Už několikrát se v médiích objevily spekulace nad uvedením Superbu RS, který by byl mnohem silnější a rychlejší než aktuální vrchol s dvoulitrovým TSI. Jenomže Škodovka se ne a ne k výrobě vozu rozhoupat, na řadu tak přichází zákonitě druhovýroba. Jeden takový „šílený“ Superb vznikl i u nás a výkonem překonává i legendární osmiválec Audi.
Podíváme-li se do současné nabídky Škody Superb, najdeme na vrcholu verzi s dvoulitrovým TSI, pohonem všech kol a dvouspojkovým automatem DSG. Ten má 206 kW (280 k) a 350 Nm, což pro dálniční křižník bohatě dostačuje. Někdo ale rád i vyšší výkonovou rezervu, čistě jen pro jistotu a vlastní potěšení. Pro takového člověka jsou určeny díly specializovaných úpravců, jejichž rukama prošlo i sněhobílé kombi ve výbavě Laurin & Klement. Jeho majitel si nejprve nechal nainstalovat powerbox, jenž zvedl točivý moment o 30 Nm a výkon o 2 koně. To po chvíli přestalo stačit a vůz putoval k jinému úpravci, s jehož prací ale majitel také nebyl spokojen.
Čtěte také: Škoda Superb RS má k sériové výrobě blízko. A kdy přijde ostrý Kodiaq?
Na řadu tak přišla česká společnost HotHatchShop z Újezdu nad Lesy, která si s kombíkem skutečně vyhrála. Podle vlastního webu tak přišly na řadu prvky od specializovaného úpravce APR. Nejprve byly nainstalovány prvky, ukrývající se za označením Stage 1. Ty zvedly výkon na zhruba 277 kW (377 k). Mezi novými díly byly například karbonové sání, první díl výfuku, chladnější zapalovací svíčky, nový mezichladič Wagner Tuning nebo přemapovaná řídící jednotka. Ta byla posléze upravena na Stage 2. Výsledek úprav? Výkon 310 kW (421 k) při 6200 ot./min a točivým moment 574,5 Nm při 3600 ot./min! To je rozhodně nejsilnější Superb široko daleko.
Úpravce bez dalších podrobností říká, že je toto konkrétní auto akcelerací nyní mnohem potentnější, ale především, parametry se úplně dotáhlo na osmiválec 4.2 FSI, používaný například u Audi RS4 B7. U něj je poměr výkon/váha 166 kW (226 k) na jednu tunu hmotnosti, u tohoto Superbu je to 200 kW (272 k) na tunu. Další výhodu představuje průběh křivky točivého momentu, kdy už při 2000 ot./min je k dispozici 280 Nm.
Vysoké hodnoty jsou pak k dispozici také v širokém spektru otáček za maximem upraveného motoru. Díky úpravám dvouspojkového automatu DSG pak netrpí ani převodová skříň, k dispozici jsou i standardní jízdní režimy Eco, Normal a Sport. Podle stránek úpravce nyní majitel tohoto vozu plánuje instalaci druhé části výfuku a nového vstupu do turba, výkon tak rozhodně nemusí být konečný!
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.