Rally Krkonoše patří mezi jezdecky nejoblíbenější rallysprinty v České republice. I zde se závodilo na pneumatikách Pirelli
Pohár Pirelli, tedy značkový pohár dodavatele pneumatik značky Pirelli pro soutěže rally, se i v jednodenních soutěžích rallysprintů přehoupl do své druhé poloviny. O uplynulém víkendu se totiž závodilo v podhůří Krkonoš, přesněji v okolí Trutnova, při Rally Krkonoše. Tratě zdejší soutěže patří k těm hodně technickým, a navíc je známé, že místy hodně kloužou. Tato obava se ukázala být na místě ještě více po pátečním vydatném dešti, kdy se na tratích rychlostních zkoušek objevily velké kaluže vody. V servisní zóně před startem do první rychlostní zkoušky se tak mohutně přezouvalo, a ke slovu přišly samozřejmě i pneumatiky Pirelli. Tato značka je jediná v České republice, která soutěžním jezdcům registrovaným v poháru Pirelli nabízí možnost zúčastnit se nejen bojů v jednotlivých třídách, ale bojovat o celkové vítězství v poháru, které je dotováno částkou až 50 000,- Kč.
Účastníci Poháru Pirelli byli v Krkonoších, stejně jako na ostatních rallysprintech, rozprostřeni celým startovním polem a téměř všemi třídami. Pohár Pirelli hodnotí jeho účastníky podle výsledku v dané třídě, absolutním vítězem se tak může stát i úspěšný jezdec některé z kategorií s méně výkonným vozem. Ve třídě 5 v Krkonoších bodovaly celkem dvě posádky. Byli to opět loňští vítězové poháru Aleš Kaválek se spolujezdcem Jaroslavem Miko, kteří závodí s Hondou Civic TypeR. Ti za sebou v poháru a ve třídě nechali Jana Petra a Martinu Strakovou se stejným vozem. Body pro Aleše Kaválka pro něj znamenají, že stále drží první místo v celkovém hodnocení poháru.
Ve třídě osm do cíle dojely dvě posádky a shodou okolností to byly obě posádky dívčího Poháru Pirelli. Konkrétně šlo Martinu Daňhelovou s Vlastimilem Daňhelem a Olgu Lounovou s Markétou Filákovou. Obě posádky sází na Renault Clio Sport, byť různých generací. Rychlejší byla tentokrát Martina Daňhelová a ta vyrovnala bodové konto Aleše Kaválka. Dělí se tak s ním o první místo, které jí patří v hodnocení dívčího Poháru Pirelli.
Standardně nejpočetnější zastoupení měli účastníci Poháru Pirelli ve třídě 9, kde do cíle dojely tři posádky. Nejrychlejší byli Ondřej Bisaha s Davidem Zacharem, druzí skončili Petr Lukašík s Martinou Mikuláškovou a za nimi dojeli Lumír Fárek s Janem Mastacanem. S jedním z nejslabších vozů v poli, ve třídě 9, soutěž úspěšně dokončili René Dohnal s Rudlfem Kouřilem s vozem Volkswagen Polo 16V. Takový byl tedy Rallysprint Krkonoše pro účastníky Poháru Pirelli, kde se o vítězství průběžně dělí jmenovaní Aleš Kaválek a Martina Daňhelová. Vše je ale ještě otevřené a vítězem Poháru Pirelli může být klidně i někdo úplně jiný.
Dalším závodem sprintrally, kde se budou rozdělovat body do Poháru Pirelli, bude nadcházející Rally Kostelec nad Orlicí, která se uskuteční 28.7.2012. Už ale za týden odstartuje Rally Hustopeče, kde se bude bojovat nejen o body v rámci jednotlivých tříd a skupin Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, ale také samozřejmě o body do Poháru Pirelli.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?