Toyota Prius se krátce po svém příchodu stala modlou všech ekologů a během velmi krátké doby i oblíbeným vozem snad všech Hollywoodských celebrit. Ve zapálených světě motoristů si však nikdy dobré jméno ani respekt nezískal.
Tenhle Prius se však vymyká všem normám a fanatickým ekologům ukazuje vztyčený prostředníček. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá plnotučný osmiválec SRT8 Hellcat, který díky několika úpravám dokáže generovat výkon až dechberoucích tisíc koňských sil.
Samozřejmě se nejedná o tovární úpravu, ale o dílo mechaniků z dílny "American Racing Headers", sídlící v New Yorku. Tato společnost už během let své existence postavila či upravila desítky vozidel, takto extrémní přestavba vozu jako je Prius je však něčím zcela nevídaným., o čem jsme se dozvěděli jen díky webu The Drive, který přinesl i několik fotografií.
Jak už jsme psali, srdcem tohoto extrémního stroje se stal motorSRT8 o objemu 6,2 litru, který však díky silnějšímu kompresoru a dalším úpravám generuje výkon 1000 koní. Aby se tento motor vůbec do vozu vešel, a vůz jeho sílu vydržet, musel dostat kompletně nový rám.
Zatímco originální Prius posílá všechen svůj hybridní eko-výkon na přední nápravu, tento speciál, který se bude pravděpodobně často objevovat na závodech ve sprintu, posílá všech tisíc koní přes šestistupňovou převodovku na zadní nápravu, kterou zdobí obří závodní pneumatiky.
Ty však budou po dokončení přestavby jedinou věcí, která prozradí nevšední výkon tohoto vozu. Vše ostatní totiž bude vypadat zcela sériově. Pokud se tedy tento anti-ekologický Prius dočká i schválení k provozu na silnicích, pravděpodobně zesměšní kdejakého řidiče klasických amerických sporťáků.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.