Už samotný Mercedes-AMG S65 Cabriolet nabízí přehršel výkonu, ovšem úpravcům z Brabusu to zřejmě přišlo málo a tak se pustili do úprav. A výsledek? Absolutní šílenství.
Standardní varianta Mercedes-AMG S65 ve verzi Cabrio disponuje výkonem 621 koňských sil a točivým momentem rovných 1,000 Nm, což jsou poměrně úctyhodná čísla. Společnost Brabus si však tenhle exkluzivní čtyřmístný kabriolet vzala na chvíli do parády a výsledky jsou takřka neuvěřitelné. Výkon se vyšplhal na rovných 900 koní a točivý moment na 1,500 Nm. Kvůli zachování životnosti některých dílů však musel být omezen "jen" na 1200 Nm.
Aby bylo možné takových výsledků dosáhnout, nestačilo si jen pohrát s řídící jednotkou. V Brabusu tak museli sáhnout i do samotného motoru. Jeho objem byl zvětšen z 6.0 na 6.3 litru, dostal zcela nové svody a k nim i větší turbodmychadlo. Úpravou muselo projít i chlazení, které by v sériové podobě upravenému motoru nestačilo. Závěrem pak došlo i na zásah do řídící jednotky a naprostého vyladění, aby motor běžel tak hladce, jak se od V12 očekává.
Výkon na zadní kola putuje přes sedmistupňovou automatickou převodovku a samosvorný diferenciál - obojí samozřejmě prošlo rukami techniků z Brabusu. Aby se motoru lépe dýchalo, dostal také nové sání a hlavně přepracovaný výfuk, který je vybaven aktivními klapkami - řidič si tak sám může zvolit jak má jeho vůz znít.
Se všemi těmito úpravami nyní zrychlí Brabus Rocket 900 Cabrio z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, což je o dvě desetiny rychlejší čas, než v případě standardní AMG varianty. Omezovač maximální rychlosti byl posunut z 250 km/h na hodnotu 300 km/h, ovšem za příplatek vám ho v Brabusu posunou klidně až na 350 km/h.
Kromě úprav na motoru a výfukovém systému došlo i k úpravě vzhledu. Křivky vozu lehce pozměnil aerodynamický body-kit, který v podbězích doplňují 21" palcová kola obutá v nízkoprofilových pneumatikách. Za příplatek ovšem můžete dostat i 22" palcové disky. Sportovní vzhled vozu pak umocňuje ještě decentní snížení podvozku o cca 15 milimetrů.
Změnám se nevyhnul ani interiér, který dostal mimo jiní i zcela nové budíky, které ukazují rychlost až do 400 km/h. Kromě toho se zde objevila i řada hliníkových doplňků, spolu s několika logy společnosti Brabus - včetně jednoho podsvíceného.
Veřejnosti se vůz představí letos na autosalonu ve Frankfurtu, kde bude k vidění s dvoubarevným koženým interiérem v kombinaci Mondial Vanilla & Mondial Black.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.