BMW e30 již dozrálo do věku, kdy je oblíbeným artiklem mezi sběrateli veteránů, youngtimerů a klasických vozidel. Stále se však najdou na světě jedinci, kteří tento stroj raději přestaví na závodní monstrum, stejně jako v tomto případě.
Pokud se podíváte do automobilové inzerce, u cen vozů BMW e30 vám na chvíli možná dojde dech. Kromě dříve hojně vyhledávaných modelů M3 a 318is/320is už zdražily i ty nejobyčejnější motorizace. Z generace e30 se zkrátka stal vyhledávaný sběratelská artikl.
Ani to však nezabrání řadě lidí přestavět tento stroj na ultimativní závodní či driftovací nářadí. Vždyť i samotná Automobilka Rimac, která nyní staví extrémní elektrické supersporty, začínala přestavbou BMW e30 na elektrické závodní vozy.
V tomto případě se však nejedná o žádnou eko-konverzi, ale o vestavbu mohutného osmiválce přeplňovaného turbodmychadlem do jinak lehké karoserie BMW e30. Výsledek? naprosto šílený. Jak je ze záběrů patrné, vůz prakticky není schopen dosáhnout trakce a neustále protáčí kola, což vede k pořádné dávce kouře. Nelze se proto divit ani jeho přezdívce "The Smoke Machine", tedy továrna na dým.
Ačkoliv byl vůz postaven na závody v driftování, v tomto videu spíše potrápil obyvatele Stockholmu. Na několika místech totiž vůz začal dělat co mu jde nejlíp - pálit pneumatiky a vytvářet neprostupnou kouřovou clonu. Podívaná na videu je to sice hezká, dovedu si však představit názory ostatních řidičů kteří poté museli projíždět zadýmeným tunelem, ve kterém nebylo vidět pomalu ani na kapotu auta.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?