S terénními pick-upy 6x6 se poslední dobou roztrhl pytel s konkurencí. Nedávno se představil Ford Bronco a Jeep Wrangler 6x6. Dnes se podíváme na Chevrolet Silverado, který svými rozměry strčí oba dříve jmenované do kapsy.
Monstrózní pick-up, který dostal název Yeti, je kombinací Chevroletu Silverado 3500 HD z roku 2013 a armádního nákladního automobilu M939 A1 od společnosti AM General. Nezvyklou kombinaci dvou vozů má na svědomí společnost Hobbs Automotive. Ta vzala rám vojenského nákladního vozu M939 A1 s trojicí náprav Rockwell s obrovskými terénními pneumatikami.
Také motor je původem z M939 A1. Pod kapotou se tak nachází dieselový motor Cummins 855 CI. Tato 14litrová pohonná jednotka produkuje výkon 240 koní a točivý moment 929 N.m. Motor je spárován s pětistupňovou automatickou převodovkou Allison, doplněnou o 2 rychlostní přídavnou převodovku.
Karoserie Chevroletu Silverado byla v zadní části prodloužena o více než 30 cm, aby se pod podběhy vešly obě dvojice náprav s obřími pneumatikami. Tím se vytvořil velký nákladový prostor, jehož využití je však z velké části omezen nákladovou hranou ve vyšší výšce, než má běžný pick-up střechu.
Šestikolka Yeti bude tento měsíc poslána do dražby v americkém městě Orlando ve státě Florida.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.