Automobilka s útočícím býkem ve znaku je jedním z posledních trosečníků v automobilovém moři, bránící se využití přeplňování motorů u svých supersportů. Není proto divu, že si tyto vozy často vybírají tuningové společnosti k úpravám jejich výkonu. Poslední takovou úpravu nám předvedl O.CT Tuning, který si do parády vzal bílého Huracána.
Lamborghini Huracán nabízí již ve svém sériovém provedení výkon 610 koňských sil. Jak se ale zdá, někomu je to stále málo. To je také důvod, proč se setkáváme stále častěji s úpravami vozů Lamborghini. Základem těchto úprav je většinou přidání turbodmychadla, což markantně zvýší výkon vozu.
A právě to neudělali technici v O.CT Tuning. Namísto přidání turbodmychadla se rozhodli motor přeplňovat kompresorem. K běžnému vidlicovému desetiválci s objemem 5,2 litru, který pracuje v útrobách Huracánu, přidali tedy již zmíněný kompresor. To mělo za následek nárůst výkonu z 610 na 805 koňských sil.
Úpravám se nevyhnula ani výfuková soustava, která je nyní o 20 kilogramů lehčí než v originálním provedení. Celý vůz sedí na 20“ respektive 21“ kolech a z 0 na 100 km/h dokáže sprintovat za skvělých 2,5 sekundy, což je o sedm desetin vteřiny rychleji než v případě sériového Huracánu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?