Společnost Callaway se specializuje na úpravu amerických sportovních vozidel již 40 let. Za tu dobu vzniklo mnoho zajímavých úprav, Callaway AeroWagen je ale opravdu speciální. Na své stvoření čekala desítky let.
Společnost Callaway začínala v sedmdesátých letech, kdy automobilky dávaly do vozů motory s výkonem, který běžným řidičům zkrátka nestačil. Svou pověst si tak malá společnost vybudovala na úpravách výkonu pomocí přeplňování kompresorem či turbodmychadlem.
Callaway AeroWagen je ale speciální nejen výkonem, ale hlavně svou stavbou. Místo ladně se svažující zádi totiž dostala klasická Corvetta pořádný batoh. Ačkoliv v zavazadlovém prostoru nevzniklo mnoho místa navíc, designově i technicky se jedná o velice zajímavou úpravu.
Pokud si myslíte, že kvůli výrobě AeroWagenu museli ve společnosti celý vůz rozebrat, rozřezat, přetvarovat, svářet atd., tak se pletete. Díky dlouholeté spolupráci s automobilkou GM totiž mají odborníci z Callway přístup ke všem plánům a návrhům Corvetty. Díky tomu se jim povedlo vyrobit nástavbu, která se pouze upevní do stávajících otvorů pro montáž zadního víka.
Pokud si ale myslíte, že díky nově tvarované zádi se zlepší výhled dozadu, který bývá u mnoha sportovních vozů kritizován, musíme vás zklamat. Ačkoliv je okno blíž ke konci auta, jeho velikost se zmenšila. Jedinou výhodou nástavby tak zůstává nepatrně větší prostor.
Díky použití karbonu a lehkého bezpečnostního skla se navíc podařilo zachovat stejnou váhu, jakou mělo originální víko. Vyvážení vozu a jízdní vlastnosti tak zůstaly stejné.
Změny se neodehrály jen v zadní části karoserie, ale i pod přední kapotou. 6,2 litrový přeplňovaný osmiválec dostal větší kompresor, takže jeho výkon se vyhoupl z 640 na 757 koní a z 0 na 97 km/h nyní dokáže zrychlit za 2,8 vteřiny. Aby se kompresor pod kapotu vůbec vešel, museli pro něj technici vyříznout otvor v kapotě.
Cena tohoto vozu, včetně Chevroletu Corvette C7, který sloužil jako základ pro úpravy, se vyšplhala na 151,000 dolarů, což je v přepočtu asi 3,5 milionu korun.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.