Ačkoliv nejsme ještě ani v polovině roku 2017, na scéně už se objevilo několik velice zajímavě upravených sportovních vozidel. Některé úpravy jsou decentní, jiné zcela šílené. Všechny si ale zaslouží pozornost.
Lightweight Performance BMW M2 CSR
BMW M2 je samo o sobě skvělým sportovním vozem. Je kompaktní, má adekvátní výkon a skvělou ovladatelnost. Ve společnosti Lightweight Performance jim to ale nestačilo, a tak nastaly velké změny. Nebohá M2 přišla o část interiéru i o svůj standardní šestiválcový motor. Do interiéru se nastěhoval ochranný rám a pod kapotou se objevil silnější motor z většího BMW M3. Výsledkem je tak lehká a mrštná M2 s parádním výkonem 458 kW (617 koní).
Pogea Racing Fiat 500 Abarth
Samotný Fiat 500 Abarth je poměrně zajímavé autíčko. V karoserii městského přepravníku se totiž ukrývá výkonný motor. Díky malým rozměrům a kvalitnímu podvozku je vůz i skvěle ovladatelný a hravý. V Pogea Racing z něj ale udělali opravdové monstrum. Celý vůz byl rozšířen, dostal černý nástřik a ve snaze ušetřit každý kilogram byly blatníky, nárazníky, kapota i zrcátka vyrobeny z uhlíkových vláken. Pod kapotou sice zůstal přeplňovaný motor 1,4 litru, ovšem nyní s výkonem 302 kW (410 koní).
Nissan GT-R Police Pursuit
Nissan GT-R už snad ani nepotřebuje dále představovat. Ovšem tahle speciální edice si rozhodně zaslouží pozornost. Nissan totiž přeměnil svůj nejsilnější model GT-R do podoby policejního vozu a nazval ho Copzilla. O tom jsme vás už ale podrobně informovali v tomto článku.
Boba-Motoring VW MK2 Golf
Starší Volkswageny Golf jsou častou obětí začínajících tunerů. Tenhle je ale zajímavou výjimkou. O jeho úpravu se totiž postarala společnost Boba-Motoring, která změnila kromě karoserie snad vše co mohla. O pořádné stádo koní se stará novější čtyřválcový motor VW, který dostal pořádné turbodmychadlo. Jeho výkon je brutálních 920 kW (1251 koní). Díky pohonu na všechna kola, transplantovanému z novějšího Golfu, je schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé 2,3 vteřiny.
Zero to 60 Designs Ford Mustang GTT
Z části Ford Mustang, z části Ford GT, dohromady ale krásný a hlavně výkonný stroj z rukou profesionálů. Celý projekt z dílny Zero to 60 Designs vznikl jako pocta dvěma legendám značky Ford, modelu GT a Fordu Mustang. Z GT si vůz vzal hlavně výkon, ovladatelnost a design zadní části vozidla. Z Mustangu převzal každodenní použitelnost, komfort a typickou přední masku. Pod kapotou se ukrývá kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec o výkonu 596 kW (810 koní).
TopCar Stinger GTR Carbon Edition Porsche 911 Turbo S
Žádná extravagantnost, jen klasické Porsche 911 se svou starou známou podobou. Ruský úpravce zde ale odvedl hodně práce, když nechal celou karoserii přestavět. Místo plechu je tak skoro vše vyrobené z uhlíkových vláken. To vozu dodalo jednak zajímavý vzhled, ale hlavně došlo k markantnímu snížení váhy. Součástí úprav bylo i decentní zvednutí výkonu, který nově dosahuje hodnoty 485 kW (659 koní).
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?