Nové Volvo S90 je vskutku královským autem, ovšem problém jsou motory, které mají jen a pouze čtyři válce. Náročnější zákazníky snad potěší fakt, že úpravce Heico Sportiv přichází s posílenou verzí.
Ačkoliv motory samotného S90 a kombíku V90 nejsou zrovna slabé, pro někoho znamenají čtyři válce zoufalství. Přitom podle dosavadních testů nevypadá až tak zle, jen ten zvuk není úplně hutný. Se vším si ale poradil úpravce Heico Sportiv. Ten poladil výkon, decentě si pohrál se vzhledem a snad jen počet válců zůstal původní.
Konkrétně si vybral verzi D5, která v základu nabídne výkon 173 kW a točivý moment 480 Nm. Díky přemapování řídící jednotky motoru narostl výkon o 17 kW a točivý moment pak o 39 Nm. Někomu se může zdát, že to není zas takový doping, ale i pár koní navíc bude v této limuzíně znát.
Heico Sportiv navíc říká, že motor neztratí svou původní pětiletou záruku a vylepšení nemá vliv na emise ani servisní intervaly. Za celý set úprav dají zájemci 2425 Eur, což je v přepočtu 70 tisíc Kč. Kdo by navíc nechtěl verzi D5, může časem zakoupit upravené Volvo S90 s motory D4, T5, T6 a T8.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?