Značka Brabus to s auty značky Mercedes-Benz umí, o čemž svědčí celá řada dosavadních úprav. Poslední kreací a ukázkou je nový Mercedes-Benz GLE Coupé 450 AMG 4Martic.
Ten dostal obchodní označení Brabus 410, který vypadá vlastně jen o něco více drsněji. To hlavní se však ukrývá pod kapotou. U této verze je původně uložen třílitrový šestiválec s výkonem 367 koní a točivý moment 520 Nm. To stačí ke zrychlení z nuly na stovku za 5,7 sekundy. Maximálka je klasicky omezena na hodnotu 250 km/h.
A jelikož zvenku auto vypadá až na drobné odlišnosti úplně stejně, pár úprav se objevilo v kabině. Tam se nachází loga výrobce, speciální koberečky s logem Brabus anebo hliníkové nášlapy pedálů.
A jelikož standardní parametry tohoto Mercedes přišli Brabusu málo, dal se do úpravy softwaru řídící jednotky. Výsledkem je 410 koní a točivý moment 570 Nm. Díky tomu se rázem sprint z 0 na 100 km/h zkrátil na 5,4 sekundy. Maximálka ovšem zůstala nezměněna.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.