S terénními pick-upy 6x6 se poslední dobou roztrhl pytel s konkurencí. Nedávno se představil Ford Bronco a Jeep Wrangler 6x6. Dnes se podíváme na Chevrolet Silverado, který svými rozměry strčí oba dříve jmenované do kapsy.
Monstrózní pick-up, který dostal název Yeti, je kombinací Chevroletu Silverado 3500 HD z roku 2013 a armádního nákladního automobilu M939 A1 od společnosti AM General. Nezvyklou kombinaci dvou vozů má na svědomí společnost Hobbs Automotive. Ta vzala rám vojenského nákladního vozu M939 A1 s trojicí náprav Rockwell s obrovskými terénními pneumatikami.
Také motor je původem z M939 A1. Pod kapotou se tak nachází dieselový motor Cummins 855 CI. Tato 14litrová pohonná jednotka produkuje výkon 240 koní a točivý moment 929 N.m. Motor je spárován s pětistupňovou automatickou převodovkou Allison, doplněnou o 2 rychlostní přídavnou převodovku.
Karoserie Chevroletu Silverado byla v zadní části prodloužena o více než 30 cm, aby se pod podběhy vešly obě dvojice náprav s obřími pneumatikami. Tím se vytvořil velký nákladový prostor, jehož využití je však z velké části omezen nákladovou hranou ve vyšší výšce, než má běžný pick-up střechu.
Šestikolka Yeti bude tento měsíc poslána do dražby v americkém městě Orlando ve státě Florida.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.