Dnes je pojem SUV Coupé naprosto běžný a v podstatě každý velký výrobce takový vůz nabízí. Ač se v podstatě jedná o méně praktické předělání konvenčního SUV bez jakýchkoliv výhod, jedná se o současnou módu a prodeje mají dobré. Dnes vám ale chci ukázat, co si pod pojmem SUV Coupé představuji já.
Na internetu je možné vidět velké množství nejrůznějších designérských pokusů o úpravu sériových vozů. Na stránkách Rain Prisk je velké množství takto upravených vozů včetně zajímavé kombinace sportovního kupé a off-roadu. Pár z nich si můžete lépe prohlédnout. Já bych bral všemi deseti každý z těchto tří unikátů.
Nissan ZNedávno představená novinka od Nissanu, která nahrazuje 370z, je poháněna přeplňovaným vidlicovým šestiválcem o objemu 3.0 litru. Výkon 405 koní a točivý moment 475 N.m. putuje na zadní poháněnou nápravu. Na velkých terénních kolech pod výraznými lemy blatníků vypadá super. Expediční stan na střeše pak nabádá k dobrodružné výpravě.
Toyota SupraStejně jako výše popsaný Nissan i Toyota sází na přeplňovaný třílitrový šestiválec, v jejím případě však řadový. Výkon 340 koní je výrazně nižš než u Nissanu, avšak Toyota tento hendikep dohání vyšším točivým momentem, který činí 500 N.m. Off-road verze je vybavena navijákem a šnorchlem. Dle mého názoru to jako "teréňákovi" více sluší Supře než "Zetku".
Nissan GT-RDo třetice Japonec a podruhé Nissan. GT-R má narozdíl od předchozích dvou zadohrabů poháněna všechna čtyři kola, což je u off-roadu poměrně důležité. Pod přední kapotou je umístěný přeplňovaný vidlicový šestiválec o objemu 3.8 litru, jehož výkon činí 570 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 637 N.m. V případě verze Nismo je výkon rovných 600 koní a točivý moment poskočí na 651 N.m. Off-road verze má kromě terénních kol a značné světlé výšky k dispozici ochranný rám, naviják a na střeše praktický úložný box.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?