Automobilka s útočícím býkem ve znaku je jedním z posledních trosečníků v automobilovém moři, bránící se využití přeplňování motorů u svých supersportů. Není proto divu, že si tyto vozy často vybírají tuningové společnosti k úpravám jejich výkonu. Poslední takovou úpravu nám předvedl O.CT Tuning, který si do parády vzal bílého Huracána.
Lamborghini Huracán nabízí již ve svém sériovém provedení výkon 610 koňských sil. Jak se ale zdá, někomu je to stále málo. To je také důvod, proč se setkáváme stále častěji s úpravami vozů Lamborghini. Základem těchto úprav je většinou přidání turbodmychadla, což markantně zvýší výkon vozu.
A právě to neudělali technici v O.CT Tuning. Namísto přidání turbodmychadla se rozhodli motor přeplňovat kompresorem. K běžnému vidlicovému desetiválci s objemem 5,2 litru, který pracuje v útrobách Huracánu, přidali tedy již zmíněný kompresor. To mělo za následek nárůst výkonu z 610 na 805 koňských sil.
Úpravám se nevyhnula ani výfuková soustava, která je nyní o 20 kilogramů lehčí než v originálním provedení. Celý vůz sedí na 20“ respektive 21“ kolech a z 0 na 100 km/h dokáže sprintovat za skvělých 2,5 sekundy, což je o sedm desetin vteřiny rychleji než v případě sériového Huracánu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.