Mazda MX-5 celosvětově platí za nejoblíbenější a nejlépe prodávaný roadster všech dob. Jedinou vadou na jeho kráse často bývá nižší výkon, který jeho majitelům nedovoluje se vyřádit dle libosti. To se rozhodla napravit malá japonská tuningová společnost. Není ale 525 koní pro malou Miatu už příliš?
Standardní Mazda MX-5, neboli Miata, disponuje výkonem 131 koňských sil, což se mnohým zdá k pořádnému sportovnímu vyžití jako nedostatečné. Měli jsme tak možnost spatřit hned několik výplodu renovovaných tuningových společností, které se pokoušely malému kabrioletu zvýšit jeho výkon. Poslední takový počin pochází, jak jinak než, z Japonska. Má jej na svědomí společnost Flyin´ Miata. Ta, byla založena v roce 1983 jako dealerství a úpravna vozů Volkswagen, Audi a Porsche. Od roku 1996 se společnost ovšem věnuje výhradně úpravám a přestavbám japonských roadsterů Mazda MX-5.
Hned, jakmile byla představena nejnovější generace Mazdy MX-5, s označení ND, zahájila tato malá americká společnost práce na její hard-core verzi. Při tomto projektu se společnost mohla opřít o své mnohaleté zkušenosti s přestavbou těchto vozů a implementaci motorů V8 pod jejich kapotu. Ano, Američané skutečně pod kapotu malé Mazdy vložili masivní vidlicový osmiválec s označením GM LS3, který na zadní kola japonského kabrioletu pumpuje výkon 525 koňských sil. Úprav se dočkal i podvozek. Ten se může chlubit zadní diferenciálem z Camara V8, upraveným zavěšením kol a posílenými brzdami. Ve výbavě nechybí ani ochranná klec a nový výfukový systém.
Cena za tuto úpravu činí 50 000 dolarů (cca 1 220 000 korun) k ceně běžné Miaty.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.