Nemůžete se dočkat nabušené Audi RS5 nové generace? Pak se mrkněte na tuhle Audi S5, u které proběhlo pár změn díky tunerské firmě ABT.
Už několik měsíců se po silnicích jezdí druhá generace Audi A5 a první náznak novinky se objevil již loni v létě. V nabídce zatím máme i sportovnější derivát S5, jenže nejtvrdší provedení RS5 zatím zůstává zahaleno tajemstvím. Z toho důvodu přispěchala na pomoc firma ABT Sportsline a ukázala nám, jak by mohl vrchol řady vypadat.
Základem se stalo černé kupé S5, takže když vynecháme techniku, nová jsou zde vlastně jen litá kola. Těmi jsou dvoubarevné dvacítky, ale v nabídce jsou i menší rozměry. Aby nebyla upravená Audi S5 tak obyčejná, změnila se i centrální část zadního nárazníku s difuzorem.
Hlavní změnou zde prošel motor. Stranou tak nezůstala úprava řídící jednotky, díky čemuž původní třílitrový přeplňovaný šestiválec nabízí výkon 425 koní. Společně s tím vzrostlo i točivý moment, konkrétně na 550 Nm. Bohužel zatím nevíme, o kolik se zlepšila dynamika. Tajemství se vznáší i nad cenou úpravy, takže máte-li zájem, kontaktujte centrálu ABT Sportsline, jistě vám to rádi v případě zájmu sdělí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.