Celkem 68 soutěžních posádek je zapsáno mezi přihlášenými na třetí závod DMACK Tyres RALLY – Majstrovstvá Slovenska 2012, kterým bude v termínu 25. – 26. května topoľčanská Rally Tríbeč.
Západoslovenská soutěž již příští týden uvítá na svém startu kompletní špičku slovenské rally scény v čele s úřadujícím mistrem Jozefem Bérešem mladším, vedoucím jezdcem letošního šampionátu Grzegorzem Grzybem a domácím favoritem Jaroslavem Melichárkem.
Tlustou čáru za přijatými přihláškami udělali pořadatelé po středeční půlnoci. Konečný počet přihlášených sice zcela nepotvrdil původní předpoklady, pohybující se kolem 70 až 80 vozů, kvantitu však tentokrát jednoznačně nahrazuje kvalita. Mezi 44 soutěžícími, přihlášenými do prvoligového mistrovství Slovenska, nechybí tři špičkové vozy nejsilnější specifikace World Rally Car, čtyři speciály moderní kategorie Super 2000 ani tradiční smečka silných produkčních vozů značky Mitsubishi.
Sestava 22 posádek, jež projevily zájem o start ve Slovenském Rally Poháru, se skládá převážně ze začínajících a méně movitých dvojic, pro které je seriál SRP důležitým odrazovým můstkem do další kariéry. Startovní pole slovenské „druhé ligy“ zpestří především několik zajímavých historických vozů, jež patřily mezi špičku ještě v době, kdy byla Rally Tríbeč součástí federálního mistrovství. Po soutěžním poli SRP se trať vydají dvě posádky, jež tríbečskou soutěž absolvují v režimu praktické rally školy.
V seznamu přihlášených najdeme i kompletní sestavu třech nejúspěšnějších posádek z loňského ročníku Rally Tríbeč. Vítězství bude obhajovat domácí Jaroslav Melichárek s Mitsubishi Lancer WRC, jemuž bude číst rozpis jeho bratr a manažer týmu – Erik Melichárek. V této sestavě se poprvé představili už na dubnové Rally Prešov, kde nestačili pouze na Grzegorze Grzyba a v cíli jim patřily stříbrné věnce. Polák Grzegorz Grzyb, jenž loni na Tríbeči skončil těsně druhý, letos na místo „wéercéčka“ sází na Peugeot 207 S2000 poslední specifikace a do Topoľčan přijede v roli vedoucího jezdce šampionátu. Zopakování bronzu z loňska by letos zřejmě příliš nepotěšilo úřadujícího šampiona Jozefa Béreše s Fabií S2000. Východoslovenský pilot totiž v závěru prešovské rally vážně havaroval, přišel o prvenství a na rozdíl od loňska je nyní v pozici, kdy potřebuje zacelit bodovou ztrátu.
Na rychlých tratích v okolí tríbečského pohoří bychom neměli podceňovat silné Škody Fabia WRC, které do Topoľčan přiveze tým Karla Trněného. Majitel stáje se na slovenských tratích objeví pro letošek poprvé, klient týmu Igor Drotár má naopak za sebou výborný start do sezony v podobě třetí příčky na prešovské rally. Silnou sestavu účastníků tvoří zahraniční posádky. Polskou špičku budou kromě zdomácnělého Grzyba reprezentovat nadějný Wojciech Chuchala s produkčním Subaru Impreza a Maciej Rzeznik se Škoda Fabia S2000, kvality maďarského rally sportu přijede propagovat příslušník užší maďarské špičky András Hadik s novým Subaru Impreza v provedení R4. I přes termínové křížení se soutěží v Českém Krumlově by nakonec svého zástupce mezi elitou (kromě již zmíněného Trněného) neměli postrádat ani čeští sousedé. Z nedalekého Uherského Brodu přijede do Topoľčan stále se zlepšující Martin Bujáček (Mitsubishi Lancer EVO IX), jehož rychlost a rozevlátý styl jízdy budou pro diváky zaručeně zážitkem nejen na městském okruhu.
Milovníky rallyové historie uspokojí sestava účastníků kategorie historických automobilů a národní skupiny F, kam patří vozy s prošlou mezinárodní homologací. Bývalému absolutnímu mistru Slovenska Jozefu Bérešovi staršímu s Audi Quattro loni tríbečské tratě parádně sedly a v poli soudobých vozů by obsadil skvělé deváté místo. Alespoň na některé z rychlostních zkoušek by Béreše rád prohnal Stanislav Koiš, jenž do Topoľčan přiveze další silný speciál – vůz Ford Sierra RS Cosworth z přelomu 80. a 90. let. Toyotu Celica GT Four stejně jako loni osedlá František Bányász, s atraktivním Mercedesem Benz SLC 500 odstartuje český pilot Aleš Máčala.
Kompletní seznam přihlášených posádek včetně startovních čísel bude od pondělí 21. květnak dispozici na oficiální webové stránce soutěže – www.rallytribec.sk, popřípadě na stránkách www.rallyportal.sk.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.