Audi R8 patří mezi jedno z nejoblíbenějších super-sportovních vozidel naší doby. Není proto divu, že si ho za cíl berou i různí úpravci, kteří chtějí majitelům tohoto exkluzivního vozidla nabídnout jedinečný styl.
Jedním z podobných úpravců je i Německá společnost Prior-Design, konkrétně její Severoamerická pobočka sídlící na Floridě. Ta pro majitele vozů Audi R8 Coupe a Audi R8 Spider nachystala speciální aerodynamický bodykit s označením PD800WB Widebody Aerodynamic-Kit.
Součástí tohoto bodykitu jsou nové nárazníky, upravená kapota, nové přední blatníky, rozšíření zadních blatníků, upravené prahy, zadní difuzor a nové přívody chladného vzduchu k brzdám i motoru. Všechny díly jsou vyrobeny z kvalitního laminátu Duraflex a jsou připraveny k lakování. Agresivní vzhled vozu dotváří dvacetipalcová kola.
Kromě exteriéru ale nabízí Prior design i modifikaci výfukového systému, podvozku a řadu doplňků do interiéru. Jediným místem kterého se výrobce nedotkl tak zůstává atmosfericky plněný 5.2 litrový motor V10. Na jeho úpravy se však zaměřují jiné společnosti, které jsou schopny z něj v vydolovat až extrémních 2.000 koní.
Pokud vám však stačí jedinečný vzhled, je Prior-Design poměrně zajímavou volbou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.