Ačkoliv nejsme ještě ani v polovině roku 2017, na scéně už se objevilo několik velice zajímavě upravených sportovních vozidel. Některé úpravy jsou decentní, jiné zcela šílené. Všechny si ale zaslouží pozornost.
Lightweight Performance BMW M2 CSR
BMW M2 je samo o sobě skvělým sportovním vozem. Je kompaktní, má adekvátní výkon a skvělou ovladatelnost. Ve společnosti Lightweight Performance jim to ale nestačilo, a tak nastaly velké změny. Nebohá M2 přišla o část interiéru i o svůj standardní šestiválcový motor. Do interiéru se nastěhoval ochranný rám a pod kapotou se objevil silnější motor z většího BMW M3. Výsledkem je tak lehká a mrštná M2 s parádním výkonem 458 kW (617 koní).
Pogea Racing Fiat 500 Abarth
Samotný Fiat 500 Abarth je poměrně zajímavé autíčko. V karoserii městského přepravníku se totiž ukrývá výkonný motor. Díky malým rozměrům a kvalitnímu podvozku je vůz i skvěle ovladatelný a hravý. V Pogea Racing z něj ale udělali opravdové monstrum. Celý vůz byl rozšířen, dostal černý nástřik a ve snaze ušetřit každý kilogram byly blatníky, nárazníky, kapota i zrcátka vyrobeny z uhlíkových vláken. Pod kapotou sice zůstal přeplňovaný motor 1,4 litru, ovšem nyní s výkonem 302 kW (410 koní).
Nissan GT-R Police Pursuit
Nissan GT-R už snad ani nepotřebuje dále představovat. Ovšem tahle speciální edice si rozhodně zaslouží pozornost. Nissan totiž přeměnil svůj nejsilnější model GT-R do podoby policejního vozu a nazval ho Copzilla. O tom jsme vás už ale podrobně informovali v tomto článku.
Boba-Motoring VW MK2 Golf
Starší Volkswageny Golf jsou častou obětí začínajících tunerů. Tenhle je ale zajímavou výjimkou. O jeho úpravu se totiž postarala společnost Boba-Motoring, která změnila kromě karoserie snad vše co mohla. O pořádné stádo koní se stará novější čtyřválcový motor VW, který dostal pořádné turbodmychadlo. Jeho výkon je brutálních 920 kW (1251 koní). Díky pohonu na všechna kola, transplantovanému z novějšího Golfu, je schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé 2,3 vteřiny.
Zero to 60 Designs Ford Mustang GTT
Z části Ford Mustang, z části Ford GT, dohromady ale krásný a hlavně výkonný stroj z rukou profesionálů. Celý projekt z dílny Zero to 60 Designs vznikl jako pocta dvěma legendám značky Ford, modelu GT a Fordu Mustang. Z GT si vůz vzal hlavně výkon, ovladatelnost a design zadní části vozidla. Z Mustangu převzal každodenní použitelnost, komfort a typickou přední masku. Pod kapotou se ukrývá kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec o výkonu 596 kW (810 koní).
TopCar Stinger GTR Carbon Edition Porsche 911 Turbo S
Žádná extravagantnost, jen klasické Porsche 911 se svou starou známou podobou. Ruský úpravce zde ale odvedl hodně práce, když nechal celou karoserii přestavět. Místo plechu je tak skoro vše vyrobené z uhlíkových vláken. To vozu dodalo jednak zajímavý vzhled, ale hlavně došlo k markantnímu snížení váhy. Součástí úprav bylo i decentní zvednutí výkonu, který nově dosahuje hodnoty 485 kW (659 koní).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.