Hudec v Krumlově stihl vyjet body i zajít do kina

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Marek Havran 1. června 2012 21:38
Sdílej:

Čtvrtý závod velkého mistráku nové sezony v Českém Krumlově přinesl posádce MH Racing teamu ve složení Martin Hudec – Jiří Černoch potřetí bodovou radost.

 

Stejně jako na rakouské Jänner Rally a Rally Šumava Klatovy i tentokrát si na jihu Čech borci jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX prošlapali cestičku do první desítky absolutního pořadí. 

V Krumlově skončili Hudec s Černochem desátí absolutně a pátí ve třídě 3 a s výsledkem byli určitě spokojeni. „Před závodem jsme si říkali, že by bylo dobré být do desítky absolutně a do pětky v naší třídě. Přesně do toho jsme se vešli, takže plus mínus jsme spokojeni,“  hodnotil boje v rozkvetlých jihočeských luzích a hájích pilot posádky Martin Hudec.

Soutěžácký víkend na jihu Čech však odstartoval Martin Hudec velmi zajímavě a netypicky – v kině na legendárním trháku Avengers. Pokud nevíte „vo co gou“, tak jde o fantasy film o super hrdinském týmu všech dob, který se jmenuje Avengers a ve kterém se přestaví ikoničtí super hrdinové – Iron Man, Neuvěřitelný Hulk, Thor, Captain America, Hawkeye či Black Widow. A právě tohoto kousku si ve čtvrtek odpoledne, den před startem soutěže, Martin Hudec neskonale užíval. „Bylo to super. V kině sice bylo asi jen šest lidí, ale já jsem se bavil královsky. Bylo to ve třidéčku a byla to fakt pohodička. Hulk tam klasicky nakonec všechny pořešil a bylo vyřízeno,“ smál se Martin Hudec, který si velmi pochvaloval dobrý časový itinerář rally.  „Hodně se mi líbilo, jaké bylo celkové načasování soutěže. Nadchlo mě, že třeba právě ve čtvrtek byly seznamovací jízdy načasovány tak dobře, že už ve čtyři odpoledne jsme s nimi byli hotoví. Já jsem tak mohl stíhat vyvíjet i další aktivity, jako třeba to kino,“ pochvaloval si 31letý pilot. 

Dobrou pohodičku si Martin Hudec přenesl ze čtvrtečního podvečerního kina i do pátečních a sobotních bojů na těžkých a hlavně dlouhých erzetách Rally Český Krumlov. Hned na úvod byla přichystána pro všechny jezdce libůstka v podobě kratičké dvoukilometrové superspeciálky v Českých Budějovicích. Na ní se „Hudovi“ tradičně dařilo a zajel třetí nejrychlejší čas ve třídě. „Ze začátku to bylo dobré, úvodní superspeciálka se nám podařila. Takové srandičky já mám hodně rád a taky mi to na takových zkouškách snad celkem jde,“ chválil si dobrý vstup do rally Martin Hudec. Pak sice přišly i dílčí menší potíže, ale nic závažného to naštěstí nebylo. „Ve dvojce a trojce jsme měli trošku problémy s interkomem, vypadával nám zvuk. Opravili jsme to až po trojce a pak už to bylo lepší. Pátek jsme dobojovali do cíle, bylo to snad celkem solidní z naší strany,“ hodnotil třebíčský pilot první den, po kterém byla posádka MH Racingu na jedenáctém místě absolutně a šestá ve třídě.   

Ve druhém dnu čekaly všechny v okolí Krumlova o něco těžší zkoušky. Především pak dvakrát pětadvacetikilometrové Malonty a dvakrát osmnáctikilometrové Lipno. „Druhý den byl skutečně hodně těžký, hlavně Malonty – to byla hodně výživná erzeta, která se navíc jede ve velké rychlosti. Malonty se jely celkem dvakrát a my jsme byli podruhé o devatenáct vteřin rychlejší, toho si cením. Taky osmnáctikilometrový Lipník, který se jel hned dvakrát za sebou byl hodně zajímavý. Takové zkoušky moc na sprintech nebývají, takže v tomto ohledu to byla určitě dobrá zkušenost,“ liboval si Hudec, který jel na tradiční jihočeské soutěži (jela už 40. ročník) podruhé v životě. „Loni jsme jeli poprvé a to bylo za hodně mokrého počasí. Letos to bylo pro nás celkově podruhé, ale zase pro změnu za úplného sucha, takže to vlastně byla taková další premiéra v úplně odlišných podmínkách. Celkově to bylo hodně těžké, spousta rychlých zkoušek, náročných na rozpis, samý horizont. I z tohoto pohledu bereme naše umístění jako úspěch, jsme spokojení,“ konstatoval Martin Hudec. 

Hudec nemohl zapomenout při bilancování Rally Český Krumlov ani na tragickou událost, která se bohužel o posledním květnovém víkendu na jihu Čech udála. Měl na mysli havárii posádky číslo 43, při které se zranil spolujezdec Aleš Zimolka. Po leteckém převozu do nemocnice v Českých Budějovicích Aleš po několika hodinách svůj boj o život bohužel prohrál. „Je to strašná tragédie. My jsme o tom ani v den rally nevěděli, dozvěděl jsme se to až na druhý den dopoledne od kamaráda po telefonu. Je nám to všem moc líto a chtěli bychom alespoň touto cestou za celý MH Racing vyjádřit upřímnou soustrast pozůstalým,“ uvedl Martin Hudec, jenž je kromě pozice pilota zároveň i šéfem celého MH Racingu. 

 

 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.