Rally Krkonoše patří mezi jezdecky nejoblíbenější rallysprinty v České republice. I zde se závodilo na pneumatikách Pirelli
Pohár Pirelli, tedy značkový pohár dodavatele pneumatik značky Pirelli pro soutěže rally, se i v jednodenních soutěžích rallysprintů přehoupl do své druhé poloviny. O uplynulém víkendu se totiž závodilo v podhůří Krkonoš, přesněji v okolí Trutnova, při Rally Krkonoše. Tratě zdejší soutěže patří k těm hodně technickým, a navíc je známé, že místy hodně kloužou. Tato obava se ukázala být na místě ještě více po pátečním vydatném dešti, kdy se na tratích rychlostních zkoušek objevily velké kaluže vody. V servisní zóně před startem do první rychlostní zkoušky se tak mohutně přezouvalo, a ke slovu přišly samozřejmě i pneumatiky Pirelli. Tato značka je jediná v České republice, která soutěžním jezdcům registrovaným v poháru Pirelli nabízí možnost zúčastnit se nejen bojů v jednotlivých třídách, ale bojovat o celkové vítězství v poháru, které je dotováno částkou až 50 000,- Kč.
Účastníci Poháru Pirelli byli v Krkonoších, stejně jako na ostatních rallysprintech, rozprostřeni celým startovním polem a téměř všemi třídami. Pohár Pirelli hodnotí jeho účastníky podle výsledku v dané třídě, absolutním vítězem se tak může stát i úspěšný jezdec některé z kategorií s méně výkonným vozem. Ve třídě 5 v Krkonoších bodovaly celkem dvě posádky. Byli to opět loňští vítězové poháru Aleš Kaválek se spolujezdcem Jaroslavem Miko, kteří závodí s Hondou Civic TypeR. Ti za sebou v poháru a ve třídě nechali Jana Petra a Martinu Strakovou se stejným vozem. Body pro Aleše Kaválka pro něj znamenají, že stále drží první místo v celkovém hodnocení poháru.
Ve třídě osm do cíle dojely dvě posádky a shodou okolností to byly obě posádky dívčího Poháru Pirelli. Konkrétně šlo Martinu Daňhelovou s Vlastimilem Daňhelem a Olgu Lounovou s Markétou Filákovou. Obě posádky sází na Renault Clio Sport, byť různých generací. Rychlejší byla tentokrát Martina Daňhelová a ta vyrovnala bodové konto Aleše Kaválka. Dělí se tak s ním o první místo, které jí patří v hodnocení dívčího Poháru Pirelli.
Standardně nejpočetnější zastoupení měli účastníci Poháru Pirelli ve třídě 9, kde do cíle dojely tři posádky. Nejrychlejší byli Ondřej Bisaha s Davidem Zacharem, druzí skončili Petr Lukašík s Martinou Mikuláškovou a za nimi dojeli Lumír Fárek s Janem Mastacanem. S jedním z nejslabších vozů v poli, ve třídě 9, soutěž úspěšně dokončili René Dohnal s Rudlfem Kouřilem s vozem Volkswagen Polo 16V. Takový byl tedy Rallysprint Krkonoše pro účastníky Poháru Pirelli, kde se o vítězství průběžně dělí jmenovaní Aleš Kaválek a Martina Daňhelová. Vše je ale ještě otevřené a vítězem Poháru Pirelli může být klidně i někdo úplně jiný.
Dalším závodem sprintrally, kde se budou rozdělovat body do Poháru Pirelli, bude nadcházející Rally Kostelec nad Orlicí, která se uskuteční 28.7.2012. Už ale za týden odstartuje Rally Hustopeče, kde se bude bojovat nejen o body v rámci jednotlivých tříd a skupin Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, ale také samozřejmě o body do Poháru Pirelli.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.