Čtvrtý závod velkého mistráku nové sezony v Českém Krumlově přinesl posádce MH Racing teamu ve složení Martin Hudec – Jiří Černoch potřetí bodovou radost.
Stejně jako na rakouské Jänner Rally a Rally Šumava Klatovy i tentokrát si na jihu Čech borci jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX prošlapali cestičku do první desítky absolutního pořadí.
V Krumlově skončili Hudec s Černochem desátí absolutně a pátí ve třídě 3 a s výsledkem byli určitě spokojeni. „Před závodem jsme si říkali, že by bylo dobré být do desítky absolutně a do pětky v naší třídě. Přesně do toho jsme se vešli, takže plus mínus jsme spokojeni,“ hodnotil boje v rozkvetlých jihočeských luzích a hájích pilot posádky Martin Hudec.
Soutěžácký víkend na jihu Čech však odstartoval Martin Hudec velmi zajímavě a netypicky – v kině na legendárním trháku Avengers. Pokud nevíte „vo co gou“, tak jde o fantasy film o super hrdinském týmu všech dob, který se jmenuje Avengers a ve kterém se přestaví ikoničtí super hrdinové – Iron Man, Neuvěřitelný Hulk, Thor, Captain America, Hawkeye či Black Widow. A právě tohoto kousku si ve čtvrtek odpoledne, den před startem soutěže, Martin Hudec neskonale užíval. „Bylo to super. V kině sice bylo asi jen šest lidí, ale já jsem se bavil královsky. Bylo to ve třidéčku a byla to fakt pohodička. Hulk tam klasicky nakonec všechny pořešil a bylo vyřízeno,“ smál se Martin Hudec, který si velmi pochvaloval dobrý časový itinerář rally. „Hodně se mi líbilo, jaké bylo celkové načasování soutěže. Nadchlo mě, že třeba právě ve čtvrtek byly seznamovací jízdy načasovány tak dobře, že už ve čtyři odpoledne jsme s nimi byli hotoví. Já jsem tak mohl stíhat vyvíjet i další aktivity, jako třeba to kino,“ pochvaloval si 31letý pilot.
Dobrou pohodičku si Martin Hudec přenesl ze čtvrtečního podvečerního kina i do pátečních a sobotních bojů na těžkých a hlavně dlouhých erzetách Rally Český Krumlov. Hned na úvod byla přichystána pro všechny jezdce libůstka v podobě kratičké dvoukilometrové superspeciálky v Českých Budějovicích. Na ní se „Hudovi“ tradičně dařilo a zajel třetí nejrychlejší čas ve třídě. „Ze začátku to bylo dobré, úvodní superspeciálka se nám podařila. Takové srandičky já mám hodně rád a taky mi to na takových zkouškách snad celkem jde,“ chválil si dobrý vstup do rally Martin Hudec. Pak sice přišly i dílčí menší potíže, ale nic závažného to naštěstí nebylo. „Ve dvojce a trojce jsme měli trošku problémy s interkomem, vypadával nám zvuk. Opravili jsme to až po trojce a pak už to bylo lepší. Pátek jsme dobojovali do cíle, bylo to snad celkem solidní z naší strany,“ hodnotil třebíčský pilot první den, po kterém byla posádka MH Racingu na jedenáctém místě absolutně a šestá ve třídě.
Ve druhém dnu čekaly všechny v okolí Krumlova o něco těžší zkoušky. Především pak dvakrát pětadvacetikilometrové Malonty a dvakrát osmnáctikilometrové Lipno. „Druhý den byl skutečně hodně těžký, hlavně Malonty – to byla hodně výživná erzeta, která se navíc jede ve velké rychlosti. Malonty se jely celkem dvakrát a my jsme byli podruhé o devatenáct vteřin rychlejší, toho si cením. Taky osmnáctikilometrový Lipník, který se jel hned dvakrát za sebou byl hodně zajímavý. Takové zkoušky moc na sprintech nebývají, takže v tomto ohledu to byla určitě dobrá zkušenost,“ liboval si Hudec, který jel na tradiční jihočeské soutěži (jela už 40. ročník) podruhé v životě. „Loni jsme jeli poprvé a to bylo za hodně mokrého počasí. Letos to bylo pro nás celkově podruhé, ale zase pro změnu za úplného sucha, takže to vlastně byla taková další premiéra v úplně odlišných podmínkách. Celkově to bylo hodně těžké, spousta rychlých zkoušek, náročných na rozpis, samý horizont. I z tohoto pohledu bereme naše umístění jako úspěch, jsme spokojení,“ konstatoval Martin Hudec.
Hudec nemohl zapomenout při bilancování Rally Český Krumlov ani na tragickou událost, která se bohužel o posledním květnovém víkendu na jihu Čech udála. Měl na mysli havárii posádky číslo 43, při které se zranil spolujezdec Aleš Zimolka. Po leteckém převozu do nemocnice v Českých Budějovicích Aleš po několika hodinách svůj boj o život bohužel prohrál. „Je to strašná tragédie. My jsme o tom ani v den rally nevěděli, dozvěděl jsme se to až na druhý den dopoledne od kamaráda po telefonu. Je nám to všem moc líto a chtěli bychom alespoň touto cestou za celý MH Racing vyjádřit upřímnou soustrast pozůstalým,“ uvedl Martin Hudec, jenž je kromě pozice pilota zároveň i šéfem celého MH Racingu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?