Společnost Callaway se specializuje na úpravu amerických sportovních vozidel již 40 let. Za tu dobu vzniklo mnoho zajímavých úprav, Callaway AeroWagen je ale opravdu speciální. Na své stvoření čekala desítky let.
Společnost Callaway začínala v sedmdesátých letech, kdy automobilky dávaly do vozů motory s výkonem, který běžným řidičům zkrátka nestačil. Svou pověst si tak malá společnost vybudovala na úpravách výkonu pomocí přeplňování kompresorem či turbodmychadlem.
Callaway AeroWagen je ale speciální nejen výkonem, ale hlavně svou stavbou. Místo ladně se svažující zádi totiž dostala klasická Corvetta pořádný batoh. Ačkoliv v zavazadlovém prostoru nevzniklo mnoho místa navíc, designově i technicky se jedná o velice zajímavou úpravu.
Pokud si myslíte, že kvůli výrobě AeroWagenu museli ve společnosti celý vůz rozebrat, rozřezat, přetvarovat, svářet atd., tak se pletete. Díky dlouholeté spolupráci s automobilkou GM totiž mají odborníci z Callway přístup ke všem plánům a návrhům Corvetty. Díky tomu se jim povedlo vyrobit nástavbu, která se pouze upevní do stávajících otvorů pro montáž zadního víka.
Pokud si ale myslíte, že díky nově tvarované zádi se zlepší výhled dozadu, který bývá u mnoha sportovních vozů kritizován, musíme vás zklamat. Ačkoliv je okno blíž ke konci auta, jeho velikost se zmenšila. Jedinou výhodou nástavby tak zůstává nepatrně větší prostor.
Díky použití karbonu a lehkého bezpečnostního skla se navíc podařilo zachovat stejnou váhu, jakou mělo originální víko. Vyvážení vozu a jízdní vlastnosti tak zůstaly stejné.
Změny se neodehrály jen v zadní části karoserie, ale i pod přední kapotou. 6,2 litrový přeplňovaný osmiválec dostal větší kompresor, takže jeho výkon se vyhoupl z 640 na 757 koní a z 0 na 97 km/h nyní dokáže zrychlit za 2,8 vteřiny. Aby se kompresor pod kapotu vůbec vešel, museli pro něj technici vyříznout otvor v kapotě.
Cena tohoto vozu, včetně Chevroletu Corvette C7, který sloužil jako základ pro úpravy, se vyšplhala na 151,000 dolarů, což je v přepočtu asi 3,5 milionu korun.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.