Německý úpravce AC Schnitzer má s úpravou vozidel BMW opravdu bohaté a dlouholeté zkušenosti, což potvrzuje i jeho poslední dílo v podobě upravené řady 5 pro rok 2018. Ta kromě dynamičtějšího exteriéru dostala i luxusnější interiér a taky pár koníků pod kapotou k dobru.
Co se interiéru týče, může se BMW řady 5 v úpravě AC Schnitzer pochlubit zcela novým body-kitem zahrnujícím nové prahy, nový přední nárazník s decentním splitterem a novým zadním nárazníkem s masivním difuzorem. Ve verzi kombi se vůz může pochlubit i decentním křídlem na pátých dveřích.
Obě verze je také možné doplnit o kryty zpětných zrcátek z karbonu nebo o nerezový výfukový systém v chromové nebo černé barvě. V interiéru se pak objevily nové velurové koberečky a sada hliníkových pedálů.
Co se výkonu týče, zde jsou úpravy dostupné zatím pouze pro varianty 540i a 530d. V případě benzínové 540i vzrostl výkon 3.0 litrového řadového šestiválce z 340 koní na rovných 400. Naftová 530d se vyhoupla z 265 koní na 315 koní.
Majitelé variant 520d, 530i a M550i mají prozatím smůlu, ovšem úpravce podle webu CarScoops již potvrdil, že úpravy pro tyto vozy už jsou ve vývoji.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.