Automobilka s útočícím býkem ve znaku je jedním z posledních trosečníků v automobilovém moři, bránící se využití přeplňování motorů u svých supersportů. Není proto divu, že si tyto vozy často vybírají tuningové společnosti k úpravám jejich výkonu. Poslední takovou úpravu nám předvedl O.CT Tuning, který si do parády vzal bílého Huracána.
Lamborghini Huracán nabízí již ve svém sériovém provedení výkon 610 koňských sil. Jak se ale zdá, někomu je to stále málo. To je také důvod, proč se setkáváme stále častěji s úpravami vozů Lamborghini. Základem těchto úprav je většinou přidání turbodmychadla, což markantně zvýší výkon vozu.
A právě to neudělali technici v O.CT Tuning. Namísto přidání turbodmychadla se rozhodli motor přeplňovat kompresorem. K běžnému vidlicovému desetiválci s objemem 5,2 litru, který pracuje v útrobách Huracánu, přidali tedy již zmíněný kompresor. To mělo za následek nárůst výkonu z 610 na 805 koňských sil.
Úpravám se nevyhnula ani výfuková soustava, která je nyní o 20 kilogramů lehčí než v originálním provedení. Celý vůz sedí na 20“ respektive 21“ kolech a z 0 na 100 km/h dokáže sprintovat za skvělých 2,5 sekundy, což je o sedm desetin vteřiny rychleji než v případě sériového Huracánu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?