Už několikrát se v médiích objevily spekulace nad uvedením Superbu RS, který by byl mnohem silnější a rychlejší než aktuální vrchol s dvoulitrovým TSI. Jenomže Škodovka se ne a ne k výrobě vozu rozhoupat, na řadu tak přichází zákonitě druhovýroba. Jeden takový „šílený“ Superb vznikl i u nás a výkonem překonává i legendární osmiválec Audi.
Podíváme-li se do současné nabídky Škody Superb, najdeme na vrcholu verzi s dvoulitrovým TSI, pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem DSG. Ten má 206 kW (280 k) a 350 Nm, což pro dálniční křižník bohatě dostačuje. Někdo ale rád i vyšší výkonovou rezervu, čistě jen pro jistotu a vlastní potěšení. Pro takového člověka jsou určeny díly specializovaných úpravců, jejichž rukama prošlo i sněhobílé kombi ve výbavě Laurin & Klement. Jeho majitel si nejprve nechal nainstalovat powerbox, jenž zvedl točivý moment o 30 Nm a výkon o 2 koně. To po chvíli přestalo stačit a vůz putoval k jinému úpravci, s jehož prací ale majitel také nebyl spokojen.
Čtěte také: Škoda Superb RS má k sériové výrobě blízko. A kdy přijde ostrý Kodiaq?
Na řadu tak přišla česká společnost HotHatchShop z Újezdu nad Lesy, která si s kombíkem skutečně vyhrála. Podle vlastního webu tak přišly na řadu prvky od specializovaného úpravce APR. Nejprve byly nainstalovány prvky, ukrývající se za označením Stage 1. Ty zvedly výkon na zhruba 277 kW (377 k). Mezi novými díly byly například karbonové sání, první díl výfuku, chladnější zapalovací svíčky, nový mezichladič Wagner Tuning nebo přemapovaná řídící jednotka. Ta byla posléze upravena na Stage 2. Výsledek úprav? Výkon 310 kW (421 k) při 6200 ot./min a točivým moment 574,5 Nm při 3600 ot./min! To je rozhodně nejsilnější Superb široko daleko.
Úpravce bez dalších podrobností říká, že je toto konkrétní auto akcelerací nyní mnohem potentnější, ale především, parametry se úplně dotáhlo na osmiválec 4.2 FSI, používaný například u Audi RS4 B7. U něj je poměr výkon/váha 166 kW (226 k) na jednu tunu hmotnosti, u tohoto Superbu je to 200 kW (272 k) na tunu. Další výhodu představuje průběh křivky točivého momentu, kdy už při 2000 ot./min je k dispozici 280 Nm.
Vysoké hodnoty jsou pak k dispozici také v širokém spektru otáček za maximem upraveného motoru. Díky úpravám dvouspojkového automatu DSG pak netrpí ani převodová skříň, k dispozici jsou i standardní jízdní režimy Eco, Normal a Sport. Podle stránek úpravce nyní majitel tohoto vozu plánuje instalaci druhé části výfuku a nového vstupu do turba, výkon tak rozhodně nemusí být konečný!
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.