Volkswagen Transporter šesté generace je poměrně oblíbeným „materiálem“ pro tunery. V Ženevě se na mezinárodním autosalonu představí hned několik úpravců s tímto vozem. Každý z nich ale úpravu vozu pojal po svém.
Náš web vás již informoval o Transporteru, který bude na ženevském autosalonu vystaven na stánku úpravce ABT. Tato společnost ale nebude jedinou, která se pochlubí upraveným Transporterem.
Druhou zmíněnou společností je MTM. Ta se na rozdíl od ABT nezaměřovala tolik na vizuální podobu vozu, ale o to více na použitou techniku.
Pod kapotou nalezneme sice stále stejný dieselový dvoulitr, MTM ho ale osadilo bi-turbem. Po tomto zákroku narostl výkon z 204 na 240 koňských sil. Tento výkon je přenášen na přední kola.
Ale ani zadní kola nepřijdou zkrátka. Každé je totiž osazeno elektromotorem o výkonu 21 koňských sil. Dohromady tedy všechny tři motory produkují výkon 282 koní.
To, co vás na voze ale zaujme nejvíce je jeho točivý moment. Díky zmíněným elektromotorům vůz dosahuje ohromivého točivého momentu 1100 Nm.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?