Značka Brabus to s auty značky Mercedes-Benz umí, o čemž svědčí celá řada dosavadních úprav. Poslední kreací a ukázkou je nový Mercedes-Benz GLE Coupé 450 AMG 4Martic.
Ten dostal obchodní označení Brabus 410, který vypadá vlastně jen o něco více drsněji. To hlavní se však ukrývá pod kapotou. U této verze je původně uložen třílitrový šestiválec s výkonem 367 koní a točivý moment 520 Nm. To stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 5,7 sekundy. Maximálka je klasicky omezena na hodnotu 250 km/h.
A jelikož zvenku auto vypadá až na drobné odlišnosti úplně stejně, pár úprav se objevilo v kabině. Tam se nachází loga výrobce, speciální koberečky s logem Brabus anebo hliníkové nášlapy pedálů.
A jelikož standardní parametry tohoto Mercedes přišli Brabusu málo, dal se do úpravy softwaru řídící jednotky. Výsledkem je 410 koní a točivý moment 570 Nm. Díky tomu se rázem sprint z 0 na 100 km/h zkrátil na 5,4 sekundy. Maximálka ovšem zůstala nezměněna.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?