Německý Bitter toho má s Opelem hodně společného, vždyť jeho nejslavnější modely CD a SC byly založeny na sedanech Diplomat, respektive Senator. Není se tak moc co divit, že hlavní náplní aktuálně již pouze úpravce jsou vozy s bleskem ve znaku. Tím nejnovějším je pořádně opulentní Mokka.
Hned na začátek je potřeba upozornit, že jde o Mokku v provedení před modernizací. Proto tu máme původní světla nebo lehce nepřehledný interiér. Zvenku každopádně Bitter přidal několik prvků, kvůli kterým možná budete tápat, s kým máte tu čest. Řeč je hlavně o nové masce chladiče se velkým písmenkem B. To reprezentuje logo výrobce a najdeme jej i na pátých dveřích. Proměnou prošly dále oba nárazníky a nástavce prahů, víko kufru pak zdobí střešní spoiler.
Uvnitř je to především o novém čalounění, které kombinuje kůží Nappa s tkaninou nebo je kompletně z usně Nappa, a to v černé s červenými detaily, hnědé, červené nebo krémové v kombinaci s černou. Nutno podotknout, že Mokka kvůli těmto prvkům uvnitř hodně prokoukla a nabízí, alespoň vizuálně, luxus v její třídě nevídaný.
Toto nadšení ale potenciální zájemce možná odradí při pohledu do ceníku. Samotné úpravy vychází na 5449 euro (cca 147 000 korun) v případě exteriérových doplňků a 7735 euro (cca 209 000 korun) v případě interiérových doplňků. Celé již upravené auto s přeplňovaným benzínovým motorem vychází na 41 490 euro (cca 1 121 000 korun), naftová jednotka CDTi přijde na 43 990 euro (cca 1 189 000 korun).
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.