Nové Volvo S90 je vskutku královským autem, ovšem problém jsou motory, které mají jen a pouze čtyři válce. Náročnější zákazníky snad potěší fakt, že úpravce Heico Sportiv přichází s posílenou verzí.
Ačkoliv motory samotného S90 a kombíku V90 nejsou zrovna slabé, pro někoho znamenají čtyři válce zoufalství. Přitom podle dosavadních testů nevypadá až tak zle, jen ten zvuk není úplně hutný. Se vším si ale poradil úpravce Heico Sportiv. Ten poladil výkon, decentě si pohrál se vzhledem a snad jen počet válců zůstal původní.
Konkrétně si vybral verzi D5, která v základu nabídne výkon 173 kW a točivý moment 480 Nm. Díky přemapování řídící jednotky motoru narostl výkon o 17 kW a točivý moment pak o 39 Nm. Někomu se může zdát, že to není zas takový doping, ale i pár koní navíc bude v této limuzíně znát.
Heico Sportiv navíc říká, že motor neztratí svou původní pětiletou záruku a vylepšení nemá vliv na emise ani servisní intervaly. Za celý set úprav dají zájemci 2425 Eur, což je v přepočtu 70 tisíc Kč. Kdo by navíc nechtěl verzi D5, může časem zakoupit upravené Volvo S90 s motory D4, T5, T6 a T8.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?