Dnes je pojem SUV Coupé naprosto běžný a v podstatě každý velký výrobce takový vůz nabízí. Ač se v podstatě jedná o méně praktické předělání konvenčního SUV bez jakýchkoliv výhod, jedná se o současnou módu a prodeje mají dobré. Dnes vám ale chci ukázat, co si pod pojmem SUV Coupé představuji já.
Na internetu je možné vidět velké množství nejrůznějších designérských pokusů o úpravu sériových vozů. Na stránkách Rain Prisk je velké množství takto upravených vozů včetně zajímavé kombinace sportovního kupé a off-roadu. Pár z nich si můžete lépe prohlédnout. Já bych bral všemi deseti každý z těchto tří unikátů.
Nissan ZNedávno představená novinka od Nissanu, která nahrazuje 370z, je poháněna přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o objemu 3.0 litru. Výkon 405 koní a točivý moment 475 N.m. putuje na zadní poháněnou nápravu. Na velkých terénních kolech pod výraznými lemy blatníků vypadá super. Expediční stan na střeše pak nabádá k dobrodružné výpravě.
Toyota SupraStejně jako výše popsaný Nissan i Toyota sází na přeplňovaný třílitrový šestiválec, v jejím případě však řadový. Výkon 340 koní je výrazně nižš než u Nissanu, avšak Toyota tento hendikep dohání vyšším točivým momentem, který činí 500 N.m. Off-road verze je vybavena navijákem a šnorchlem. Dle mého názoru to jako "teréňákovi" více sluší Supře než "Zetku".
Nissan GT-RDo třetice Japonec a podruhé Nissan. GT-R má narozdíl od předchozích dvou zadohrabů poháněna všechna čtyři kola, což je u off-roadu poměrně důležité. Pod přední kapotou je umístěný přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3.8 litru, jehož výkon činí 570 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 637 N.m. V případě verze Nismo je výkon rovných 600 koní a točivý moment poskočí na 651 N.m. Off-road verze má kromě terénních kol a značné světlé výšky k dispozici ochranný rám, naviják a na střeše praktický úložný box.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.