Po premiéře futuristického BMW i8, která se uskutečnila v roce 2013 na frankfurtském autosalonu, se začaly šířit názory, že i8 má fantastický design, ale špatně zvolenou techniku. Jednoduše řečeno, místo plug-in hybridního ústrojí mělo dorazit BMW i8 s osmiválcem. To však nyní napravil úpravce Gabura Racing Technologies.
I já jsem byl zklamán, že krásně vypadající BMW i8 se představilo s plug-in hybridní soustavou, ale naštěstí je na světě ještě řada úpravců. Konkrétně Gabura Racing Technologies dodal německému modelu 4,4litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec z BMW M6 Coupe a umístil ho dopředu. Nejde o sériový motor, jelikož prvně ho vyladila Alpina a poté i samotná Gabura. Takže nyní osmiválec disponuje výkonem 812 koní.
Dle slov úpravce je projekt BMW i8 s osmiválcem prozatím nedokončeným projektem a stále se tak na něm pracuje. Jestli vám Gabura Racing Technologies nic neříká, jde o společnost, která se specializuje na závodní převodovky. Proto je také dosti možné, že osmiválcové BMW i8 dostane šestistupňovou sekvenční manuální převodovku, která bude dána před zadní nápravu.
Prozatím ani nevíme, kdy se upravené BMW i8 představí. Ale je jisté, že zrychlení bude daleko lepší než v případě plug-in hybridního modelu, který je na stovce za 4,4 sekundy. Nepůjde o razantní rozdíl, tady jde spíš o to, že osmiválcová i8 bude mnohem výkonnější a rychlejší než úspornější. A o to nám, petrolheadům, přece jde!
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?