Toyota Prius se krátce po svém příchodu stala modlou všech ekologů a během velmi krátké doby i oblíbeným vozem snad všech Hollywoodských celebrit. Ve zapálených světě motoristů si však nikdy dobré jméno ani respekt nezískal.
Tenhle Prius se však vymyká všem normám a fanatickým ekologům ukazuje vztyčený prostředníček. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá plnotučný osmiválec SRT8 Hellcat, který díky několika úpravám dokáže generovat výkon až dechberoucích tisíc koňských sil.
Samozřejmě se nejedná o tovární úpravu, ale o dílo mechaniků z dílny "American Racing Headers", sídlící v New Yorku. Tato společnost už během let své existence postavila či upravila desítky vozidel, takto extrémní přestavba vozu jako je Prius je však něčím zcela nevídaným., o čem jsme se dozvěděli jen díky webu The Drive, který přinesl i několik fotografií.
Jak už jsme psali, srdcem tohoto extrémního stroje se stal motorSRT8 o objemu 6,2 litru, který však díky silnějšímu kompresoru a dalším úpravám generuje výkon 1000 koní. Aby se tento motor vůbec do vozu vešel, a vůz jeho sílu vydržet, musel dostat kompletně nový rám.
Zatímco originální Prius posílá všechen svůj hybridní eko-výkon na přední nápravu, tento speciál, který se bude pravděpodobně často objevovat na závodech ve sprintu, posílá všech tisíc koní přes šestistupňovou převodovku na zadní nápravu, kterou zdobí obří závodní pneumatiky.
Ty však budou po dokončení přestavby jedinou věcí, která prozradí nevšední výkon tohoto vozu. Vše ostatní totiž bude vypadat zcela sériově. Pokud se tedy tento anti-ekologický Prius dočká i schválení k provozu na silnicích, pravděpodobně zesměšní kdejakého řidiče klasických amerických sporťáků.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.