Minulá generace BMW řady 3, označovaná jako E90/E91/E92/E93, se už neprodává nějaký ten pátek. Avšak to nebrání úpravcům v případných úpravách, konkrétně BBM Motorsport nedávno představil komplexní balíček úprav pro BMW 330d Touring LCI (E91).
Hned na začátek musím upřesnit, že úpravce přejmenoval původní značení zmíněného BMW a nově se tak značí 350D 3T. To aby název korespondoval s motorem pod kapotou. Jak už si mohli někteří odvodit, BBM Motorsport implementoval německému kombi 3,0litrový vznětový šestiválec s třemi turbodmychadly. Tento agregát pohání například i BMW M550d či X5/X6 M50d, kde nabídne výkon 381 koní a točivý moment 740 Nm. To se však úpravci zdálo málo, a proto dieselový šestiválec v upraveném kombi disponuje výkonem 440 koní a krouticím momentem 850 Nm.
BBM Motorsport prozradil, že BMW 350D 3T Touring zrychlí na stovku za 4,9 sekundy (zlepšení o 1,2 sekundy), ale zajímavější je zrychlení 100-200 km/h za 9,8 sekundy (rychlejší o 7,5 sekundy). Pochopitelně se zvýšila i maximální rychlost, přesněji z 250 na 296 km/h.
Samozřejmě nedošlo pouze k úpravě motoru, ale 350D 3T dostalo také přední a zadní nápravu z M3 (E92) a brzdy StopTech. Co se týče vnějších úprav, nechybí modrá autofólie, 19palcová litá kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport a také upravený výfuk s aktivním zvukovým systémem. Uvnitř jsou k dispozici například sedadla Recaro, rychloměr z M3 (E92) a volant BMW Performance, který je potažený alcantarou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.