Mazda u svého úspěšného sportovního modelu Mx-5 vždy sázela na kombinaci nízké váhy, komunikativního podvozku a spolehlivého atmosferického motoru s adekvátním výkonem. Mnoha majitelům se však výkon zdá příliš nízký, a tak hledají cestu k jeho zvýšení.
Například v USA pak vznikají monstra jako Flyin Miata, která místo svého čtyřválce dostala pod kapotu typicky americkou V8 s výkonem 525 koní. V Evropě jsou však tyto přestavby poměrně nezvyklé, proto se mnoho majitelů a společností vydává spíše cestou přeplňování.
Jednou z takových společností je i britská tuningová společnost BBR. Ta se zaměřuje na zvyšování výkonu u modelu MX-5 již od první generace, která přišla na trh v roce 1989. Později došlo na úpravu druhé i třetí generace. Současná čtvrtá tak nemohla zůstat stranou.
Za cenu 4,395 liber (cca 141.000 Kč) dostanete navýšení výkonu z původních 160 koní na 248 koní. Z 0 na 100 km/h dokáže takto upravená Mazda zrychlit za 5 vteřin.
Celá úprava je komplexní záležitost zahrnující speciální svody, nerezovou downpipe, intercooler, výkonné sání od K&N, karbonový tepelný štít k odstínění tepla proudícího z turbodmychadla, řídící jednotku EcuTek, zkrátka vše, co je při podobné úpravě zapotřebí.
Celý systém pracuje při tlaku 7 psi, což je podle expertů z BBR hodnota, při které nehrozí k poškození dvoulitrového motoru SkyActive-G ani turbodmychadla. Pokud by však lidé z BBR sáhli i do vnitřností motoru, zřejmě by se dalo z Mazdy vydolovat výkonu mnohem víc. Nárůstu výkonu by však byl úměrný i růst ceny.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.