Mazda MX-5 celosvětově platí za nejoblíbenější a nejlépe prodávaný roadster všech dob. Jedinou vadou na jeho kráse často bývá nižší výkon, který jeho majitelům nedovoluje se vyřádit dle libosti. To se rozhodla napravit malá japonská tuningová společnost. Není ale 525 koní pro malou Miatu už příliš?
Standardní Mazda MX-5, neboli Miata, disponuje výkonem 131 koňských sil, což se mnohým zdá k pořádnému sportovnímu vyžití jako nedostatečné. Měli jsme tak možnost spatřit hned několik výplodu renovovaných tuningových společností, které se pokoušely malému kabrioletu zvýšit jeho výkon. Poslední takový počin pochází, jak jinak než, z Japonska. Má jej na svědomí společnost Flyin´ Miata. Ta, byla založena v roce 1983 jako dealerství a úpravna vozů Volkswagen, Audi a Porsche. Od roku 1996 se společnost ovšem věnuje výhradně úpravám a přestavbám japonských roadsterů Mazda MX-5.
Hned, jakmile byla představena nejnovější generace Mazdy MX-5, s označení ND, zahájila tato malá americká společnost práce na její hard-core verzi. Při tomto projektu se společnost mohla opřít o své mnohaleté zkušenosti s přestavbou těchto vozů a implementaci motorů V8 pod jejich kapotu. Ano, Američané skutečně pod kapotu malé Mazdy vložili masivní vidlicový osmiválec s označením GM LS3, který na zadní kola japonského kabrioletu pumpuje výkon 525 koňských sil. Úprav se dočkal i podvozek. Ten se může chlubit zadní diferenciálem z Camara V8, upraveným zavěšením kol a posílenými brzdami. Ve výbavě nechybí ani ochranná klec a nový výfukový systém.
Cena za tuto úpravu činí 50 000 dolarů (cca 1 220 000 korun) k ceně běžné Miaty.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?