Off-road sportovní kupé můžou být zatraceně cool

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 30. září 2021, 10:23 Google+

Dnes je pojem SUV Coupé naprosto běžný a v podstatě každý velký výrobce takový vůz nabízí. Ač se v podstatě jedná o méně praktické předělání konvenčního SUV bez jakýchkoliv výhod, jedná se o současnou módu a prodeje mají dobré. Dnes vám ale chci ukázat, co si pod pojmem SUV Coupé představuji já.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
nissan gt-r

nissan gt-r | foto: instagram

Sdílejte článek

Na internetu je možné vidět velké množství nejrůznějších designérských pokusů o úpravu sériových vozů. Na stránkách Rain Prisk je velké množství takto upravených vozů včetně zajímavé kombinace sportovního kupé a off-roadu. Pár z nich si můžete lépe prohlédnout. Já bych bral všemi deseti každý z těchto tří unikátů.

img-responsive

Nissan Z | foto: instagram

Nissan Z
Nedávno představená novinka od Nissanu, která nahrazuje 370z, je poháněna přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o objemu 3.0 litru. Výkon 405 koní a točivý moment 475 N.m. putuje na zadní poháněnou nápravu. Na velkých terénních kolech pod výraznými lemy blatníků vypadá super. Expediční stan na střeše pak nabádá k dobrodružné výpravě.

img-responsive

toyota supra | foto: instagram

Toyota Supra
Stejně jako výše popsaný Nissan i Toyota sází na přeplňovaný třílitrový šestiválec, v jejím případě však řadový. Výkon 340 koní je výrazně nižš než u Nissanu, avšak Toyota tento hendikep dohání vyšším točivým momentem, který činí 500 N.m. Off-road verze je vybavena navijákem a šnorchlem. Dle mého názoru to jako "teréňákovi" více sluší Supře než "Zetku".

img-responsive

nissan gt-r | foto: instagram

Nissan GT-R
Do třetice Japonec a podruhé Nissan. GT-R má narozdíl od předchozích dvou zadohrabů poháněna všechna čtyři kola, což je u off-roadu poměrně důležité. Pod přední kapotou je umístěný přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3.8 litru, jehož výkon činí 570 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 637 N.m. V případě verze Nismo je výkon rovných 600 koní a točivý moment poskočí na 651 N.m. Off-road verze má kromě terénních kol a značné světlé výšky k dispozici ochranný rám, naviják a na střeše praktický úložný box.

Vytisknout

Diskuze: Off-road sportovní kupé můžou být zatraceně cool

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Nissan Qashqai J11

Test ojetiny: Nissan Qashqai – oblíbenec, jenž sází na jednoduchost a líbivý…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud