Hennessey Venom GT rozhodně není žádné ořezávátko, což konec konců dokazuje vysoké umístění v žebříčku nejrychlejších aut světa. John Hennessey se nicméně rozhodl, že výkonu zkrátka není nikdy dost.
Celé kouzlo vyššího výkonu spočívá v použití paliva E85, takže se sedmilitrovému osmiválci s dvojitým přeplňováním zvedl plnící tlak z 1,31 baru na 1,793 baru. Maximálně tak žlutá raketa produkuje 1471 koní při 7200 ot./min! Na 1244 kilogramů váhy to není špatné číslo…
Aby se auto vůbec udrželo na vozovce, pomáhají špičkové aerodynamice také pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 a GPS řízená kontrola trakce. Z 0 na 60 mil v hodině Venom GT vystřelí za 2,4 sekundy, 100 mil v hodině zvládne za 4,4 sekundy a 200 mil v hodině pak za 12,8 sekundy.
Oblíbená disciplína Američanů, tedy sprint na ¼ míle, zabere autu se dobrým řidičem 9,4 sekundy při rychlosti 268 km/h. Maximálně je Hennessey Venom GT schopen dosáhnout více než 450 km/h, přičemž „čtyřstovka“ se na tachometru objeví za neuvěřitelných 18,1 sekundy
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?