Už samotný Mercedes-AMG S65 Cabriolet nabízí přehršel výkonu, ovšem úpravcům z Brabusu to zřejmě přišlo málo a tak se pustili do úprav. A výsledek? Absolutní šílenství.
Standardní varianta Mercedes-AMG S65 ve verzi Cabrio disponuje výkonem 621 koňských sil a točivým momentem rovných 1,000 Nm, což jsou poměrně úctyhodná čísla. Společnost Brabus si však tenhle exkluzivní čtyřmístný kabriolet vzala na chvíli do parády a výsledky jsou takřka neuvěřitelné. Výkon se vyšplhal na rovných 900 koní a točivý moment na 1,500 Nm. Kvůli zachování životnosti některých dílů však musel být omezen "jen" na 1200 Nm.
Aby bylo možné takových výsledků dosáhnout, nestačilo si jen pohrát s řídící jednotkou. V Brabusu tak museli sáhnout i do samotného motoru. Jeho objem byl zvětšen z 6.0 na 6.3 litru, dostal zcela nové svody a k nim i větší turbodmychadlo. Úpravou muselo projít i chlazení, které by v sériové podobě upravenému motoru nestačilo. Závěrem pak došlo i na zásah do řídící jednotky a naprostého vyladění, aby motor běžel tak hladce, jak se od V12 očekává.
Výkon na zadní kola putuje přes sedmistupňovou automatickou převodovku a samosvorný diferenciál - obojí samozřejmě prošlo rukami techniků z Brabusu. Aby se motoru lépe dýchalo, dostal také nové sání a hlavně přepracovaný výfuk, který je vybaven aktivními klapkami - řidič si tak sám může zvolit jak má jeho vůz znít.
Se všemi těmito úpravami nyní zrychlí Brabus Rocket 900 Cabrio z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, což je o dvě desetiny rychlejší čas, než v případě standardní AMG varianty. Omezovač maximální rychlosti byl posunut z 250 km/h na hodnotu 300 km/h, ovšem za příplatek vám ho v Brabusu posunou klidně až na 350 km/h.
Kromě úprav na motoru a výfukovém systému došlo i k úpravě vzhledu. Křivky vozu lehce pozměnil aerodynamický body-kit, který v podbězích doplňují 21" palcová kola obutá v nízkoprofilových pneumatikách. Za příplatek ovšem můžete dostat i 22" palcové disky. Sportovní vzhled vozu pak umocňuje ještě decentní snížení podvozku o cca 15 milimetrů.
Změnám se nevyhnul ani interiér, který dostal mimo jiní i zcela nové budíky, které ukazují rychlost až do 400 km/h. Kromě toho se zde objevila i řada hliníkových doplňků, spolu s několika logy společnosti Brabus - včetně jednoho podsvíceného.
Veřejnosti se vůz představí letos na autosalonu ve Frankfurtu, kde bude k vidění s dvoubarevným koženým interiérem v kombinaci Mondial Vanilla & Mondial Black.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.