Už několikrát se v médiích objevily spekulace nad uvedením Superbu RS, který by byl mnohem silnější a rychlejší než aktuální vrchol s dvoulitrovým TSI. Jenomže Škodovka se ne a ne k výrobě vozu rozhoupat, na řadu tak přichází zákonitě druhovýroba. Jeden takový „šílený“ Superb vznikl i u nás a výkonem překonává i legendární osmiválec Audi.
Podíváme-li se do současné nabídky Škody Superb, najdeme na vrcholu verzi s dvoulitrovým TSI, pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem DSG. Ten má 206 kW (280 k) a 350 Nm, což pro dálniční křižník bohatě dostačuje. Někdo ale rád i vyšší výkonovou rezervu, čistě jen pro jistotu a vlastní potěšení. Pro takového člověka jsou určeny díly specializovaných úpravců, jejichž rukama prošlo i sněhobílé kombi ve výbavě Laurin & Klement. Jeho majitel si nejprve nechal nainstalovat powerbox, jenž zvedl točivý moment o 30 Nm a výkon o 2 koně. To po chvíli přestalo stačit a vůz putoval k jinému úpravci, s jehož prací ale majitel také nebyl spokojen.
Čtěte také: Škoda Superb RS má k sériové výrobě blízko. A kdy přijde ostrý Kodiaq?
Na řadu tak přišla česká společnost HotHatchShop z Újezdu nad Lesy, která si s kombíkem skutečně vyhrála. Podle vlastního webu tak přišly na řadu prvky od specializovaného úpravce APR. Nejprve byly nainstalovány prvky, ukrývající se za označením Stage 1. Ty zvedly výkon na zhruba 277 kW (377 k). Mezi novými díly byly například karbonové sání, první díl výfuku, chladnější zapalovací svíčky, nový mezichladič Wagner Tuning nebo přemapovaná řídící jednotka. Ta byla posléze upravena na Stage 2. Výsledek úprav? Výkon 310 kW (421 k) při 6200 ot./min a točivým moment 574,5 Nm při 3600 ot./min! To je rozhodně nejsilnější Superb široko daleko.
Úpravce bez dalších podrobností říká, že je toto konkrétní auto akcelerací nyní mnohem potentnější, ale především, parametry se úplně dotáhlo na osmiválec 4.2 FSI, používaný například u Audi RS4 B7. U něj je poměr výkon/váha 166 kW (226 k) na jednu tunu hmotnosti, u tohoto Superbu je to 200 kW (272 k) na tunu. Další výhodu představuje průběh křivky točivého momentu, kdy už při 2000 ot./min je k dispozici 280 Nm.
Vysoké hodnoty jsou pak k dispozici také v širokém spektru otáček za maximem upraveného motoru. Díky úpravám dvouspojkového automatu DSG pak netrpí ani převodová skříň, k dispozici jsou i standardní jízdní režimy Eco, Normal a Sport. Podle stránek úpravce nyní majitel tohoto vozu plánuje instalaci druhé části výfuku a nového vstupu do turba, výkon tak rozhodně nemusí být konečný!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?