Po premiéře futuristického BMW i8, která se uskutečnila v roce 2013 na frankfurtském autosalonu, se začaly šířit názory, že i8 má fantastický design, ale špatně zvolenou techniku. Jednoduše řečeno, místo plug-in hybridního ústrojí mělo dorazit BMW i8 s osmiválcem. To však nyní napravil úpravce Gabura Racing Technologies.
I já jsem byl zklamán, že krásně vypadající BMW i8 se představilo s plug-in hybridní soustavou, ale naštěstí je na světě ještě řada úpravců. Konkrétně Gabura Racing Technologies dodal německému modelu 4,4litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec z BMW M6 Coupe a umístil ho dopředu. Nejde o sériový motor, jelikož prvně ho vyladila Alpina a poté i samotná Gabura. Takže nyní osmiválec disponuje výkonem 812 koní.
Dle slov úpravce je projekt BMW i8 s osmiválcem prozatím nedokončeným projektem a stále se tak na něm pracuje. Jestli vám Gabura Racing Technologies nic neříká, jde o společnost, která se specializuje na závodní převodovky. Proto je také dosti možné, že osmiválcové BMW i8 dostane šestistupňovou sekvenční manuální převodovku, která bude dána před zadní nápravu.
Prozatím ani nevíme, kdy se upravené BMW i8 představí. Ale je jisté, že zrychlení bude daleko lepší než v případě plug-in hybridního modelu, který je na stovce za 4,4 sekundy. Nepůjde o razantní rozdíl, tady jde spíš o to, že osmiválcová i8 bude mnohem výkonnější a rychlejší než úspornější. A o to nám, petrolheadům, přece jde!
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?