V současné době se prodává na trzích již osmá generace Mercedesu-Benz SL, jestli si nevzpomínáte, tak úplně ta první se představila v roce 1952 jako závodní speciál. Ovšem v tomto článku bude řeč zejména o čtvrté generaci SL, označované jako R129.
I když se Mercedes SL 500 (R129) vyráběl v devadesátých letech i na dnešní poměry vypadá velmi elegantně. Nadčasový dvoumístný roadster více sázel spíše na styl než výkon, což se však nezamlouvalo jednomu majiteli, který udělal revoluční změnu agregátu pod kapotou. Standardní verze SL 500 nabídla pětilitrový osmiválec v motorovém prostoru.
Jenomže zmíněné SL 500 dostalo nové srdce v podobě motoru 2JZ-GTE od Toyoty. Ano, ten 3,0litrový řadový šestiválec, který byl dáván do Supry. Pohonná jednotka, která je v SL naladěna na výkon 600 koní, spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou Getrag. Krom toho disponuje upravené SL i tlumiči Bilstein a sportovními pružinami Lorinser. Změna proběhla také u střechy, původní látková byla nahrazena pevnou stahovací.
Nutno říci, že exteriér není žádná šílenost a vše bylo upraveno s maximálním vkusem i pomocí AMG paketu. Navíc nejde na první pohled poznat, že pod kapotou máte japonské srdce a můžete tak označovat SL za sleepera. Vrcholem vnějšího vzhledu jsou 19palcová litá kola s pneumatikami Yokohama AVS Model 5S, za kterými se ukrývají brzdy Brembo z Ferrari F50. V interiéru jde také o čistou jednoduchost, ale po úpravě má kožená sedadla z Ferrari F355 a mnoho prvků od divize TRD, aby tak kabina více „ladila“ s motorem pod kapotou.
Pokud Vás tento Mercedes-Benz SL opravdu zaujal, máte možnost si ho zakoupit, neboť je právě na prodej. Podle inzerátu má německý roadster najeto cca 79 000 kilometrů. Přední pneumatiky jsou v pořádku, ale zadní jsou prý opotřebované. Ptáte-li se na cenu, ta byla stanovena na cirka 22 000 euro (v přepočtu asi 595 tisíc korun). Doporučuji si prohlédnout rozsáhlou galerii, která je součástí inzerátu, v němž je také kompletní seznam úprav.
Zdroj: powervehicles.com
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?