BMW e30 již dozrálo do věku, kdy je oblíbeným artiklem mezi sběrateli veteránů, youngtimerů a klasických vozidel. Stále se však najdou na světě jedinci, kteří tento stroj raději přestaví na závodní monstrum, stejně jako v tomto případě.
Pokud se podíváte do automobilové inzerce, u cen vozů BMW e30 vám na chvíli možná dojde dech. Kromě dříve hojně vyhledávaných modelů M3 a 318is/320is už zdražily i ty nejobyčejnější motorizace. Z generace e30 se zkrátka stal vyhledávaný sběratelská artikl.
Ani to však nezabrání řadě lidí přestavět tento stroj na ultimativní závodní či driftovací nářadí. Vždyť i samotná Automobilka Rimac, která nyní staví extrémní elektrické supersporty, začínala přestavbou BMW e30 na elektrické závodní vozy.
V tomto případě se však nejedná o žádnou eko-konverzi, ale o vestavbu mohutného osmiválce přeplňovaného turbodmychadlem do jinak lehké karoserie BMW e30. Výsledek? naprosto šílený. Jak je ze záběrů patrné, vůz prakticky není schopen dosáhnout trakce a neustále protáčí kola, což vede k pořádné dávce kouře. Nelze se proto divit ani jeho přezdívce "The Smoke Machine", tedy továrna na dým.
Ačkoliv byl vůz postaven na závody v driftování, v tomto videu spíše potrápil obyvatele Stockholmu. Na několika místech totiž vůz začal dělat co mu jde nejlíp - pálit pneumatiky a vytvářet neprostupnou kouřovou clonu. Podívaná na videu je to sice hezká, dovedu si však představit názory ostatních řidičů kteří poté museli projíždět zadýmeným tunelem, ve kterém nebylo vidět pomalu ani na kapotu auta.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.