Dnes je pojem SUV Coupé naprosto běžný a v podstatě každý velký výrobce takový vůz nabízí. Ač se v podstatě jedná o méně praktické předělání konvenčního SUV bez jakýchkoliv výhod, jedná se o současnou módu a prodeje mají dobré. Dnes vám ale chci ukázat, co si pod pojmem SUV Coupé představuji já.
Na internetu je možné vidět velké množství nejrůznějších designérských pokusů o úpravu sériových vozů. Na stránkách Rain Prisk je velké množství takto upravených vozů včetně zajímavé kombinace sportovního kupé a off-roadu. Pár z nich si můžete lépe prohlédnout. Já bych bral všemi deseti každý z těchto tří unikátů.
Nissan ZNedávno představená novinka od Nissanu, která nahrazuje 370z, je poháněna přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o objemu 3.0 litru. Výkon 405 koní a točivý moment 475 N.m. putuje na zadní poháněnou nápravu. Na velkých terénních kolech pod výraznými lemy blatníků vypadá super. Expediční stan na střeše pak nabádá k dobrodružné výpravě.
Toyota SupraStejně jako výše popsaný Nissan i Toyota sází na přeplňovaný třílitrový šestiválec, v jejím případě však řadový. Výkon 340 koní je výrazně nižš než u Nissanu, avšak Toyota tento hendikep dohání vyšším točivým momentem, který činí 500 N.m. Off-road verze je vybavena navijákem a šnorchlem. Dle mého názoru to jako "teréňákovi" více sluší Supře než "Zetku".
Nissan GT-RDo třetice Japonec a podruhé Nissan. GT-R má narozdíl od předchozích dvou zadohrabů poháněna všechna čtyři kola, což je u off-roadu poměrně důležité. Pod přední kapotou je umístěný přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3.8 litru, jehož výkon činí 570 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 637 N.m. V případě verze Nismo je výkon rovných 600 koní a točivý moment poskočí na 651 N.m. Off-road verze má kromě terénních kol a značné světlé výšky k dispozici ochranný rám, naviják a na střeše praktický úložný box.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.