Na podobný průběh loňského ročníku Rally Příbram může dojít i v letošní sezoně. V seznamu přihlášených chybí už jistý mistr Jan Kopecký, takže Roman Kresta s Petrem Grossem mají mírně ulehčenou cestu za případnou obhajobou loňského prvenství, o kterém rozhodli na trati poslední rychlostní zkoušky.
Roman Kresta se díky tomu radoval z teprve prvního vítězství na středočeském závodě za svou kariéru. V letošním roce na celkové prvenství s výjimkou triumfu na domácí Kopné za volantem Fordu Focus WRC zatím čeká, když ve všech dokončených podnicích bral druhou příčku. I když na Barum rally si připsal maximální bodový zisk, neboť Fin Juho Hänninen nebyl do českého šampionátu registrován.
Za této situace jsou před startem karty rozdány jasně. Posádka ADELL MOGUL racing teamu Roman Kresta – Petr Gross je jistými vicemistry pro sezonu 2012. Rozhodovat se tak bude pouze o bronzové pozici, kterou bude hájit Jaromír Tarabus s další Fabií S2000 stáje Kresta Racing.Stav MMČR 2012 (7/8): 1. Jan Kopecký 260 (jistý mistr), 2. Roman Kresta 194, 3. Jaromír Tarabus 125, 4. Václav Pech 100, 5. Jaroslav Orsák 77, 6. Pavel Valoušek 74
"Samozřejmě na loňský ročník mám pěkné vzpomínky a zkusíme na ně navázat. Loni jsme rozhodli o vítězství na Vystrkově. Ten i letos považuji za jeden z rozhodujících testů pro průběh závodu, i když je na programu už v úvodní sekci rychlostních zkoušek a do cíle bude ještě hodně daleko.Příbramské tratě, s výjimkou právě Vystrkova, patří v českém šampionátu k těm rychlejším, nechybí na nich mnoho retardérů, což osobně schvaluji. Navíc jsou specifické svých uklouzaným asfaltem, a to nejen za deštivého počasí. Většinu testů znám z minulých ročníků, i když se řada z nich letos pojede po delším čase v opačném směru. V Příbrami nám už relativně o nic nepůjde, šampionát je rozhodnutý. Přesto chceme startem poděkovat sponzorům a fanouškům za podporu v celé sezoně, ukázat jim pěkné průjezdy a trochu je pobavit," říká před startem pětinásobný český šampion Roman Kresta.„Samozřejmě, že se na letošní start v Příbrami těším, zejména na RZ Vystrkov. Je jen škoda, že se jede už první den soutěže a ne na závěr jako loni. Mohl být duel na čele otevřený až do posledních kilometrů. Jinak trať vychází z loňské koncepce, do výsledků může promluvit i podzimní počasí,“ doplňuje spolujezdec Petr Gross.Enteria Rally Příbram se uskuteční ve dnech 6. – 7. října 2012. Slavnostní start je ovšem naplánován už na pátek 5. října v 17:30 hodin na náměstí T.G.M. v Příbrami. Na tomto místě bude pro fanoušky připraven doprovodný program už od 16 hodin. Harmonogram Rally Příbram obsahuje 14 rychlostních zkoušek o celkové délce 165,22 km, celkem měří trať Rally Příbram více než pět set kilometrů.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.