Už samotný Mercedes-AMG S65 Cabriolet nabízí přehršel výkonu, ovšem úpravcům z Brabusu to zřejmě přišlo málo a tak se pustili do úprav. A výsledek? Absolutní šílenství.
Standardní varianta Mercedes-AMG S65 ve verzi Cabrio disponuje výkonem 621 koňských sil a točivým momentem rovných 1,000 Nm, což jsou poměrně úctyhodná čísla. Společnost Brabus si však tenhle exkluzivní čtyřmístný kabriolet vzala na chvíli do parády a výsledky jsou takřka neuvěřitelné. Výkon se vyšplhal na rovných 900 koní a točivý moment na 1,500 Nm. Kvůli zachování životnosti některých dílů však musel být omezen "jen" na 1200 Nm.
Aby bylo možné takových výsledků dosáhnout, nestačilo si jen pohrát s řídící jednotkou. V Brabusu tak museli sáhnout i do samotného motoru. Jeho objem byl zvětšen z 6.0 na 6.3 litru, dostal zcela nové svody a k nim i větší turbodmychadlo. Úpravou muselo projít i chlazení, které by v sériové podobě upravenému motoru nestačilo. Závěrem pak došlo i na zásah do řídící jednotky a naprostého vyladění, aby motor běžel tak hladce, jak se od V12 očekává.
Výkon na zadní kola putuje přes sedmistupňovou automatickou převodovku a samosvorný diferenciál - obojí samozřejmě prošlo rukami techniků z Brabusu. Aby se motoru lépe dýchalo, dostal také nové sání a hlavně přepracovaný výfuk, který je vybaven aktivními klapkami - řidič si tak sám může zvolit jak má jeho vůz znít.
Se všemi těmito úpravami nyní zrychlí Brabus Rocket 900 Cabrio z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, což je o dvě desetiny rychlejší čas, než v případě standardní AMG varianty. Omezovač maximální rychlosti byl posunut z 250 km/h na hodnotu 300 km/h, ovšem za příplatek vám ho v Brabusu posunou klidně až na 350 km/h.
Kromě úprav na motoru a výfukovém systému došlo i k úpravě vzhledu. Křivky vozu lehce pozměnil aerodynamický body-kit, který v podbězích doplňují 21" palcová kola obutá v nízkoprofilových pneumatikách. Za příplatek ovšem můžete dostat i 22" palcové disky. Sportovní vzhled vozu pak umocňuje ještě decentní snížení podvozku o cca 15 milimetrů.
Změnám se nevyhnul ani interiér, který dostal mimo jiní i zcela nové budíky, které ukazují rychlost až do 400 km/h. Kromě toho se zde objevila i řada hliníkových doplňků, spolu s několika logy společnosti Brabus - včetně jednoho podsvíceného.
Veřejnosti se vůz představí letos na autosalonu ve Frankfurtu, kde bude k vidění s dvoubarevným koženým interiérem v kombinaci Mondial Vanilla & Mondial Black.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.