V současné době se prodává na trzích již osmá generace Mercedesu-Benz SL, jestli si nevzpomínáte, tak úplně ta první se představila v roce 1952 jako závodní speciál. Ovšem v tomto článku bude řeč zejména o čtvrté generaci SL, označované jako R129.
I když se Mercedes SL 500 (R129) vyráběl v devadesátých letech i na dnešní poměry vypadá velmi elegantně. Nadčasový dvoumístný roadster více sázel spíše na styl než výkon, což se však nezamlouvalo jednomu majiteli, který udělal revoluční změnu agregátu pod kapotou. Standardní verze SL 500 nabídla pětilitrový osmiválec v motorovém prostoru.
Jenomže zmíněné SL 500 dostalo nové srdce v podobě motoru 2JZ-GTE od Toyoty. Ano, ten 3,0litrový řadový šestiválec, který byl dáván do Supry. Pohonná jednotka, která je v SL naladěna na výkon 600 koní, spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou Getrag. Krom toho disponuje upravené SL i tlumiči Bilstein a sportovními pružinami Lorinser. Změna proběhla také u střechy, původní látková byla nahrazena pevnou stahovací.
Nutno říci, že exteriér není žádná šílenost a vše bylo upraveno s maximálním vkusem i pomocí AMG paketu. Navíc nejde na první pohled poznat, že pod kapotou máte japonské srdce a můžete tak označovat SL za sleepera. Vrcholem vnějšího vzhledu jsou 19palcová litá kola s pneumatikami Yokohama AVS Model 5S, za kterými se ukrývají brzdy Brembo z Ferrari F50. V interiéru jde také o čistou jednoduchost, ale po úpravě má kožená sedadla z Ferrari F355 a mnoho prvků od divize TRD, aby tak kabina více „ladila“ s motorem pod kapotou.
Pokud Vás tento Mercedes-Benz SL opravdu zaujal, máte možnost si ho zakoupit, neboť je právě na prodej. Podle inzerátu má německý roadster najeto cca 79 000 kilometrů. Přední pneumatiky jsou v pořádku, ale zadní jsou prý opotřebované. Ptáte-li se na cenu, ta byla stanovena na cirka 22 000 euro (v přepočtu asi 595 tisíc korun). Doporučuji si prohlédnout rozsáhlou galerii, která je součástí inzerátu, v němž je také kompletní seznam úprav.
Zdroj: powervehicles.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?