Když se letos představil nový Mercedes-AMG C 63, našla by se jen hrstka těch, co by nad ním ohrnuli nos. Jeho benzinový čtyřlitrový osmiválec s výkonem 510 koní je prostě pecka, jenže i tak došlo na jeho nynější tuning.
Celé auto si vzala na starost firma Carlsson a pod jménem CC63S vytvořila speciální céčko, jaké svět ještě neviděl. Původní výkon byl navýšen na 625 koní, točivý moment se pro změnu vyšplhal až na 825 Nm. Díky dvoum turbodmychadlům je o to snažší dosáhnout zrychlení z nuly na stovku 3,8 sekundy.
Mnohem víc zarazí nejvyšší maximální rychlost. Po odpojení omezovače se totiž klasických 250 km/h navýšilo na 320 km/h. To je už celkem kalup a proto není divu, že vůz dostal nový aerodynamický body kit s mnoha doplňky a sportovnější podvozek.
Vše podporují na pohled krásná litá 20" kola s pneumatikami o rozměru 245/30 ZR20 vpředu a 265/30ZR20 vzadu. A na kolik vyjde úprava motoru? To bohužel Carlsson neřekl. Známa je jen cena body kitu, jenž přijde zájemce na 15 990 euro. Znalci pak jistě poznali, že svými dynamickými parametry dokáže tohle Céčko dotáhnout brutálně výkonného bratra v podání modelu AMG GT S.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?