Hudec v Krumlově stihl vyjet body i zajít do kina

rally český krumlov
rally český krumlov, foto: Josef Vyšata, RallyZone.cz
Marek Havran 1. června 2012 21:38
Sdílej:

Čtvrtý závod velkého mistráku nové sezony v Českém Krumlově přinesl posádce MH Racing teamu ve složení Martin Hudec – Jiří Černoch potřetí bodovou radost.

 

Stejně jako na rakouské Jänner Rally a Rally Šumava Klatovy i tentokrát si na jihu Čech borci jedoucí na voze Mitsubishi Lancer EVO IX prošlapali cestičku do první desítky absolutního pořadí. 

V Krumlově skončili Hudec s Černochem desátí absolutně a pátí ve třídě 3 a s výsledkem byli určitě spokojeni. „Před závodem jsme si říkali, že by bylo dobré být do desítky absolutně a do pětky v naší třídě. Přesně do toho jsme se vešli, takže plus mínus jsme spokojeni,“  hodnotil boje v rozkvetlých jihočeských luzích a hájích pilot posádky Martin Hudec.

Soutěžácký víkend na jihu Čech však odstartoval Martin Hudec velmi zajímavě a netypicky – v kině na legendárním trháku Avengers. Pokud nevíte „vo co gou“, tak jde o fantasy film o super hrdinském týmu všech dob, který se jmenuje Avengers a ve kterém se přestaví ikoničtí super hrdinové – Iron Man, Neuvěřitelný Hulk, Thor, Captain America, Hawkeye či Black Widow. A právě tohoto kousku si ve čtvrtek odpoledne, den před startem soutěže, Martin Hudec neskonale užíval. „Bylo to super. V kině sice bylo asi jen šest lidí, ale já jsem se bavil královsky. Bylo to ve třidéčku a byla to fakt pohodička. Hulk tam klasicky nakonec všechny pořešil a bylo vyřízeno,“ smál se Martin Hudec, který si velmi pochvaloval dobrý časový itinerář rally.  „Hodně se mi líbilo, jaké bylo celkové načasování soutěže. Nadchlo mě, že třeba právě ve čtvrtek byly seznamovací jízdy načasovány tak dobře, že už ve čtyři odpoledne jsme s nimi byli hotoví. Já jsem tak mohl stíhat vyvíjet i další aktivity, jako třeba to kino,“ pochvaloval si 31letý pilot. 

Dobrou pohodičku si Martin Hudec přenesl ze čtvrtečního podvečerního kina i do pátečních a sobotních bojů na těžkých a hlavně dlouhých erzetách Rally Český Krumlov. Hned na úvod byla přichystána pro všechny jezdce libůstka v podobě kratičké dvoukilometrové superspeciálky v Českých Budějovicích. Na ní se „Hudovi“ tradičně dařilo a zajel třetí nejrychlejší čas ve třídě. „Ze začátku to bylo dobré, úvodní superspeciálka se nám podařila. Takové srandičky já mám hodně rád a taky mi to na takových zkouškách snad celkem jde,“ chválil si dobrý vstup do rally Martin Hudec. Pak sice přišly i dílčí menší potíže, ale nic závažného to naštěstí nebylo. „Ve dvojce a trojce jsme měli trošku problémy s interkomem, vypadával nám zvuk. Opravili jsme to až po trojce a pak už to bylo lepší. Pátek jsme dobojovali do cíle, bylo to snad celkem solidní z naší strany,“ hodnotil třebíčský pilot první den, po kterém byla posádka MH Racingu na jedenáctém místě absolutně a šestá ve třídě.   

Ve druhém dnu čekaly všechny v okolí Krumlova o něco těžší zkoušky. Především pak dvakrát pětadvacetikilometrové Malonty a dvakrát osmnáctikilometrové Lipno. „Druhý den byl skutečně hodně těžký, hlavně Malonty – to byla hodně výživná erzeta, která se navíc jede ve velké rychlosti. Malonty se jely celkem dvakrát a my jsme byli podruhé o devatenáct vteřin rychlejší, toho si cením. Taky osmnáctikilometrový Lipník, který se jel hned dvakrát za sebou byl hodně zajímavý. Takové zkoušky moc na sprintech nebývají, takže v tomto ohledu to byla určitě dobrá zkušenost,“ liboval si Hudec, který jel na tradiční jihočeské soutěži (jela už 40. ročník) podruhé v životě. „Loni jsme jeli poprvé a to bylo za hodně mokrého počasí. Letos to bylo pro nás celkově podruhé, ale zase pro změnu za úplného sucha, takže to vlastně byla taková další premiéra v úplně odlišných podmínkách. Celkově to bylo hodně těžké, spousta rychlých zkoušek, náročných na rozpis, samý horizont. I z tohoto pohledu bereme naše umístění jako úspěch, jsme spokojení,“ konstatoval Martin Hudec. 

Hudec nemohl zapomenout při bilancování Rally Český Krumlov ani na tragickou událost, která se bohužel o posledním květnovém víkendu na jihu Čech udála. Měl na mysli havárii posádky číslo 43, při které se zranil spolujezdec Aleš Zimolka. Po leteckém převozu do nemocnice v Českých Budějovicích Aleš po několika hodinách svůj boj o život bohužel prohrál. „Je to strašná tragédie. My jsme o tom ani v den rally nevěděli, dozvěděl jsme se to až na druhý den dopoledne od kamaráda po telefonu. Je nám to všem moc líto a chtěli bychom alespoň touto cestou za celý MH Racing vyjádřit upřímnou soustrast pozůstalým,“ uvedl Martin Hudec, jenž je kromě pozice pilota zároveň i šéfem celého MH Racingu. 

 

 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.