Lada Niva Legend dostane modernější motor z Lady Vesty o objemu 1.8 litru s výkonem 122 koní. Za touto přestavbou však nestojí automobilka AvtoVAZ, nýbrž tuningová firma z totožného města, kde automobilka sídlí.
Společnost "Super-Auto" z Togliatti oznámila chystanou výrobu speciální verze klasického terénního vozidla Lada Niva Legend. Dostane motor o objemu 1,8 litru o výkonu 122 koní. To znamená, že auto bude o téměř 40 „koní“ výkonnější.
Motor pro Nivu pochází od jejího sourozence Lady Vesty. Motor s označením VAZ-21179 je řadový čtyřválec DOHC se čtyřmi ventily na válec o objemu 1774 ccm. Jeho výkon je 122 koní a točivý moment 170 N.m. Sériová Niva Legend má pod kapotou čtyřválec o objemu 1690 ccm s výkonem 83 koní a točivým momentem 129 N.m. Dle tvůrců bude SUV s novým motorem "na stovce" o 4 až 5 sekund dříve než tovární verze, což znamená čas okolo 12 až 13 s. Kromě výměny motoru dostane upravená Niva také přepracované výfukové potrubí, chladící systém z Nivy Travel a jinou řídící jednotku.
Společnost "Super-Auto" má v plánu vyrábět 122 koňovou Nivu Legend v malých sériích okolo 300 kusů ročně. Cena je stanovena na 1,2 milionů Rublů (asi 360 000 Kč). To se může zdát jako slušná cena, ale na domácím trhu je to téměř dvojnásobek ceny základní Nivy.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?