Nemůžete se dočkat nabušené Audi RS5 nové generace? Pak se mrkněte na tuhle Audi S5, u které proběhlo pár změn díky tunerské firmě ABT.
Už několik měsíců se po silnicích jezdí druhá generace Audi A5 a první náznak novinky se objevil již loni v létě. V nabídce zatím máme i sportovnější derivát S5, jenže nejtvrdší provedení RS5 zatím zůstává zahaleno tajemstvím. Z toho důvodu přispěchala na pomoc firma ABT Sportsline a ukázala nám, jak by mohl vrchol řady vypadat.
Základem se stalo černé kupé S5, takže když vynecháme techniku, nová jsou zde vlastně jen litá kola. Těmi jsou dvoubarevné dvacítky, ale v nabídce jsou i menší rozměry. Aby nebyla upravená Audi S5 tak obyčejná, změnila se i centrální část zadního nárazníku s difuzorem.
Hlavní změnou zde prošel motor. Stranou tak nezůstala úprava řídící jednotky, díky čemuž původní třílitrový přeplňovaný šestiválec nabízí výkon 425 koní. Společně s tím vzrostlo i točivý moment, konkrétně na 550 Nm. Bohužel zatím nevíme, o kolik se zlepšila dynamika. Tajemství se vznáší i nad cenou úpravy, takže máte-li zájem, kontaktujte centrálu ABT Sportsline, jistě vám to rádi v případě zájmu sdělí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?