Rally Krkonoše patří mezi jezdecky nejoblíbenější rallysprinty v České republice. I zde se závodilo na pneumatikách Pirelli
Pohár Pirelli, tedy značkový pohár dodavatele pneumatik značky Pirelli pro soutěže rally, se i v jednodenních soutěžích rallysprintů přehoupl do své druhé poloviny. O uplynulém víkendu se totiž závodilo v podhůří Krkonoš, přesněji v okolí Trutnova, při Rally Krkonoše. Tratě zdejší soutěže patří k těm hodně technickým, a navíc je známé, že místy hodně kloužou. Tato obava se ukázala být na místě ještě více po pátečním vydatném dešti, kdy se na tratích rychlostních zkoušek objevily velké kaluže vody. V servisní zóně před startem do první rychlostní zkoušky se tak mohutně přezouvalo, a ke slovu přišly samozřejmě i pneumatiky Pirelli. Tato značka je jediná v České republice, která soutěžním jezdcům registrovaným v poháru Pirelli nabízí možnost zúčastnit se nejen bojů v jednotlivých třídách, ale bojovat o celkové vítězství v poháru, které je dotováno částkou až 50 000,- Kč.
Účastníci Poháru Pirelli byli v Krkonoších, stejně jako na ostatních rallysprintech, rozprostřeni celým startovním polem a téměř všemi třídami. Pohár Pirelli hodnotí jeho účastníky podle výsledku v dané třídě, absolutním vítězem se tak může stát i úspěšný jezdec některé z kategorií s méně výkonným vozem. Ve třídě 5 v Krkonoších bodovaly celkem dvě posádky. Byli to opět loňští vítězové poháru Aleš Kaválek se spolujezdcem Jaroslavem Miko, kteří závodí s Hondou Civic TypeR. Ti za sebou v poháru a ve třídě nechali Jana Petra a Martinu Strakovou se stejným vozem. Body pro Aleše Kaválka pro něj znamenají, že stále drží první místo v celkovém hodnocení poháru.
Ve třídě osm do cíle dojely dvě posádky a shodou okolností to byly obě posádky dívčího Poháru Pirelli. Konkrétně šlo Martinu Daňhelovou s Vlastimilem Daňhelem a Olgu Lounovou s Markétou Filákovou. Obě posádky sází na Renault Clio Sport, byť různých generací. Rychlejší byla tentokrát Martina Daňhelová a ta vyrovnala bodové konto Aleše Kaválka. Dělí se tak s ním o první místo, které jí patří v hodnocení dívčího Poháru Pirelli.
Standardně nejpočetnější zastoupení měli účastníci Poháru Pirelli ve třídě 9, kde do cíle dojely tři posádky. Nejrychlejší byli Ondřej Bisaha s Davidem Zacharem, druzí skončili Petr Lukašík s Martinou Mikuláškovou a za nimi dojeli Lumír Fárek s Janem Mastacanem. S jedním z nejslabších vozů v poli, ve třídě 9, soutěž úspěšně dokončili René Dohnal s Rudlfem Kouřilem s vozem Volkswagen Polo 16V. Takový byl tedy Rallysprint Krkonoše pro účastníky Poháru Pirelli, kde se o vítězství průběžně dělí jmenovaní Aleš Kaválek a Martina Daňhelová. Vše je ale ještě otevřené a vítězem Poháru Pirelli může být klidně i někdo úplně jiný.
Dalším závodem sprintrally, kde se budou rozdělovat body do Poháru Pirelli, bude nadcházející Rally Kostelec nad Orlicí, která se uskuteční 28.7.2012. Už ale za týden odstartuje Rally Hustopeče, kde se bude bojovat nejen o body v rámci jednotlivých tříd a skupin Mezinárodního mistrovství České republiky v rally, ale také samozřejmě o body do Poháru Pirelli.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.