Už samotný Mercedes-AMG S65 Cabriolet nabízí přehršel výkonu, ovšem úpravcům z Brabusu to zřejmě přišlo málo a tak se pustili do úprav. A výsledek? Absolutní šílenství.
Standardní varianta Mercedes-AMG S65 ve verzi Cabrio disponuje výkonem 621 koňských sil a točivým momentem rovných 1,000 Nm, což jsou poměrně úctyhodná čísla. Společnost Brabus si však tenhle exkluzivní čtyřmístný kabriolet vzala na chvíli do parády a výsledky jsou takřka neuvěřitelné. Výkon se vyšplhal na rovných 900 koní a točivý moment na 1,500 Nm. Kvůli zachování životnosti některých dílů však musel být omezen "jen" na 1200 Nm.
Aby bylo možné takových výsledků dosáhnout, nestačilo si jen pohrát s řídící jednotkou. V Brabusu tak museli sáhnout i do samotného motoru. Jeho objem byl zvětšen z 6.0 na 6.3 litru, dostal zcela nové svody a k nim i větší turbodmychadlo. Úpravou muselo projít i chlazení, které by v sériové podobě upravenému motoru nestačilo. Závěrem pak došlo i na zásah do řídící jednotky a naprostého vyladění, aby motor běžel tak hladce, jak se od V12 očekává.
Výkon na zadní kola putuje přes sedmistupňovou automatickou převodovku a samosvorný diferenciál - obojí samozřejmě prošlo rukami techniků z Brabusu. Aby se motoru lépe dýchalo, dostal také nové sání a hlavně přepracovaný výfuk, který je vybaven aktivními klapkami - řidič si tak sám může zvolit jak má jeho vůz znít.
Se všemi těmito úpravami nyní zrychlí Brabus Rocket 900 Cabrio z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, což je o dvě desetiny rychlejší čas, než v případě standardní AMG varianty. Omezovač maximální rychlosti byl posunut z 250 km/h na hodnotu 300 km/h, ovšem za příplatek vám ho v Brabusu posunou klidně až na 350 km/h.
Kromě úprav na motoru a výfukovém systému došlo i k úpravě vzhledu. Křivky vozu lehce pozměnil aerodynamický body-kit, který v podbězích doplňují 21" palcová kola obutá v nízkoprofilových pneumatikách. Za příplatek ovšem můžete dostat i 22" palcové disky. Sportovní vzhled vozu pak umocňuje ještě decentní snížení podvozku o cca 15 milimetrů.
Změnám se nevyhnul ani interiér, který dostal mimo jiní i zcela nové budíky, které ukazují rychlost až do 400 km/h. Kromě toho se zde objevila i řada hliníkových doplňků, spolu s několika logy společnosti Brabus - včetně jednoho podsvíceného.
Veřejnosti se vůz představí letos na autosalonu ve Frankfurtu, kde bude k vidění s dvoubarevným koženým interiérem v kombinaci Mondial Vanilla & Mondial Black.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?