Rally Krkonoše patří mezi jezdecky nejoblíbenější rallysprinty v České republice. I zde se závodilo na pneumatikách Pirelli
Pohár Pirelli, tedy značkový pohár dodavatele pneumatik značky Pirelli pro soutěže rally, se i v jednodenních soutěžích rallysprintů přehoupl do své druhé poloviny. O uplynulém víkendu se totiž závodilo v podhůří Krkonoš, přesněji v okolí Trutnova, při Rally Krkonoše. Tratě zdejší soutěže patří k těm hodně technickým, a navíc je známé, že místy hodně kloužou. Tato obava se ukázala být na místě ještě více po pátečním vydatném dešti, kdy se na tratích rychlostních zkoušek objevily velké kaluže vody. V servisní zóně před startem do první rychlostní zkoušky se tak mohutně přezouvalo, a ke slovu přišly samozřejmě i pneumatiky Pirelli. Tato značka je jediná v České republice, která soutěžním jezdcům registrovaným v poháru Pirelli nabízí možnost zúčastnit se nejen bojů v jednotlivých třídách, ale bojovat o celkové vítězství v poháru, které je dotováno částkou až 50 000,- Kč.
Účastníci Poháru Pirelli byli v Krkonoších, stejně jako na ostatních rallysprintech, rozprostřeni celým startovním polem a téměř všemi třídami. Pohár Pirelli hodnotí jeho účastníky podle výsledku v dané třídě, absolutním vítězem se tak může stát i úspěšný jezdec některé z kategorií s méně výkonným vozem. Ve třídě 5 v Krkonoších bodovaly celkem dvě posádky. Byli to opět loňští vítězové poháru Aleš Kaválek se spolujezdcem Jaroslavem Miko, kteří závodí s Hondou Civic TypeR. Ti za sebou v poháru a ve třídě nechali Jana Petra a Martinu Strakovou se stejným vozem. Body pro Aleše Kaválka pro něj znamenají, že stále drží první místo v celkovém hodnocení poháru.
Ve třídě osm do cíle dojely dvě posádky a shodou okolností to byly obě posádky dívčího Poháru Pirelli. Konkrétně šlo Martinu Daňhelovou s Vlastimilem Daňhelem a Olgu Lounovou s Markétou Filákovou. Obě posádky sází na Renault Clio Sport, byť různých generací. Rychlejší byla tentokrát Martina Daňhelová a ta vyrovnala bodové konto Aleše Kaválka. Dělí se tak s ním o první místo, které jí patří v hodnocení dívčího Poháru Pirelli.
Standardně nejpočetnější zastoupení měli účastníci Poháru Pirelli ve třídě 9, kde do cíle dojely tři posádky. Nejrychlejší byli Ondřej Bisaha s Davidem Zacharem, druzí skončili Petr Lukašík s Martinou Mikuláškovou a za nimi dojeli Lumír Fárek s Janem Mastacanem. S jedním z nejslabších vozů v poli, ve třídě 9, soutěž úspěšně dokončili René Dohnal s Rudlfem Kouřilem s vozem Volkswagen Polo 16V. Takový byl tedy Rallysprint Krkonoše pro účastníky Poháru Pirelli, kde se o vítězství průběžně dělí jmenovaní Aleš Kaválek a Martina Daňhelová. Vše je ale ještě otevřené a vítězem Poháru Pirelli může být klidně i někdo úplně jiný.
Dalším závodem sprintrally, kde se budou rozdělovat body do Poháru Pirelli, bude nadcházející Rally Kostelec nad Orlicí, která se uskuteční 28.7.2012. Už ale za týden odstartuje Rally Hustopeče, kde se bude bojovat nejen o body v rámci jednotlivých tříd a skupin Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, ale také samozřejmě o body do Poháru Pirelli.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.