Toyota Prius se krátce po svém příchodu stala modlou všech ekologů a během velmi krátké doby i oblíbeným vozem snad všech Hollywoodských celebrit. Ve zapálených světě motoristů si však nikdy dobré jméno ani respekt nezískal.
Tenhle Prius se však vymyká všem normám a fanatickým ekologům ukazuje vztyčený prostředníček. Pod jeho kapotou se totiž ukrývá plnotučný osmiválec SRT8 Hellcat, který díky několika úpravám dokáže generovat výkon až dechberoucích tisíc koňských sil.
Samozřejmě se nejedná o tovární úpravu, ale o dílo mechaniků z dílny "American Racing Headers", sídlící v New Yorku. Tato společnost už během let své existence postavila či upravila desítky vozidel, takto extrémní přestavba vozu jako je Prius je však něčím zcela nevídaným., o čem jsme se dozvěděli jen díky webu The Drive, který přinesl i několik fotografií.
Jak už jsme psali, srdcem tohoto extrémního stroje se stal motorSRT8 o objemu 6,2 litru, který však díky silnějšímu kompresoru a dalším úpravám generuje výkon 1000 koní. Aby se tento motor vůbec do vozu vešel, a vůz jeho sílu vydržet, musel dostat kompletně nový rám.
Zatímco originální Prius posílá všechen svůj hybridní eko-výkon na přední nápravu, tento speciál, který se bude pravděpodobně často objevovat na závodech ve sprintu, posílá všech tisíc koní přes šestistupňovou převodovku na zadní nápravu, kterou zdobí obří závodní pneumatiky.
Ty však budou po dokončení přestavby jedinou věcí, která prozradí nevšední výkon tohoto vozu. Vše ostatní totiž bude vypadat zcela sériově. Pokud se tedy tento anti-ekologický Prius dočká i schválení k provozu na silnicích, pravděpodobně zesměšní kdejakého řidiče klasických amerických sporťáků.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?