Lamborghini je jedna z mála automobilek, která se stále vkládá do svých strojů pouze atmosféricky přeplňované agregáty. I tak si ale vozy s býkem ve znaku nemohou stěžovat na nedostatek výkonu. Jak by to ale dopadlo, kdyby takový Huracán dostal přeplňování kompresorem? Následovně!
Běžný Huracán ukrývá ve svých útrobách 5,2 litrovou „vé desítku“ s výkonem 449 kW (602 koní). Mnoho lidí má ale stále dojem, že je to poněkud málo. Mnoho automobilových úpravců tak napadá přidat na motor V10 turbodmychadlo. To ale není případ společnosti VF Engineering.
Její inženýři se totiž rozhodli Huracán obdařit kompresorem Eaton TVS2300. Díky tomu narostl výkon Huracánu na úchvatných 600 kW (805 koní).
Balík úprav od této kalifornské tunerské společnosti obsahuje nové sací potrubí, nový chladič, nové vodní čerpadlo, upravenou řídící jednotku a mnoho dalších vychytávek.
Celý tento balík vyjde na necelých 33 tisíc dolarů (cca. 835 000,- Kč), což je poměrně dost. Ovšem z pohledu majitele exotického supersportu se určitě nejedná o nějak astronomickou sumu.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?