Hennessey Venom GT rozhodně není žádné ořezávátko, což konec konců dokazuje vysoké umístění v žebříčku nejrychlejších aut světa. John Hennessey se nicméně rozhodl, že výkonu zkrátka není nikdy dost.
Celé kouzlo vyššího výkonu spočívá v použití paliva E85, takže se sedmilitrovému osmiválci s dvojitým přeplňováním zvedl plnící tlak z 1,31 baru na 1,793 baru. Maximálně tak žlutá raketa produkuje 1471 koní při 7200 ot./min! Na 1244 kilogramů váhy to není špatné číslo…
Aby se auto vůbec udrželo na vozovce, pomáhají špičkové aerodynamice také pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 a GPS řízená kontrola trakce. Z 0 na 60 mil v hodině Venom GT vystřelí za 2,4 sekundy, 100 mil v hodině zvládne za 4,4 sekundy a 200 mil v hodině pak za 12,8 sekundy.
Oblíbená disciplína Američanů, tedy sprint na ¼ míle, zabere autu se dobrým řidičem 9,4 sekundy při rychlosti 268 km/h. Maximálně je Hennessey Venom GT schopen dosáhnout více než 450 km/h, přičemž „čtyřstovka“ se na tachometru objeví za neuvěřitelných 18,1 sekundy
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?