Toyota Prius se krátce po svém příchodu stala modlou všech ekologů a během velmi krátké doby i oblíbeným vozem snad všech Hollywoodských celebrit. Ve zapálených světě motoristů si však nikdy dobré jméno ani respekt nezískal.
Tenhle Prius se však vymyká všem normám a fanatickým ekologům ukazuje vztyčený prostředníček. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá plnotučný osmiválec SRT8 Hellcat, který díky několika úpravám dokáže generovat výkon až dechberoucích tisíc koňských sil.
Samozřejmě se nejedná o tovární úpravu, ale o dílo mechaniků z dílny "American Racing Headers", sídlící v New Yorku. Tato společnost už během let své existence postavila či upravila desítky vozidel, takto extrémní přestavba vozu jako je Prius je však něčím zcela nevídaným., o čem jsme se dozvěděli jen díky webu The Drive, který přinesl i několik fotografií.
Jak už jsme psali, srdcem tohoto extrémního stroje se stal motorSRT8 o objemu 6,2 litru, který však díky silnějšímu kompresoru a dalším úpravám generuje výkon 1000 koní. Aby se tento motor vůbec do vozu vešel, a vůz jeho sílu vydržet, musel dostat kompletně nový rám.
Zatímco originální Prius posílá všechen svůj hybridní eko-výkon na přední nápravu, tento speciál, který se bude pravděpodobně často objevovat na závodech ve sprintu, posílá všech tisíc koní přes šestistupňovou převodovku na zadní nápravu, kterou zdobí obří závodní pneumatiky.
Ty však budou po dokončení přestavby jedinou věcí, která prozradí nevšední výkon tohoto vozu. Vše ostatní totiž bude vypadat zcela sériově. Pokud se tedy tento anti-ekologický Prius dočká i schválení k provozu na silnicích, pravděpodobně zesměšní kdejakého řidiče klasických amerických sporťáků.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?