Hennessey Venom GT rozhodně není žádné ořezávátko, což konec konců dokazuje vysoké umístění v žebříčku nejrychlejších aut světa. John Hennessey se nicméně rozhodl, že výkonu zkrátka není nikdy dost.
Celé kouzlo vyššího výkonu spočívá v použití paliva E85, takže se sedmilitrovému osmiválci s dvojitým přeplňováním zvedl plnící tlak z 1,31 baru na 1,793 baru. Maximálně tak žlutá raketa produkuje 1471 koní při 7200 ot./min! Na 1244 kilogramů váhy to není špatné číslo…
Aby se auto vůbec udrželo na vozovce, pomáhají špičkové aerodynamice také pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 a GPS řízená kontrola trakce. Z 0 na 60 mil v hodině Venom GT vystřelí za 2,4 sekundy, 100 mil v hodině zvládne za 4,4 sekundy a 200 mil v hodině pak za 12,8 sekundy.
Oblíbená disciplína Američanů, tedy sprint na ¼ míle, zabere autu se dobrým řidičem 9,4 sekundy při rychlosti 268 km/h. Maximálně je Hennessey Venom GT schopen dosáhnout více než 450 km/h, přičemž „čtyřstovka“ se na tachometru objeví za neuvěřitelných 18,1 sekundy
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.