkonnějších sériových SUV na trhu, ovšem úpravci z Hennessey Performance jeho výkon shledali nedostatečným, takže mu věnovali trochu své péče, píle a snahy. A výsledek je jako vždy absolutně za hranicemi představivosti.
Standardně bychom pod kapotou tohohle steroidy přepumpovaného monstra nalezli 6.6 litrový kompresorem přeplňovaný motor V8 o výkonu 707 koní, který pochází z vozů řady Hellcat. Díky tomu dokáže tohle neohrabané monstrum zrychlit z 0 na 97 km/h za 3.5 sekundy a sprint na 1/4 míle absolvuje za 11.6 sekundy.
Pro většinu z nás jsou to úctyhodné hodnoty, kterých je pro SUV možná i škoda. V Hennessey Performance to ale viděli jinak a dali se do práce na úpravě, kterou označují "HPE1000". Hlavní změnou je kompresor - ten byl vyměněn za větší 4,5 litrovou variantu tlačící do motoru vzduch pod tlakem 14 psi. Kromě toho také došlo na výměnu svodů, vstřikování paliva, palivové pumpy, přívodu vzduchu a samozřejmě se změny nevyhnuly ani řídící jednotce.
Na konci toho všeho pak tomuhle monstru naměřili výkon lehce přesahující tisíc koní, cca 1012 hp, a točivý moment úctyhodných 1.314 Nm. Zrychlení z 0 na 96 km/h teď Jeep zvládá za 2,8 sekundy /tedy při použití správných pneumatik) a sprint na 1/4 míle pokoří v čase 10.5 sekundy při rychlosti 214 km/h.
Cena prozatím nebyla stanovena, ovšem už teď je jisté, že část majitelů Trackhawku si výlet do Hennessey Performance udělá ať už to bude stát cokoliv. Vždyť pořizovací cena samotného auta se pohybuje okolo 87,000 dolarů, tedy cca 1,9 milionu korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.