Lada Niva Legend dostane modernější motor z Lady Vesty o objemu 1.8 litru s výkonem 122 koní. Za touto přestavbou však nestojí automobilka AvtoVAZ, nýbrž tuningová firma z totožného města, kde automobilka sídlí.
Společnost "Super-Auto" z Togliatti oznámila chystanou výrobu speciální verze klasického terénního vozidla Lada Niva Legend. Dostane motor o objemu 1,8 litru o výkonu 122 koní. To znamená, že auto bude o téměř 40 „koní“ výkonnější.
Motor pro Nivu pochází od jejího sourozence Lady Vesty. Motor s označením VAZ-21179 je řadový čtyřválec DOHC se čtyřmi ventily na válec o objemu 1774 ccm. Jeho výkon je 122 koní a točivý moment 170 N.m. Sériová Niva Legend má pod kapotou čtyřválec o objemu 1690 ccm s výkonem 83 koní a točivým momentem 129 N.m. Dle tvůrců bude SUV s novým motorem "na stovce" o 4 až 5 sekund dříve než tovární verze, což znamená čas okolo 12 až 13 s. Kromě výměny motoru dostane upravená Niva také přepracované výfukové potrubí, chladící systém z Nivy Travel a jinou řídící jednotku.
Společnost "Super-Auto" má v plánu vyrábět 122 koňovou Nivu Legend v malých sériích okolo 300 kusů ročně. Cena je stanovena na 1,2 milionů Rublů (asi 360 000 Kč). To se může zdát jako slušná cena, ale na domácím trhu je to téměř dvojnásobek ceny základní Nivy.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?