Ačkoliv nejsme ještě ani v polovině roku 2017, na scéně už se objevilo několik velice zajímavě upravených sportovních vozidel. Některé úpravy jsou decentní, jiné zcela šílené. Všechny si ale zaslouží pozornost.
Lightweight Performance BMW M2 CSR
BMW M2 je samo o sobě skvělým sportovním vozem. Je kompaktní, má adekvátní výkon a skvělou ovladatelnost. Ve společnosti Lightweight Performance jim to ale nestačilo, a tak nastaly velké změny. Nebohá M2 přišla o část interiéru i o svůj standardní šestiválcový motor. Do interiéru se nastěhoval ochranný rám a pod kapotou se objevil silnější motor z většího BMW M3. Výsledkem je tak lehká a mrštná M2 s parádním výkonem 458 kW (617 koní).
Pogea Racing Fiat 500 Abarth
Samotný Fiat 500 Abarth je poměrně zajímavé autíčko. V karoserii městského přepravníku se totiž ukrývá výkonný motor. Díky malým rozměrům a kvalitnímu podvozku je vůz i skvěle ovladatelný a hravý. V Pogea Racing z něj ale udělali opravdové monstrum. Celý vůz byl rozšířen, dostal černý nástřik a ve snaze ušetřit každý kilogram byly blatníky, nárazníky, kapota i zrcátka vyrobeny z uhlíkových vláken. Pod kapotou sice zůstal přeplňovaný motor 1,4 litru, ovšem nyní s výkonem 302 kW (410 koní).
Nissan GT-R Police Pursuit
Nissan GT-R už snad ani nepotřebuje dále představovat. Ovšem tahle speciální edice si rozhodně zaslouží pozornost. Nissan totiž přeměnil svůj nejsilnější model GT-R do podoby policejního vozu a nazval ho Copzilla. O tom jsme vás už ale podrobně informovali v tomto článku.
Boba-Motoring VW MK2 Golf
Starší Volkswageny Golf jsou častou obětí začínajících tunerů. Tenhle je ale zajímavou výjimkou. O jeho úpravu se totiž postarala společnost Boba-Motoring, která změnila kromě karoserie snad vše co mohla. O pořádné stádo koní se stará novější čtyřválcový motor VW, který dostal pořádné turbodmychadlo. Jeho výkon je brutálních 920 kW (1251 koní). Díky pohonu na všechna kola, transplantovanému z novějšího Golfu, je schopen zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhé 2,3 vteřiny.
Zero to 60 Designs Ford Mustang GTT
Z části Ford Mustang, z části Ford GT, dohromady ale krásný a hlavně výkonný stroj z rukou profesionálů. Celý projekt z dílny Zero to 60 Designs vznikl jako pocta dvěma legendám značky Ford, modelu GT a Fordu Mustang. Z GT si vůz vzal hlavně výkon, ovladatelnost a design zadní části vozidla. Z Mustangu převzal každodenní použitelnost, komfort a typickou přední masku. Pod kapotou se ukrývá kompresorem přeplňovaný pětilitrový osmiválec o výkonu 596 kW (810 koní).
TopCar Stinger GTR Carbon Edition Porsche 911 Turbo S
Žádná extravagantnost, jen klasické Porsche 911 se svou starou známou podobou. Ruský úpravce zde ale odvedl hodně práce, když nechal celou karoserii přestavět. Místo plechu je tak skoro vše vyrobené z uhlíkových vláken. To vozu dodalo jednak zajímavý vzhled, ale hlavně došlo k markantnímu snížení váhy. Součástí úprav bylo i decentní zvednutí výkonu, který nově dosahuje hodnoty 485 kW (659 koní).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?