Na podobný průběh loňského ročníku Rally Příbram může dojít i v letošní sezoně. V seznamu přihlášených chybí už jistý mistr Jan Kopecký, takže Roman Kresta s Petrem Grossem mají mírně ulehčenou cestu za případnou obhajobou loňského prvenství, o kterém rozhodli na trati poslední rychlostní zkoušky.
Roman Kresta se díky tomu radoval z teprve prvního vítězství na středočeském závodě za svou kariéru. V letošním roce na celkové prvenství s výjimkou triumfu na domácí Kopné za volantem Fordu Focus WRC zatím čeká, když ve všech dokončených podnicích bral druhou příčku. I když na Barum rally si připsal maximální bodový zisk, neboť Fin Juho Hänninen nebyl do českého šampionátu registrován.
Za této situace jsou před startem karty rozdány jasně. Posádka ADELL MOGUL racing teamu Roman Kresta – Petr Gross je jistými vicemistry pro sezonu 2012. Rozhodovat se tak bude pouze o bronzové pozici, kterou bude hájit Jaromír Tarabus s další Fabií S2000 stáje Kresta Racing.Stav MMČR 2012 (7/8): 1. Jan Kopecký 260 (jistý mistr), 2. Roman Kresta 194, 3. Jaromír Tarabus 125, 4. Václav Pech 100, 5. Jaroslav Orsák 77, 6. Pavel Valoušek 74
"Samozřejmě na loňský ročník mám pěkné vzpomínky a zkusíme na ně navázat. Loni jsme rozhodli o vítězství na Vystrkově. Ten i letos považuji za jeden z rozhodujících testů pro průběh závodu, i když je na programu už v úvodní sekci rychlostních zkoušek a do cíle bude ještě hodně daleko.Příbramské tratě, s výjimkou právě Vystrkova, patří v českém šampionátu k těm rychlejším, nechybí na nich mnoho retardérů, což osobně schvaluji. Navíc jsou specifické svých uklouzaným asfaltem, a to nejen za deštivého počasí. Většinu testů znám z minulých ročníků, i když se řada z nich letos pojede po delším čase v opačném směru. V Příbrami nám už relativně o nic nepůjde, šampionát je rozhodnutý. Přesto chceme startem poděkovat sponzorům a fanouškům za podporu v celé sezoně, ukázat jim pěkné průjezdy a trochu je pobavit," říká před startem pětinásobný český šampion Roman Kresta.„Samozřejmě, že se na letošní start v Příbrami těším, zejména na RZ Vystrkov. Je jen škoda, že se jede už první den soutěže a ne na závěr jako loni. Mohl být duel na čele otevřený až do posledních kilometrů. Jinak trať vychází z loňské koncepce, do výsledků může promluvit i podzimní počasí,“ doplňuje spolujezdec Petr Gross.Enteria Rally Příbram se uskuteční ve dnech 6. – 7. října 2012. Slavnostní start je ovšem naplánován už na pátek 5. října v 17:30 hodin na náměstí T.G.M. v Příbrami. Na tomto místě bude pro fanoušky připraven doprovodný program už od 16 hodin. Harmonogram Rally Příbram obsahuje 14 rychlostních zkoušek o celkové délce 165,22 km, celkem měří trať Rally Příbram více než pět set kilometrů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?