Nemůžete se dočkat nabušené Audi RS5 nové generace? Pak se mrkněte na tuhle Audi S5, u které proběhlo pár změn díky tunerské firmě ABT.
Už několik měsíců se po silnicích jezdí druhá generace Audi A5 a první náznak novinky se objevil již loni v létě. V nabídce zatím máme i sportovnější derivát S5, jenže nejtvrdší provedení RS5 zatím zůstává zahaleno tajemstvím. Z toho důvodu přispěchala na pomoc firma ABT Sportsline a ukázala nám, jak by mohl vrchol řady vypadat.
Základem se stalo černé kupé S5, takže když vynecháme techniku, nová jsou zde vlastně jen litá kola. Těmi jsou dvoubarevné dvacítky, ale v nabídce jsou i menší rozměry. Aby nebyla upravená Audi S5 tak obyčejná, změnila se i centrální část zadního nárazníku s difuzorem.
Hlavní změnou zde prošel motor. Stranou tak nezůstala úprava řídící jednotky, díky čemuž původní třílitrový přeplňovaný šestiválec nabízí výkon 425 koní. Společně s tím vzrostlo i točivý moment, konkrétně na 550 Nm. Bohužel zatím nevíme, o kolik se zlepšila dynamika. Tajemství se vznáší i nad cenou úpravy, takže máte-li zájem, kontaktujte centrálu ABT Sportsline, jistě vám to rádi v případě zájmu sdělí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.