Společnost Callaway se specializuje na úpravu amerických sportovních vozidel již 40 let. Za tu dobu vzniklo mnoho zajímavých úprav, Callaway AeroWagen je ale opravdu speciální. Na své stvoření čekala desítky let.
Společnost Callaway začínala v sedmdesátých letech, kdy automobilky dávaly do vozů motory s výkonem, který běžným řidičům zkrátka nestačil. Svou pověst si tak malá společnost vybudovala na úpravách výkonu pomocí přeplňování kompresorem či turbodmychadlem.
Callaway AeroWagen je ale speciální nejen výkonem, ale hlavně svou stavbou. Místo ladně se svažující zádi totiž dostala klasická Corvetta pořádný batoh. Ačkoliv v zavazadlovém prostoru nevzniklo mnoho místa navíc, designově i technicky se jedná o velice zajímavou úpravu.
Pokud si myslíte, že kvůli výrobě AeroWagenu museli ve společnosti celý vůz rozebrat, rozřezat, přetvarovat, svářet atd., tak se pletete. Díky dlouholeté spolupráci s automobilkou GM totiž mají odborníci z Callway přístup ke všem plánům a návrhům Corvetty. Díky tomu se jim povedlo vyrobit nástavbu, která se pouze upevní do stávajících otvorů pro montáž zadního víka.
Pokud si ale myslíte, že díky nově tvarované zádi se zlepší výhled dozadu, který bývá u mnoha sportovních vozů kritizován, musíme vás zklamat. Ačkoliv je okno blíž ke konci auta, jeho velikost se zmenšila. Jedinou výhodou nástavby tak zůstává nepatrně větší prostor.
Díky použití karbonu a lehkého bezpečnostního skla se navíc podařilo zachovat stejnou váhu, jakou mělo originální víko. Vyvážení vozu a jízdní vlastnosti tak zůstaly stejné.
Změny se neodehrály jen v zadní části karoserie, ale i pod přední kapotou. 6,2 litrový přeplňovaný osmiválec dostal větší kompresor, takže jeho výkon se vyhoupl z 640 na 757 koní a z 0 na 97 km/h nyní dokáže zrychlit za 2,8 vteřiny. Aby se kompresor pod kapotu vůbec vešel, museli pro něj technici vyříznout otvor v kapotě.
Cena tohoto vozu, včetně Chevroletu Corvette C7, který sloužil jako základ pro úpravy, se vyšplhala na 151,000 dolarů, což je v přepočtu asi 3,5 milionu korun.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.