Minulá generace BMW řady 3, označovaná jako E90/E91/E92/E93, se už neprodává nějaký ten pátek. Avšak to nebrání úpravcům v případných úpravách, konkrétně BBM Motorsport nedávno představil komplexní balíček úprav pro BMW 330d Touring LCI (E91).
Hned na začátek musím upřesnit, že úpravce přejmenoval původní značení zmíněného BMW a nově se tak značí 350D 3T. To aby název korespondoval s motorem pod kapotou. Jak už si mohli někteří odvodit, BBM Motorsport implementoval německému kombi 3,0litrový vznětový šestiválec s třemi turbodmychadly. Tento agregát pohání například i BMW M550d či X5/X6 M50d, kde nabídne výkon 381 koní a točivý moment 740 Nm. To se však úpravci zdálo málo, a proto dieselový šestiválec v upraveném kombi disponuje výkonem 440 koní a krouticím momentem 850 Nm.
BBM Motorsport prozradil, že BMW 350D 3T Touring zrychlí na stovku za 4,9 sekundy (zlepšení o 1,2 sekundy), ale zajímavější je zrychlení 100-200 km/h za 9,8 sekundy (rychlejší o 7,5 sekundy). Pochopitelně se zvýšila i maximální rychlost, přesněji z 250 na 296 km/h.
Samozřejmě nedošlo pouze k úpravě motoru, ale 350D 3T dostalo také přední a zadní nápravu z M3 (E92) a brzdy StopTech. Co se týče vnějších úprav, nechybí modrá autofólie, 19palcová litá kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport a také upravený výfuk s aktivním zvukovým systémem. Uvnitř jsou k dispozici například sedadla Recaro, rychloměr z M3 (E92) a volant BMW Performance, který je potažený alcantarou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?