Volkswagen Transporter šesté generace je poměrně oblíbeným „materiálem“ pro tunery. V Ženevě se na mezinárodním autosalonu představí hned několik úpravců s tímto vozem. Každý z nich ale úpravu vozu pojal po svém.
Náš web vás již informoval o Transporteru, který bude na ženevském autosalonu vystaven na stánku úpravce ABT. Tato společnost ale nebude jedinou, která se pochlubí upraveným Transporterem.
Druhou zmíněnou společností je MTM. Ta se na rozdíl od ABT nezaměřovala tolik na vizuální podobu vozu, ale o to více na použitou techniku.
Pod kapotou nalezneme sice stále stejný dieselový dvoulitr, MTM ho ale osadilo bi-turbem. Po tomto zákroku narostl výkon z 204 na 240 koňských sil. Tento výkon je přenášen na přední kola.
Ale ani zadní kola nepřijdou zkrátka. Každé je totiž osazeno elektromotorem o výkonu 21 koňských sil. Dohromady tedy všechny tři motory produkují výkon 282 koní.
To, co vás na voze ale zaujme nejvíce je jeho točivý moment. Díky zmíněným elektromotorům vůz dosahuje ohromivého točivého momentu 1100 Nm.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.