Novodobá historie Rally Jeseníky, jež se datuje od roku 2007, je již neodmyslitelně spojena s opavskou společností AZ pneu, která se v názvu soutěže nesla celých 6 ročníků po sobě.
„Rád bych na tomto místě ještě jednou za celý organizační tým Rally Jeseníky vyjádřil obrovské díky panu Petruškovi a jeho společnosti AZ pneu. Pevně věřím, že si tyto dvě značky k sobě v budoucnu opět najdou cestu,“ uzavírá uplynulou spolupráci Tomáš Kunc, zástupce ředitele soutěže.Letošní již sedmý ročník, který je na programu této královské disciplíny automobilového sportu 21. září, se uskuteční za doprovodu nového generálního partnera, podle kterého nese název Radio Hey Rally Jeseníky 2013.
„Je mým velkým potěšením představit vám nového generálního partnera Rally Jeseníky, kterým je první sportovní radio v Čechách a na Moravě – Radio Hey,“ oznamuje čerstvě uzavřenou spolupráci Dušan Pospíšil, předseda organizačního výboru a ředitel soutěže. „Rychlá kola a rocková muzika k sobě patří stejně jako automobilové závody k městu Šternberk, jsem proto velmi rád, že se po šestileté spolupráci s AZ pneu vydáváme do nové etapy po boku takového partnera, jakým je Radio Hey,“ dodává.
Start prvních vozidel ze šternberského náměstí je naplánován na 8. hodinu ranní, do stejně umístěného cíle by pak měla první posádka dorazit přibližně v 15:40. Podrobný časový harmonogram a trasy rychlostních zkoušek jsou k nalezení na webových stránkách závodu www.rally-jeseniky.cz.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.