Společnost Callaway se specializuje na úpravu amerických sportovních vozidel již 40 let. Za tu dobu vzniklo mnoho zajímavých úprav, Callaway AeroWagen je ale opravdu speciální. Na své stvoření čekala desítky let.
Společnost Callaway začínala v sedmdesátých letech, kdy automobilky dávaly do vozů motory s výkonem, který běžným řidičům zkrátka nestačil. Svou pověst si tak malá společnost vybudovala na úpravách výkonu pomocí přeplňování kompresorem či turbodmychadlem.
Callaway AeroWagen je ale speciální nejen výkonem, ale hlavně svou stavbou. Místo ladně se svažující zádi totiž dostala klasická Corvetta pořádný batoh. Ačkoliv v zavazadlovém prostoru nevzniklo mnoho místa navíc, designově i technicky se jedná o velice zajímavou úpravu.
Pokud si myslíte, že kvůli výrobě AeroWagenu museli ve společnosti celý vůz rozebrat, rozřezat, přetvarovat, svářet atd., tak se pletete. Díky dlouholeté spolupráci s automobilkou GM totiž mají odborníci z Callway přístup ke všem plánům a návrhům Corvetty. Díky tomu se jim povedlo vyrobit nástavbu, která se pouze upevní do stávajících otvorů pro montáž zadního víka.
Pokud si ale myslíte, že díky nově tvarované zádi se zlepší výhled dozadu, který bývá u mnoha sportovních vozů kritizován, musíme vás zklamat. Ačkoliv je okno blíž ke konci auta, jeho velikost se zmenšila. Jedinou výhodou nástavby tak zůstává nepatrně větší prostor.
Díky použití karbonu a lehkého bezpečnostního skla se navíc podařilo zachovat stejnou váhu, jakou mělo originální víko. Vyvážení vozu a jízdní vlastnosti tak zůstaly stejné.
Změny se neodehrály jen v zadní části karoserie, ale i pod přední kapotou. 6,2 litrový přeplňovaný osmiválec dostal větší kompresor, takže jeho výkon se vyhoupl z 640 na 757 koní a z 0 na 97 km/h nyní dokáže zrychlit za 2,8 vteřiny. Aby se kompresor pod kapotu vůbec vešel, museli pro něj technici vyříznout otvor v kapotě.
Cena tohoto vozu, včetně Chevroletu Corvette C7, který sloužil jako základ pro úpravy, se vyšplhala na 151,000 dolarů, což je v přepočtu asi 3,5 milionu korun.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?