Toyota Prius se krátce po svém příchodu stala modlou všech ekologů a během velmi krátké doby i oblíbeným vozem snad všech Hollywoodských celebrit. Ve zapálených světě motoristů si však nikdy dobré jméno ani respekt nezískal.
Tenhle Prius se však vymyká všem normám a fanatickým ekologům ukazuje vztyčený prostředníček. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá plnotučný osmiválec SRT8 Hellcat, který díky několika úpravám dokáže generovat výkon až dechberoucích tisíc koňských sil.
Samozřejmě se nejedná o tovární úpravu, ale o dílo mechaniků z dílny "American Racing Headers", sídlící v New Yorku. Tato společnost už během let své existence postavila či upravila desítky vozidel, takto extrémní přestavba vozu jako je Prius je však něčím zcela nevídaným., o čem jsme se dozvěděli jen díky webu The Drive, který přinesl i několik fotografií.
Jak už jsme psali, srdcem tohoto extrémního stroje se stal motorSRT8 o objemu 6,2 litru, který však díky silnějšímu kompresoru a dalším úpravám generuje výkon 1000 koní. Aby se tento motor vůbec do vozu vešel, a vůz jeho sílu vydržet, musel dostat kompletně nový rám.
Zatímco originální Prius posílá všechen svůj hybridní eko-výkon na přední nápravu, tento speciál, který se bude pravděpodobně často objevovat na závodech ve sprintu, posílá všech tisíc koní přes šestistupňovou převodovku na zadní nápravu, kterou zdobí obří závodní pneumatiky.
Ty však budou po dokončení přestavby jedinou věcí, která prozradí nevšední výkon tohoto vozu. Vše ostatní totiž bude vypadat zcela sériově. Pokud se tedy tento anti-ekologický Prius dočká i schválení k provozu na silnicích, pravděpodobně zesměšní kdejakého řidiče klasických amerických sporťáků.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?